کد خبر: 8585
1401/01/28 - 12:15


برآورد شناسایی حدود ۱۵ هزار خانوار زنجانی در شرایط فقر مطلق

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از آغاز روند شناسایی جمعیت در شرایط فقر مطلق در این استان خبر داد و گفت: برآورد این است که ۱۰ تا ۱۵ هزار خانوار در استان در شرایط فقر مطلق باشند

پایگاه خبری صدای زنجان

 پایگاه خبری صدای زنجان - سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از آغاز روند شناسایی جمعیت در شرایط فقر مطلق در این استان خبر داد و گفت: برآورد این است که ۱۰ تا ۱۵ هزار خانوار در استان در شرایط فقر مطلق باشند.

طیب جعفری افزود: شناسایی جامعه هدف با بهره گیری از ظرفیت پایگاههای بسیج، مساجد، خیریه ها و معتمدین محلات انجام می شود. 

وی اظهار داشت: خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی جزو جامعه هدف نیستند و ما در صدد شناسایی افرادی هستیم که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی قرار ندارند. 

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در مرحله شناسانی افراد و خانوارهای جامعه هدف محدودیتی وجود ندارد و حتی خود افراد نیز می توانند در سامانه ای که به این منظور در نظر گرفته شده است، اقدام به ثبت اطلاعات کنند. 

وی ادامه داد: پس از جمع آوری اطلاعات جامعه هدف، فرآیند پالایش و صحت سنجی را خواهیم داشت. 

جعفری با بیان اینکه منابعی برای حمایت از خانوارهای در شراط فقر مطلق تامین شده است، گفت: در گام اول به افراد جامعه هدف ماهانه ۵۰۰ هزار تومان برای تامین نیازهای ضروری پرداخت می شود و مابقی نیازهای جامعه هدف نیز از طریق کمیته امداد و بهزیستی تامین خواهد شد. 

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در گام دوم موضوع توانمند سازی جامعه هدف در دستور کار خواهد بود تا افراد بتوانند امور ضروری خود را تامین کنند و مابقی نیازها نیز با کمک نهادهای حمایتی برای این افراد تامین می شود. 

جمعیت استان زنجان بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار نفر و دارای ۳۲۱هزارو ۹۸۳ خانوار بوده است.

 

انتهای پیام

 

منبع: ایرنا


صدای زنجانخانوار زنجانیفقر مطلق
sedayezanjannews.ir/nx8585


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»