کد خبر: 8480
1400/11/25 - 9:13


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

گشایشی در مذاکرات نمی‌بینم

باقری: گویا رسانه‌ها علاقه‌مند انتشار نیمه پر لیوان از مذاکرات وین هستند اما به‌شخصه مطلبی که نشان‌دهنده گشایش در مذاکرات وین باشد را مشاهده نمی‌کنم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تأکید بر اینکه تغییر شرایط تصور تحقق اهداف را برای طرف ایرانی و غربی به وجود آورده است، گفت: به‌شخصه نشانه‌ای از گشایش فوری در این مذاکرات را انتظار ندارم.

حجت‌الاسلام مهدی باقری با تأکید بر اینکه در جریان مذاکرات هسته‌ای وین نباید انتظار داشته باشیم که طرف‌های غربی به این راحتی از مواضع خود کوتاه بیایند، اظهار کرد: اما باید متوجه بود که در این دوره از مذاکرات اتفاق مهم که همان تغییر نگاه و نوع مواجهه دولت ایران است روی‌داده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تأکید بر تغییر جهت‌گیری و استراتژی دولت و نظام ایران در مذاکرات هسته‌ای در حال انجام افزود: منطبق با این تغییرات که تهدید یا فرصت تلقی می‌شود نوع مواجهه طرف دیگر مذاکرات نیز تغییر کرده و متفاوت خواهد بود.

وی بابیان اینکه تغییرات روی‌داده در استراتژی دو طرف مذاکره نوع مذاکرات را تغییر داده است، تصریح کرد: یادمان باشد که اروپا و امریکا در هر شرایطی و متناسب با شرایط ایران، منطقه و حتی جهان درصدد تأمین منافع خود هستند.

وی تغییر شرایط را دلیل وضعیت موجود در مذاکرات هسته‌ای وین دانست و گفت: این شرایط موجب شده است که گاهی تصور برداشته شدن تحریم‌ها آن‌هم به‌صورت کامل به وجود آید، چراکه وقتی تیم مذاکره‌کننده ایرانی باهدف رفع تحریم و مذاکرات به وین می‌رود و طرف مقابل هم با همین دستور جلسه پای میز مذاکره می‌آیند تصور تحقق اهداف برای تیم ایران به وجود می‌آید و از طرفی طرف غربی هم با توجه به منافع خود در این مذاکرات حاضر می‌شود و وقتی طرف ایرانی را مقابل خود و پای میز مذاکره می‌بیند آن‌ها هم تصور تحقق اهداف خود را از این مذاکرات می‌کنند.

باقری با اذعان به اینکه پیگیری اخبار طرف مقابل مذاکره هم نشان می‌دهد که آن‌ها هم تصور تحقق اهداف خود را از این مذاکرات دارند، ادامه داد: باید متوجه باشیم که طرف‌های مذاکره همواره به دنبال امتیاز گیری و تحقق اهداف خود در هر شرایطی از ایران هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تأکید بر اینکه تفکرات استعماری، استکباری و زیاده‌خواهی طرف‌های غربی همواره درصدد تضییع حقوق ملت ایران بوده و خواهد بود، افزود: نکته اینجاست که تصور دست برداشتن طرف مقابل از منفعت‌طلبی و رفع همه‌جانبه تحریم‌ها در این شرایط از مذاکرات خیلی درست نیست و لااقل شرایط موجود گشایش فوری را نشان نمی‌دهد.

باقری بابیان اینکه گویا رسانه‌ها علاقه‌مند انتشار نیمه ‌پر لیوان از مذاکرات وین هستند، افزود: به‌شخصه مطلبی که نشان‌دهنده گشایش در مذاکرات در حال انجام وین باشد را مشاهده نمی‌کنم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس بابیان اینکه طرف‌های غربی مذاکره ازجمله آمریکا همواره درصدد محدود کردن ایران هستند، ادامه داد: طرف غربی مذاکره در تلاش برای بستن دست و پای ایران و محدود کردن توانایی‌های آن است منتهی باید به آن‌ها فهماند که همانند گذشته در خطا هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اقدامات امریکا با تصور و محدود کردن ایران افزود: دولت امریکا با تصور محدود کردن ایران سردار سلیمانی را حذف کرد درحالی‌که کارشناسان اذعان دارند که شهید سلیمانی خدمت بزرگی برای تحقق اهداف جبهه مقاومت کرد، چراکه ایران برنامه امریکا برای ایجاد آشوب در کشورهای همسایه ازجمله افغانستان، سوریه، عراق و یمن را ناکام گذاشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس مهم‌ترین قدرت فعلی ایران را سوای اقتدار نظامی، هسته‌ای و موشکی قدرت معنوی ناشی از شهادت سردار سلیمانی دانست و با تأکید بر اینکه عوامل اقتدار کشورمان قابل‌مذاکره نیست، افزود: اقتدار ایران اسلامی بعد از شهادت سردار سلیمانی به جهانیان نشان داد که نظام اسلامی ذره‌ای از اهداف خود کوتاه نخواهد آمد و این اقتدار خود را مدیون مردم همیشه درصحنه ایران است.

وی تأکید کرد: اگر ما خواهان نتیجه‌گیری در مذاکرات هسته‌ای وین هستیم بزرگ‌ترین قدرت چانه‌زنی ما همان شهادت حاج قاسم است، هرچند که دشمن همواره دشمن است و همه تلاش خود را برای محدود کردن ایران انجام خواهد داد

انتهای پیام/

 

منبع: فارس


صدای زنجانمجلس سیزدهممهدی باقریمذاکرات
sedayezanjannews.ir/nx8480


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»