کد خبر: 9145
1401/05/29 - 16:45


پاسخ معاون شهردار زنجان به مطالبه ساکنان محدوده پل امام حسن مجتبی (ع) برای احداث پل هوایی عابر پیاده:

بودجه نیست!

یکی از ساکنان محدوده پل امام حسن مجتبی (ع): سه کیلومتر باید پیاده برویم تا به پل هوایی برسیم/ سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان: هزینه احداث هر پل هوایی 5 تا 6 میلیارد تومان است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- هر چند یکی از اولویت‌های بودجه امسال شهرداری زنجان اتمام پروژه‌های نیمه تمام و تسهیل در عبور و مرور شهری بوده و برخی از این پروژه‌ها نظیر یوترن پل امام حسن مجتبی(ع) به بهره‌برداری رسید ولی در کنار تسهیل در تردد خودروهای سواری، طبق گلایههای ساکنان اطراف این پل محدودیت‌هایی برای تردد آنان از عرض اتوبان ایجاد شده و تدبیری برای این موضوع نیز اندیشیده نشده است.

به گفته یکی از اهالی از سمت گلشهر کاظمیه، آپارتمان‌های الغدیر تا زیباشهر هیچ پل هوایی عابر پیاده‌ای وجود ندارد تا ساکنان اطراف این پل از جمله کوی اندیشه، امیرکبیر و کوی دانشگاه و نارون بتوانند از عرض اتوبان تردد کنند.

** سه کیلومتر باید پیاده برویم تا به پل هوایی برسیم

به گفته این شهروند تمامی ساکنان این منطقه که با خودرو تردد نمی‌کنند تا بتوانند از دور برگردان استفاده کنند، تنها پل هوایی عابر پیاده موجود مقابل نیک‌سازان است که آن هم فاصله زیادی دارد چرا که برای مثال یکی از ساکنان کوی الغدیر برای رفتن به سمت دیگر اتوبان باید سه کیلومتر را پیاده طی کند تا به پل هوایی نیک سازان برسد.

عابدینی در کنار ضرورت ایجاد پل هوایی عابر پیاده به احداث سرعت‌گیر در این بخش از محور اشاره داشته و عنوان کرد که چندین سال قبل نیز این موضوع را با شهرداری مطرح کردیم که گفتند برای اینکار باید شورای ترافیک ایجاد سرعت‌گیر را به تصویب برساند، هر چند در زمان احداث یوترن یک سرعت‌گیر در این محدود گذاشته بودند ولی با اتمام کار یوترن آن را برداشتند در حالی همین سرعت‌گیر سرعت ماشین‌ها را کند می‌کرد و می‌شد از کنار آن عرض اتوبان را طی کرد.

به گفته اهالی محدوده پل امام حسن مجتبی (ع) شاهد تصادفات زیادی در محل مذکور هستند چرا که خودروها با سرعت‌های بالا در حال تردد بوده و در این بین افرادی که می‌خواهند به سمت دیگر اتوبان بروند جانشان در خطر است که شهرداری می‌تواند با ایجاد یک سرعتگیر و پل هوایی عابر پیاده جان شهروندان را از آسیب‌های احتمالی حفظ کند.

** برنامه‌ای برای ایجاد پل هوایی در محدوده پل امام حسن (ع) نداریم

در پیگیری این موضوع سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان در پاسخ به مطالبه ساکنان اطراف پل امام حسن مجتبی (ع) مبنی بر نبود پل هوایی عابر پیاده به صدای زنجان گفت: طبق مطالعات انجام شده امسال برنامه‌ای برای احداث پل هوایی عابر پیاده از سمت نیک‌سازان به سوی گلشهر کاظمیه نداریم و شاید تا چند سال آینده هم طبق نیازسنجی انجام شده در اولویت اجرا نباشد.

به گفته علیرضا انصاری احداث پل‌های عابر پیاده براساس مصوبات شورای ترافیک انجام می‌شود و طبق مطالعات انجام شده، امسال احداث 3 پل هوایی عابر پیاده در دستور کار قرار دارد که از جمله مکان‌های پیش‌بینی شده برای این پل‌ها سایان، پونک و اتوبان 22 بهمن سمت الهیه است و امیدواریم طبق نیازسنجی انجام شده سال آینده بودجه لازم برای احداث این پل‌ها در دیگر مناطق لحاظ شود.

** هزینه 5 تا 6 میلیارد تومانی احداث یک پل هوایی عابر پیاده

این مسئول در پاسخ به سوال صدای زنجان مبنی بر این‌که چه معیارهایی به عنوان شاخص ارزیابی در مطالعات مذکور مد نظر قرار می‌گیرد؟ آیا نیازها و مطالبات مردم در این مطالعات جایگاهی دارد یا خیر؟ تصریح کرد: در مطالعات انجام شده برای احداث پل هوایی عابر پیاده، کل شهر مد نظر قرار می‌گیرد چرا که بودجه محدود بوده و نمی‌توانیم در یک سال نیاز تمامی مناطق را پوشش بدهیم.

سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان به هزینه بالای احداث هر پل هوایی عابر پیاده اشاره داشته و بر این موضوع متذکر شد که در حال حاضر هزینه احداث یک پل حدود 5 تا 6 میلیارد تومان است در حالی که مجموعاً 7 میلیارد تومان امسال برای تکمیل 3 پل‌ عابر پیاده در بودجه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: الهام احمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهرداری زنجانپل هوایی
sedayezanjannews.ir/nx9145


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»