کد خبر: 9110
1401/05/15 - 10:24


عضو شورای شهر زنجان اظهار کرد:

مردم زنجان هنوز انتخابات شورا را فراموش نکرده‌اند

ابو بصیر: ده‌ها بار به مسئولین ذی‌ربط این بدعت ناسنجیده و تحمیل‌شده را گوشزد شدم اما انگار گوش شنوایی نبود. دقیقاً به‌تبعات سوء و پس‌لرزه‌های این دخالت مستقیم که سر دراز خواهد داشت اشاره کردم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از حواشی پیش‌آمده در جلسه علنی چهارشنبه گذشته شورای شهر زنجان (12 مردادماه 1401) که به انتخاب هیئت‌رئیسه سال دوم شورای ششم اختصاص داشت و در آن 4 نفر از اعضای شورا با ترک جلسه موجبات از رسمیت افتادن جلسه را فراهم کردند، برخی اظهارنظرها در فضای مجازی، واکنش یکی از اعضای شورای شهر را در پی داشت.

انسیه ابو بصیر در گفتگو با صدای زنجان با اشاره به تفسیرها و اظهارنظرهایی که پیرامون جلسه علنی اخیر شورای شهر شده است، گفت: این روزها شیطنت‌هایی در فضای مجازی و رسانه‌های غیررسمی اینستاگرامی که مملو از هتاکی و تقطیع و نشر قسمت‌های کوتاهی از جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه شورا است، باعث تشویش اذهان همشهریان عزیز شده است و در این گیرودار عزاداری که هم‌وغم همه ما سوگواری است، با مسموم کردن این فضا و واردکردن اتهام «زیر پا گذاشتن دموکراسی» به تعدادی از اعضای شورا، ذکر چند نکته را برای روشن شدن ذهن همشهریان زنجانی ضروری می‌دانم.

ابو بصیر ادامه داد: دموکراسی را چه کسانی زیر پا گذاشتند؟ شهروندان زنجانی انتخابات خردادماه سال گذشته را هنوز فراموش نکرده‌اند. آقای نماینده مجلس که خود را قانون‌گذار معرفی می‌کند،  نقض قانون و دموکراسی کرده است و با ارائه مستقیم لیست که خدا می‌داند با چه هدف و برنامه‌ای بود، انتخابات شورای شهر را زیر سؤال برد.

وی تأکید کرد: قبلاً هم عرض کرده‌ام که ده‌ها بار به مسئولین ذیربط این بدعت ناسنجیده و تحمیل‌شده را گوشزد شدم اما انگار گوش شنوایی نبود. دقیقاً به‌تبعات سوء و پس‌لرزه‌های این دخالت مستقیم که سر دراز خواهد داشت اشاره کردم. پس بهتر است فقط آقای نماینده و دوستانشان که به‌تبع چنین اتفاقات تلخی وارد شورا شدند، ادعای دموکراسی نداشته باشند که زبانشان کوتاه است.

این عضو شورا تصریح کرد: نتیجه این بدعت‌ها و کژ عمل کردن‌ها این است که انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی نماینده محترم حتی در پارلمان محلی نیز چنین نمود پیدا کند و اگر نبود تصمیمات ناصحیحی که از طریق همان پنج رأی اعضای معرفی‌شده از جانب آقای نماینده که ضربات مهلک بر پیکره نحیف شهرمان وارد کرد، کنار می‌نشستیم و تماشا میکردیم اما بالعینه تک‌تک همشهریان از بزرگ و کوچک و پیر و جوان آن را با تلخ‌کامی تجربه کردند.

او یادآور شد: زمستانی که به خاطر بی‌تدبیری آقایان در گماشتن و سپردن شهر تحت عنوان سرپرست شهرداری که تجربه کافی نداشته، نمونه بارز این تلخ‌کامی‌هاست و همچنان که شهرداری در زیر بی‌تدبیری و تصمیمات غلط و پافشاری و معطلی و بلاتکلیفی ۴ماهه روی شهردار شدن انحصاری فرد مدنظرشان و سوءاستفاده و ترک فعلی افراد دیگر دفن شد، زنجان نیز در زمستان ١۴٠٠ زیر برف بی‌تدبیری‌ها ماند.

ابو بصیر با اشاره به دلایل ترک جلسه اخیر شورا اظهار کرد: اگر چنین مواردی نبود از تنها ابزار آبستراکسیون و از رسمیت انداختن جلسه استفاده نمی‌کردیم. پس با امانتی که مردم شریف زنجان به‌عنوان نماینده آنان در تصمیمات پارلمان شهری محول شده از کوچک‌ترین تعهداتمان نسبت به آنان عقب نخواهیم نشست ولو در شیطنتهای رسانه متهم به نقض دموکراسی و غیره معرفی شویم.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر زنجانانسیه ابوبصیررئیس شورا
sedayezanjannews.ir/nx9110


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»