کد خبر: 8486
1400/11/27 - 12:46


دادستان کل کشور در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز زنجان:

دادستان باید همیشه درصحنه باشد

بهروز عباسی دادستان جدید زنجان شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دادستان کل کشور در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب زنجان که به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، گفت: حجت‌الاسلام کرمی از دادستان‌های موفق و خوب ما محسوب می‌شود که انصافاً عملکرد قابل‌قبول و موفقی داشتند و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت دارم و از دادستان جدید نیز انتظار داریم ارتقای عملکرد دادسرای زنجان و رفع نواقص را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند.

وی با گسترده خواندن وظایف دادستان در نقش مدعی‌العموم بر پیگیری حقوق عامه که مصادیق زیادی دارند تأکید کرد و افزود: دادستان همیشه باید درصحنه حاضر باشد و از دستگاه‌های اجرای نیز درخواست داریم در پیگیری حقوق عامه همکاری و همراهی بیشتری با دستگاه قضایی داشته باشند.

وی حمایت از تولید و اقتصاد جامعه را اولویت همه دستگاه‌های اجرای و قوه قضاییه برشمرده و گفت: بانک‌ها باید به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند و در راستای رسالت ذاتی خود حرکت کنند و نیز شرایط اقتصادی جامعه اقتضا می‌کند دستگاه قضایی همچنان در راستای حمایت از تولید و رفع موانع آن  درصحنه فعال داشته باشد.

دادستان کل کشور از آزادسازی سواحل کشور و حریم رودخانه‌ها حمایت کرده و افزود: آزادسازی حریم سواحل و رودخانه‌ها کار مبارکی است هم دستگاه قضایی و هم دولت کار خوب و مهمی انجام داده‌اند ولی معیشت و اقتصاد مردم باید اولویت اول کارها قرار گیرد.

میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا از 72 روز به 58 روز تقلیل پیدا کرده است

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان نیز اظهار کرد: در مدت 2 سال و 7 ماه و 26 روز که در خدمت حجت‌الاسلام کرمی دادستان سابق زنجان بودیم، اقدامات بسیار خوبی در استان زنجان اتفاق افتاد، چه در حوزه درون‌سازمانی و چه در حوزه برون‌سازمانی. در حوزه حقوق عمومی، نظارت بر ضابطان قضایی، حفظ حقوق بیت‌المال، مبارزه با فساد اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شد که از اقدامات وی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: در این مدت با مساعدت دادستان کل کشور و دستورات ایشان در حوزه نیروی انسانی، شاهد افزایش کادر قضایی بودیم. زمانی که حجت‌الاسلام کرمی مسئولیت را بر عهده گرفتند فقط شعب تحقیق حدود  9000 پرونده داشت که اکنون به  3530پرونده رسیده است که  کاهش 60 درصدی دارد و اقدام بی‌نظیری است.

نیارکی ادامه داد: در بحث زمان رسیدگی به پرونده‌ها علی‌رغم کثرت و تراکم کار، میانگین زمان رسیدگی از 72 روز به 58 روز در دادسرا تقلیل پیدا کرده است یعنی زمان رسیدگی 20 درصد کاهش پیدا کرده است. اطاله دادرسی یک‌زمانی مطالبه مردم بود که آن‌هم باتدبیر دادستان زنجان حل شده است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: مهم‌ترین بخش که مورد تأکید دادستان کل کشور بود موضوع اتقان آرا و دقت در رسیدگی‌ها بود که در دادسراها موردتوجه ویژه قرارگرفته بود. امروز که در خدمت شما هستیم نقض قرارهای دادسرایی 14 درصد است که نسبت به گذشته 4 درصد کاهش پیدا کرده که  آمار بسیار خوبی است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان تأکید کرد: در حوزه مبارزه با فساد موضوع پرونده شهرداری زنجان از دیگر اقدامات خوب و ماندگار دادستان زنجان بود ، البته خود پرونده و عمل خوب نبود، اما مقابله با آن بسیار خوب بود. در تعاونی‌ها و در برخی از دستگاه‌های خدمات رسان انحرافاتی صورت گرفته بود و که با تدابیر دادستان زنجان اقدامات خوبی صورت گرفت.

نیارکی افزود: در حقوق عمومی اقدامات خوبی صورت گرفت که سرآمد آن‌ها تعیین و تکلیف پسماند روی بود. حمایت از تولید نیز از دیگر اقدامات دادستان زنجان بود طوری که بیش از 21 واحد صنعتی تعطیل‌شده با حمایت دستگاه قضایی استان به چرخه تولید برگشت.

وی از همه اقدامات حجت‌الاسلام کرمی تقدیر و تشکر کرد و گفت: بهروز عباسی به‌عنوان دادستان جدید جنس کار را به‌خوبی می‌داند. قبلاً تجربه دادستانی داشته، در بخش‌های مختلف اقدامات خوبی انجام داده است و با شناختی که از ایشان دارم ان‌شالله در همین مسیر با جسارت، قدرت و اقتدار ادامه خواهند داد.

در پایان بهروز عباسی به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان معرفی شد و دادستان سابق زنجان به‌عنوان مسئول جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/



صدای زنجاندادستان زنجانکرمیبهروز عباسی
sedayezanjannews.ir/nx8486


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»