کد خبر: 8564
1401/01/16 - 16:22


شهردار زنجان در جلسه علنی شورا:

زنجان را تبدیل به کارگاه می‌کنیم

اولین جلسه علنی و رسمی شورای شهر زنجان در سال 1401 برگزار شد و در آن علیرضا فیروز فر، شهردار زنجان گفت که ریل‌گذاری برای 1401 با تعاملی که از سوی اعضای شورای شهر انجام‌گرفته، آغازشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- اولین جلسه علنی و رسمی شورای شهر زنجان در سال 1401 برگزار شد و در آن علیرضا فیروز فر، شهردار زنجان گفت که ریل‌گذاری برای 1401 با تعاملی که از سوی اعضای شورای شهر انجام‌گرفته، آغازشده است.

 فیروز فر نمونه این موضوع را برنامه‌ریزی به‌موقع و دقیقی دانست و تأکید کرد: برای اولین بار در تاریخ شهرداری زنجان انجام‌گرفته است تا در فروردین‌ماه آسفالت‌ریزی داشته باشیم، گفت: لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی در برخی از مناطق در اسفندماه انجام شد ولی با تأمین منابع، شاهد هستیم که از تاریخ 10 فروردین‌ماه آسفالت‌ریزی و روکش در شهر شروع‌شده است و برنامه جدی در این زمینه داریم تا برای سال پیش رو بحث ترمیم معابر (با توجه به اینکه سطح معابر مناسب نیستند) انجام گیرد. هرچند در این موضوع یک سری از عوامل ازجمله پیمانکاران دخیل هستند که تلاش می‌کنیم از پیمانکاران بومی در این زمینه بهره ببریم.

سال گذشته هیچ اعتباری از محل بازآفرینی به شهرداری اختصاص نیافت

وی ادامه داد: در سال گذشته از محل بازآفرینی هیچ اعتباری به شهرداری اختصاص نیافته بود و تنها در پایان سال با عنایت ویژه استاندار از محل بازآفرینی مبلغی به این موضوع تخصیص یافت که مبلغ تخصیص‌یافته حدود 4 و نیم میلیارد تومان است اما ما برای سال جدید در این زمینه برنامه‌هایی را در نظر داریم.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی زنجان از زمان ابلاغ، چندان گشایشی نداشته است و واقعیت این است که برخی از طرح‌ها برای شهر زنجان قابل‌اجرا نیست و در سال جدید به دنبال این هستیم که این موارد را به شکل قابل‌اجرا دربیاوریم. حوزه شهرسازی شهرداری در این زمینه  ورود خواهد کرد و انشا الله سال جدید سالی باشد که زنجان را تبدیل به یک کارگاه عملیاتی کنیم.

پروژه‌های شهری در نقطه خوبی قرار دارند

وی بابیان اینکه پروژه‌های شهر در سال جدید در نقطه خوبی قرارگرفته‌اند، اظهار کرد: درزمینهٔ پروژه سبزه‌میدان باید اذعان کرد که در حال حاضر در حال انجام مناقصه برای تعیین پیمانکار جدید مرحله دوم پروژه سبزه‌میدان هستیم. همچنین تغییر مصالح را در کف‌سازی پروژه سبزه‌میدان انجام داده‌ایم که موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های درازمدت و استفاده از مواد با ضریب اطمینان بالاتری شده است.

پل برگردان امام حسن سوم خردادماه افتتاح خواهد شد

فیروز فر درزمینهٔ پروژه پارکینگ طبقاتی افزود: این پروژه یک اعتبار 35 میلیاردی نیاز دارد و پارکینگ طبقاتی در دستور کار ما است. پروژه یوترن یا دوربرگردان پل گلشهر نیز به امید خدا تا 3 خردادماه افتتاح خواهد شد.

 منصور مراد لو، رئیس شورای شهر زنجان نیز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نوروز امسال شهرداری تلاش داشت تا برنامه‌های نوروزی شادابی را در سطح شهر برگزار کند، اظهار کرد: امسال شاهد تغییری نسبت به سال‌های گذشته در مراسم نوروزی بودیم که قابل‌تقدیر است.

وی بابیان اینکه آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری در اواخر اسفندماه آغاز شد و با توجه به اینکه فصل زمستان فصل سرد بود و شهر را گردوغبار فراگرفته بود باعث شده بود که وضعیت شهر چندان مناسب نباشد، گفت: از همین رو دوستان در این زمینه برنامه‌ریزی کردند و لکه‌گیری معابر اصلی در این دوران انجام گرفت و تلاش شد که چاله‌هایی که در سطح شهر وجود دارد پر شود. شهرداری در این دوران خیز خوبی برداشت به‌طوری‌که روزانه 25 تن آسفالت مناطق چهارگانه لکه‌گیری شد.

میراث فرهنگی درزمینهٔ کف سازی ورود پیدا کند

این مسئول درزمینهٔ وضعیت بازار مسگران پایین افزود: عملیات عمرانی در این بخش به‌زودی آغاز خواهد شد هرچند پیش از تعطیلات نوروزی تلاش شده بود که زیرساخت‌ها فراهم شود و امید است که میراث فرهنگی در این زمینه نیز ورود پیدا کند چراکه اعتبار ما در این حوزه تنها 5 میلیارد تومان است و این بودجه کفاف کف‌سازی مناطقی از بازار را که کف‌سازی صورت نگرفته است را نمی‌دهد و از همین رو میراث فرهنگی باید به این مسئله ورود کند تا علاوه بر اینکه فضای بازار یک فضای زیباتری تبدیل می‌شود در جهت جذب گردشگر نیز کاری کرده باشیم.

