کد خبر: 8683
1401/02/20 - 10:56


ضابطان قضایی نظارت بر بازار را با جدیت و قاطعیت دنبال کنند

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان خواستار نظارت بر بازار و قیمت اقلام توسط ضابطان و مسئولان امر نظارتی و بازرسی این استان شد و گفت: باید این مهم با قاطعیت دنبال و مجریان دستگاه قضا به وظیفه قانونی خود عمل کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - رئیس‌کل دادگستری استان زنجان خواستار نظارت بر بازار و قیمت اقلام توسط ضابطان و مسئولان امر نظارتی و بازرسی این استان شد و گفت: باید این مهم با قاطعیت دنبال و مجریان دستگاه قضا به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان از ترسیم و ابلاغ 16 اولویت  قوه قضاییه در سال جاری  خبر داد و اظهار داشت: توجه به امر پیشگیری  یکی از این اولویت‌های مهم دستگاه قضا است.

وی با اشاره به اینکه از موضوعات مهم و مورد تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر ارتباط  وسیع مسئولان قضایی در سراسر دادگستری‌ها با مردم که این امر همچنین  مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است افزود: در راستای اجرای این سیاست مسئولان دستگاه قضایی استان در تمام حوزه‌های قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در 207 مسجد استان بالغ بر دو هزار مورد خدمت برای مردم و مراجعان انجام دادند که این موضوع مورد استقبال و تقدیر مردم و مسئولان استانی قرار گرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: حضور مسئولان قضایی استان در میان مردم و شنیدن مشکلات و دغدغه های آنها که اغلب موارد بیان شده مربوط به دستگاه قضایی نبود، بلکه مربوط به دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی میشد با این حال ما به وسع، توان و بر اساس وظیفه قانونی  برای برطرف کردن مشکلات موضوعات را از مسئولان و دستگاه‌ها پیگیری کردیم.

وی با اشاره به این موضوع که اقدامات پیشگیرانه کم هزینه‌تر و اثر گذارتر نسبت به اقدامات برخوردی و اعمال مجازات  است اظهار کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه به موقع از سوی مسئولان امر صورت نگیرد، باید منتظر بروز آسیب‌های اجتماعی و سایر مشکلات  برای افراد و خانواده‌ها بود.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی به موضوع افزایش آمار نزاع در دو ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال 1400 در استان اشاره کرد و گفت: بررسی و تحلیل موضوع و علت افزایش این موضوع در استان توسط دستگاه‌های امر با رویکرد پیشگیرانه امری ضروری است.

وی با اشاره به موضوع گرانی و کمبود برخی اقلام از جمله روغن در بازار گفت: در خصوص نان و قیمت نان مسئولان عالی کشوری در برنامه‌های مختلف توضیحاتی در  مورد چگونگی حذف یارانه نان و اینکه قیمت نان افزایش نخواهد یافت ارائه داده‌اند. همین طور ضابطین و مسئولان امر نظارتی و بازرسی در استان بر امر نظارت بر بازار و قیمت اقلام  با قاطعیت به وظیفه قانونی خود عمل کنند و آرامش مردم و جامعه نباید دستخوش  اقدامات و رفتار برخی فرصت طلبان و سود جویان قرار گیرد و قوه قضاییه در مبارزه با پدیده فساد  هیچ مماشات و اغماضی نمی‌کند.

 

انتهای پیام

 

منبع: روابط عمومی


صدای زنجانرئیس‌کل دادگستری استان زنجاناسماعیل صادقی نیارکی
sedayezanjannews.ir/nx8683


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»