کد خبر: 8948
1401/04/05 - 15:41


برخورد قاطع با تخلفات در نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان گفت: با تخلفات در نیروهای مسلح قاطعانه برخورد خواهد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان گفت: با تخلفات در نیروهای مسلح قاطعانه برخورد خواهد شد.

رحیم رحیمی در نشست خبری با بیان اینکه حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بر عهده نیروهای مسلح است و با توجه به نوع کار این نیروها، اگر مرتکب جرم شوند، ممکن است ضرر جبران‌ناپذیری برای کشور به همراه داشته باشد، اظهار کرد: اگر نیروهای مسلح مرتکب جرم شوند، خود مردم قانع نمی‌شوند، چنین موردی را در این نیرو ببینند و مردم متقاضی برخورد با فرد نظامی متخلف هستند؛ بنابراین مرجع قضایی اختصاصی در این حوزه لازم است تا با دقت و قاطعیت به موارد رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: سازمان قضایی مرجع قضایی است و به موجب قانون همان وظایف و اختیاراتی که رئیس‌کل دادگستری استان‌ها دارند، همان وظایف را رئیس سازمان قضایی نیز بر عهده دارد و در حوزه دادستانی نیز همان وظایف بر عهده ما است.

این مسئول با بیان اینکه در نیروهای مسلح ایران اسلامی، اولین وظیفه حفظ ارزش‌های اسلامی است، افزود: در حقیقت نیروهای مسلح ایران در دنیا بر اساس ایمان، شجاعت و ولایت‌مداری بی‌نظیرند. ۹۷ درصد نیروهای ما دچار تخلف نمی‌شوند ولی باید به این نکته توجه داشت که کار نیروهای مسلح سخت است، به همین خاطر امنیت فعلی کشور را مرهون تلاش آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: ابزاری که نیروهای مسلح در اختیار دارند، ابزار جنگی بوده و استفاده از آن خطرناک است و بیشتر فعالان این عرصه جوان هستند و کارشان نیاز به تصمیم فوری دارد، به هر حال وقتی وظیفه این‌ حد مهم است، خواسته یا ناخواسته‌ مشکل پیش می‌آید.

رحیمی با تاکید بر اینکه سیاست کشور سرکوب مجرم نیست، بلکه اصلاح مجرم و جامع‌پذیر بودن و بازگردان این افراد به جامعه است، افزود: به همین خاطر هدف ما پیشگیری از وقوع‌ جرم، اصلاح و تربیت در مسیر مجرمین و در عین حال برخورد قاطع با مجرمان است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان یادآور شد: بسیاری از رفتارها در قانون نیروهای مسلح جرم است، ولی برای مردم عادی جرم نیست. مجازات در حوزه کاری ما نیز بسیار سنگین است. یک سوم از مجازات در این حوزه دارای مجازات محاربه و اعدام و کم‌ترین مجازات حبس یک سال است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در هر استان از تجربه فرماندهان استفاده کردیم و مقرر شده چهار کارگروه تشکیل شده تا موارد در هر پادگان بررسی و پیش‌بینی کنند که چه مواردی امکان جرم را بالا می‌برد و راهکار آن را مشخص و در پادگان اجرا کنند، خاطرنشان کرد: همچنان در حال پایش آمارها هستیم. بهترین شیوه پیگیری آموزش است. اگر کسی بداند که آثار جرم چیست، بی‌تردید سراغ آن نخواهد رفت، به همین خاطر امسال ۳۳۰۶ نفر - ساعت آموزش برای نیروهای مسلح داشتیم.

 

انتهای پیام 

 

منبع:ایسنا


صدای زنجانتخلفات در نیروهای مسلح
sedayezanjannews.ir/nx8948


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»