کد خبر: 8979
1401/04/12 - 8:45


صدای زنجان ادعای افزایش مرگ‌ومیر کودکان در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان را بررسی می‌کند؛

حال کودکان بیمارستان موسوی

شهروندان: آمار مرگ و میر در بخش PICU بیمارستان آیت الله موسوی بالاست/ معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: آمار مرگ و میر بیماران در کمیته مرگ و میر احصا می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- تعدادی از شهروندان طی تماس با صدای زنجان از خدمات ارائه شده در بخش پی.آی.سی.یو کودکان بیمارستان آیت الله موسوی ابراز ناراحتی کردند و اذعان داشتند که مرگ و میر در این بخش بالا رفته، به طوری که در چند ماه اخیر تعداد فوتی‌ها در این بخش به 14 نفر رسیده است.

یکی از شهروندان در گفتگو با صدای زنجان می‌گوید: وقتی فرزند من در این بخش بستری بود شاهد وضعیت این بخش بودم به طوری که می‌توانم اذعان کنم که هیچ خانواده‌ای از خدمات ارائه شده در این بخش راضی نبودند و متخصصی که در این بخش فعالیت داشتند متاسفانه چندان کارآمد نبودند که بتوانند وضعیت را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان بستری فرزندم شاهد فوت چندین کودک در این بخش بودیم، اظهار کرد: وضعیت مرگ و میر در این بخش بالاست که طبق شنیده های من در طی دو سه ماه بالغ بر 14 کودک در این بخش فوت کردند که به نظر آمار بالایی است.

این شهروند با بیان اینکه فرزند من به دلیل بی توجهی متخصص این بخش فوت شد، اظهار کرد: من به دنبال شخصی کردن این موضوع نیستم ولی امیدوارم مسئولین به وضعیت این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند و وضعیت مرگ و میر در این بیمارستان مورد توجه قرار بگیرد. ضمن اینکه خواهشم از مسئولین این است که نیروهای با تجربه تر و کارآمدتری در این بخش قرار بدهند تا بتوانند وضعیت را در این بخش مدیریت کنند.

گفتنی است بررسی میزان مرگ و میر بیمارستانی در بیماران بستری، یکی از شاخص‌های کیفی بیمارستانها است که با کمک آن، می‌توان کیفیت مراقبت‌های بهداشتی و نیز الگوهای مرگ و میر را در طول زمان در جمعیت‌های مورد نظر سنجید و بر اساس آن نسبت به کیفیت بخشی خدمات  اقدام نمود.

صدای زنجان برای پیگیری این مساله با مصطفی عزیزی؛ رییس بیمارستان آیت الله موسوی تماس گرفت که عزیزی با بیان اینکه من قادر به مصاحبه در این خصوص نیستم و این موضوع را می‌توانید از رییس دانشگاه و مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی پیگیر باشید از زیربار پاسخ دادن به این سوال شانه خالی کرد.

آمار مرگ و میر کودکان در بیمارستان‌ها در کمیته مرگ و میر بیمارستان‌ها بررسی می‌شود

اما علیرضا آرمان‌کیا، معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه هر مرگ و میری که در بیمارستان‌های استان اتفاق می‌افتد در تمامی بخش‌های بیمارستانی به ویژه بخش کودکان که برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و بررسی می‌گردد، اظهار کرد: آمار مرگ و میر کودکان در بیمارستان‌ها در کمیته مرگ و میر استان بررسی می‌شود و این طور نیست که مرگ و میر بیماران به صورت چراغ خاموش بوده و کسی به آن توجه نداشته باشد.

وی ادامه داد: قطعا این موضوعات در کمیته مرگ و میر بیمارستان‌ها با حضور مدیر بیمارستان و مدیر گروه آن رشته‌ تخصصی و خود پزشک و کارشناسان مرتبط برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته و این موضوعات کاملا ارزیابی می‌شود. ضمن اینکه ما پیش از این ما شاهد چنین رخدادهایی نبوده‌ایم.

موضوعات از مراجع قانونی پیگیری شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: اگر کسی در این خصوص گلایه‌ای دارد؛ خواهشم این است که به صورت مصداقی پیگیر این موضوع باشد و تشریف بیاورند تا به صورت رو در رو به  صحبت در این زمینه بپردازیم. ما قطعا این موضوعات را پاسخگو هستیم و آمار و ارقام را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

 آرمانی کیا خاطرنشان کرد: متقاضی که گلایه دارد و معتقد است که به بیمار او رسیدگی نشده است به ما رجوع کند تا در این زمینه بحث کنیم. ضمن اینکه دکتر مدنظر تازه تخصص خود را گرفته است و در این زمینه به دانش روز مسلط است و تاکنون شکایتی از ایشان صورت نگرفته است. اما اگر موردی باشد ما به واسطه این پرونده می‌توانیم ازموضوع را به صورت دقیق و از زمان حضور این متخصص  در این بیمارستان بررسی کنیم تا ببینیم موضوع از چه قرار است و آیا تغییرات معناداری در میزان مرگ و میر این بخش از این بیمارستان اتفاق افتاده است یا خیر؟ و آیا تعداد مرگ و میر این بخش با استانداردهای موجود در کشور  همخوانی دارد؟

این مسئول با بیان اینکه نگاه ما به این دست موضوعات یک نگاه تونلی نیست، افزود: نگاه ما به این مسائل معمولا وسیع و جامع است. ضمن اینکه باید اذعان کرد تاکنون از طریق متخصصین و مسئولان بیمارستان آیت الله موسوی موضوعی تحت این عنوان به این معاونت منتقل نشده است.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خود فوق تخصص کودکان است و قطعا روی این مساله حساسیت ویژه ای دارند، اذعان کرد: بنابراین من مشکلی برای پیگیری این مساله نمی‌بینم و قطعا به  این موضوع  توجه خواهد شد. ضمن اینکه درخواستم از مخاطبین این است که از مبادی قانونی نسبت به این قبیل موضوعات اقدام کنند چرا که وقتی چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند وجهه متخصصین و بیمارستان را خراب می‌کنند و باعث بدبینی جامعه به سیستم کلی درمان می‌شوند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبیمارستان موسوی زنجاندکتر آرمانی کیابخش اطفال
sedayezanjannews.ir/nx8979


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»