کد خبر: 8473
1400/11/23 - 16:37


مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان زنجان:

زنان بیشتر ثبت‌نام کرده‌اند

لیلا اجلی: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان کارفرما و ناظر و جهاد دانشگاهی به‌عنوان مجری طرح در حال اجرا است. طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های اشتغال فراگیر است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، کمک و حمایت از کسب‌وکارهای خرد در حال اجرا است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان زنجان؛ لیلا اجلی در گفت‌وگو با صدای زنجان اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان کارفرما و ناظر و جهاد دانشگاهی به‌عنوان مجری طرح در حال اجرا است. طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های اشتغال فراگیر است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، کمک و حمایت از کسب‌وکارهای خرد در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این استان را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی‌شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعداد سنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

این مسئول در رابطه با عملکرد جهاد دانشگاهی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، ادامه داد: سهمیه در نظر گرفته‌شده برای استان زنجان در این طرح ۱۸۰۰ نفر است که تاکنون ۱۰۶۵ نفر از طریق 25 پشتیبان به بازار متصل شده‌اند.

اجلی تصریح کرد: رشته‌هایی که به‌عنوان مزیت در استان زنجان به آن پرداخته‌شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلو فرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبورعسل و ملحفه دوز است.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی استان زنجان افزود در حال حاضر مشاغل خرد و خانگی جزو مشاغل کم سرمایه‌بر به شمار می‌رود و علاوه بر اینکه می‌تواند به یک شغل برای اعضای خانواده تبدیل شود، کمک‌هزینه و افزایش درآمد آن خانواده هم می‌تواند باشد.

وی با اشاره به مزیت‌ کسب‌وکارهای خانگی، خاطرنشان کرد: در قالب اشتغال خانگی فرد هم زندگی خود را اداره می‌کند و هم اعضای یک خانواده مشغول کار می‌شوند. امروز کشورهایی که حجم گسترده‌ای از تجارت جهانی را در اختیار گرفتند از ورود به مشاغل خرد و کوچک و خانگی که هزینه تمام‌شده پایینی دارد، آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

sedayezanjannews.ir/nx8473


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»