 مراد لو بابیان اینکه اعتبارات بازآفرینی باید در شهر زنجان جذب شود، افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته در این زمینه قصوراتی صورت گرفته است و بایستی اداره راه و شهرسازی در محیط شهری کمک‌رسان شهرداری باشد و امید است که این اعتبارات  به شهرداری و شورا تزریق شود تا بتوان مشکلات در این زمینه برطرف شود.

پارک‌ها به وضعیت قبل از کرونای خود بازگردند

در ادامه حسین حمزه لو، سخنگوی شورای شهر با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا شهرداری موظف شده بود که درزمینهٔ روشنایی پارک‌ها و وسایل بازی ورود پیدا کند و این دو مورد از پارک‌ها جهت جلوگیری از تجمعات برچیده شده بود، اظهار کرد: با توجه به کاهش شیوع کرونا و مساعد بودن هوا و استقبال همشهریان لازم است که این دو مورد مجدداً در مانَک‌ها برقرار شود و مشکلات در این زمینه کاهش یابد.

وی ادامه داد: اکنون در سومین روز از ماه مبارک رمضان است و نیاز به فضاسازی شهری در این زمینه دیده می‌شود، از همین رو بهتر است شهرداری در این زمینه ورود پیدا کند و اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.

شهر تنها مربوط به هسته مرکزی نیست

در ادامه سعید نجفی، دیگر عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات عید شهرداری حرکت‌های خوبی را داشت، اظهار کرد: اما نکته‌ای که باید مدنظر شهرداری باشد، این است که استان زنجان تنها محدود به هسته مرکزی شهر نیست و جنوب و حاشیه شهر نیز جزئی از شهر است و شهرداری بایستی برای تمام قسمت‌های شهر اعم از پایین و بالا شهر برنامه‌ریزی می‌کرد .

 در این جلسه 6 طرح و لایحه به تصویب شورای شهر رسید که این لوایح شامل اصلاح و متمم بودجه سال 1400 شهرداری، پیشنهاد تملک مقدار مساحت 2.85 مترمربع واقع در طرح پلاک ثبتی باقیمانده 191 واقع در طرح تعریض کوچه حاج شامی، پیشنهاد تملک مقدار مساحت 19.55 در طرح پلاک ثبتی 190واقع در طرح تعریض کوچه حاج شامی، نام‌گذاری خیابان‌های پشت صداوسیما به نام شهدا، طرح بخشودگی خسارت تأخیر و تأدیه چک‌های برگشتی و مساعدت مالی به مبلغ 15 میلیون تومان به 7 نفر از همشهریان.

بودجه در نظر گرفته‌شده برای 1401 اصلاح شد

مجید ناصحی مقدم، نائب رئیس شورای شهر زنجان درزمینهٔ اصلاح و متمم بودجه 1400 شهرداری گفت: افزایش تورم و قیمت‌ها در برخی از پروژه‌ها باعث شد تا بودجه‌ای که برای این پروژه در نظر گرفته‌شده بود، تغییر باید و عملاً اجرای آن ممکن نبود و نیاز به بازنگری داشت و همچنین تغییراتی که در ضرایب حقوقی و بودجه جاری به وجود آمد ما را نیازمند اصلاح و متمم برای بودجه سال 1401 کرد که این موضوع در جلسه‌ای موردبررسی قرار گرفت و بودجه اصلاح شد.

طرح بخشودگی خسارت تأخیر و تأدیه چک‌های برگشتی

در ادامه حسین حمزه لو پاک، سخنگوی شورای شهر درزمینهٔ طرح بخشودگی خسارت تأخیر و تأدیه چک‌های برگشتی مختص پرونده‌های ساختمانی اظهار کرد: با توجه به مراجعات زیاد مردم در این زمینه تکلیف شد که طرحی در این زمینه تهیه شود که با توجه به اینکه این چک‌ها بیشتر از بابت جرائم ساختمانی بودند و قصور خود شهرداری نیز در این زمینه وجود داشت که شهرداری با تأخیر برخی از چک‌ها را طرح دعوی کرده بود و با توجه به اینکه  این چک‌ها بیشتر مربوط به قشرهای پایین جامعه و استفاده‌کننده از پروژه‌های ساختمانی بود، بنابراین طرحی درزمینهٔ بخشودگی خسارت تأخیر و تأدیه چک‌ها نوشته‌شده است که اگر این چک‌ها کمتر از 30 میلیون باشد، میزان بخشودگی شهرداری نسبت به پله قبل 100 درصد بخشودگی خواهد بود و اگر این میزان 30 تا 60 میلیون باشد 50 درصد و اگر این مبلغ 60 تا 100 میلیون باشد، 25 درصد و اگر این مبلغ بیشتر از 100 میلیون باشد ،10 درصد بخشودگی به آن اختصاص می‌یابد. ضمن اینکه تأکید شده است این طرح فقط مختص چک‌های برگشتی پرونده‌های ساختمانی است و 6 ماه نیز از این بابت به شهرداری فرصت داده‌شده تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر زنجانعلیرضا فیروزفر
sedayezanjannews.ir/nx8564


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»