کد خبر: 9212
1401/07/09 - 8:53


نوبت دوم مجمع شرکت تعاونی «ویلاشهر یک» در مجموعه ورزشی کارگران برگزار شد؛

حاشیه «ویلاشهری‌ها» پایان می‌یابد؟

اعضای شرکت تعاونی ویلاشهر یک: هیئت‌مدیره قبلی برای ما کاری نکرد! با نگرانی هیئت‌مدیره جدید را پذیرفته و به نفرات شایسته رأی دادیم!/ یک منبع آگاه دولتی: نخستین مجمع شرکت تعاونی ویلاشهر یک بود که با حضور نزدیک به 355 نفر برگزار شد، هیئت‌مدیره‌ها در ادوار گذشته از حق مردم صیانت نکرد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- اکثریت اعضای حاضر در انتخابات هیئت‌مدیره نوبت دوم مجمع شرکت تعاونی «ویلاشهر یک» به هیئت‌مدیره قبلی رأی اعتماد نداده و حمید حاتمی، ناصر ملکی، خانم جهان‌ناصری، سید مهدی رفیعی، رسول ملایی، مهدی زلف خانی و علیرضا مجتهدی را به‌عنوان ترکیب جدید هیئت‌مدیره پذیرفتند!

زمین شرکت تعاونی ویلاشهر یک (کارمندان دولت) به مساحت حدود 232 هکتار در سال 69-68 با پول اعضا در ضلع شمالی فاز 5 شهرک گلشهر با «کاربری زراعی» خریداری شد. فعالیت جانبی شرکت تعاونی سینای زنجان «چندمنظوره» بوده و با تغییر ماهیت طبق قانون، این شرکت تعاونی اجازه فعالیت در حوزه مسکن را داشته است.

نوبت اول مجمع شرکت تعاونی مسکن ویلاشهر یک، 10 شهریورماه 1401 در مسجد زینبیه اعظم زنجان برگزار شد که با اعلام به حدنصاب نرسیدن اعضا برای رأی‌گیری، اعضای حاضر که این موضوع را قبول نداشتند نسبت به آن واکنش نشان داده و با حاشیه‌های به وجود آمده تصمیم بر برگزاری نوبت دوم مجمع در کوتاه‌ترین زمان ممکن با حضور تمامی اعضای شرکت تعاونی شد.

به گزارش صدای زنجان، برای ایجاد فضای کافی برای شرکت تمامی اعضا، مسئولان پیشنهاد برگزاری نوبت دوم در مجموعه ورزشی کارگران را دادند. ازاین‌رو نوبت دوم مجمع شرکت تعاونی ویلاشهر یک (سینا) جمعه یکم مهرماه با حضور نزدیک به 355 عضو و ذی‌نفع این شرکت و ناظران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مجموعه ورزشی کارگران زنجان برگزار شد.

به گفته ذی‌نفعان، پس از 33 سال، این نخستین مجمعی بود که اطلاع‌رسانی مطلوب برای شرکت اعضای شرکت تعاونی ویلاشهر یک انجام‌گرفته است! البته حاشیه‌های نوبت دوم مجمع نیز از انتخابات نوبت اول مجمع شرکت تعاونی دست‌کمی نداشت! به‌طور مثال تمامی برگه‌های رأی دارای شماره بود و ته برگه‌ها با برگه رأی همخوانی داشت.

علی اجلی، مدیرعامل هیئت‌مدیره قبلی شرکت تعاونی ویلاشهر یک که در انتخابات اخیر مجمع این شرکت به‌عنوان کاندیدا نیز شرکت کرده بود با قرار گرفتن در پشت تریبون با دفاع از عملکرد هیئت‌مدیره و حضور 25 ساله‌اش در این ترکیب تأکید کرد که دغدغه هیئت‌مدیره پیگیری مطالبات اعضا در حوزه زمین و سهمشان بوده است.

اجلی عملکرد مالی هیئت‌مدیره شرکت تعاونی ویلاشهر یک را نیز ارائه کرد اما تعداد قابل‌توجهی از جمع حاضر نسبت به آن واکنش نشان داده و اعلام کردند که هرگز این گزارش را قبول نداشته و ندارند!

دیگر وعده‌ها را باور نمی‌کنم!

یکی از ذی‌نفعان به صدای زنجان گفت: متأسفانه مدیریت شرکت تعاونی ویلاشهر یک باکسانی است باوجود حضور 25 ساله در شرکت، هنوز نتوانسته‌اند تکلیف دفترچه‌های سهام و سهم ذی‌نفعان از اراضی ویلاشهر را مشخص کنند.

او که از سال 1368 با واریز نزدیک به 400 هزار تومان به امید خانه‌دار شدن به جمع ذی‌نفعان پیوسته است، عنوان می‌کند: اوایل خدمتم دریکی از دستگاه‌های دولتی، با مشقت و سختی این پول را تهیه کردم، اما پس از 33 سال هنوز اراضی تفکیک نشده‌اند و زمین‌های ویلاشهر خارج از محدوده هستند! چرا باید گلشهر کاظمیه که در جوار اراضی ویلاشهر قرار دارد، داخل محدوده شود اما این آرزو برای ما محال باشد؟ پس اعضایی که سال‌هاست در ترکیب هیئت‌مدیره حضور دارند، چه‌کار کرده‌اند؟

او بابیان اینکه استاندارد حضور مدیران در رأس امور 3 الی 4 سال است، می‌گوید: حتی دوران مدیریت برای ریاست جمهوری کشور نیز 4 ساله است، شرکت تعاونی ویلاشهر نیز دوران ریاستش 3 ساله است. به نظرم اگر مدیریت بیش از استاندارد تعیین‌شده طول بکشد قطعاً هر مجموعه دیگری به حاشیه کشیده می‌شود.

این ذی‌نفع بابیان اینکه من قطعاً به این هیئت‌مدیره رأی نمی‌دهم اما وعده کسانی که با ارائه ائتلافی که خود را مخالفان 8 نفر قطعه زمین اشتراکی آپارتمانی معرفی کرده‌اند را هم باور نمی‌کنم، تصریح می‌کند: بیشتر اعضا، 33 سال است که سردرگم هستند، با این توافق مبهم اخیر هیئت‌مدیره با راه و شهرسازی نگرانی ما دوچندان شده است. ما آپارتمان نمی‌خواهیم، زمین‌ها را قطعه‌بندی کرده و به هر یک از ما زمینمان را بدهند!

او معتقد است: ارزش زمین‌ها که در پهنه استراتژیک قرارگرفته‌اند بالاست و مسئولانی که در این 33 سال به بهانه‌های مختلف اجازه ورود این اراضی به محدوده شهری را نداده‌اند با اعلام گذر کمربندی شمالی زنجان که خواه‌وناخواه اراضی ویلاشهر یک و دو را وارد محدوده می‌کند، می‌خواهند با این توافق که البته به ضرر اعضا است، به اهداف خود برسند!

تکلیف اراضی ویلاشهر را پس از 33 سال مشخص کنید!

اما قضیه «توافق هیئت‌مدیره قبلی شرکت تعاونی ویلاشهر یک با اداره کل راه و شهرسازی» چیست؟ ظاهراً در اسفندماه سال 1400 و پس از ماه‌ها پیگیری هیئت‌مدیره این شرکت تعاونی با راه و شهرسازی، با موضوع الحاق و تغییر کاربری موافقت شده است اما 496 متر برای هر 8 نفر! مخالفان این توافق معتقدند، این شکل از موافقت حتی روی قرارداد ترکمانچای را هم سفید کرده است! چه نیت و اهدافی پیشت این توافق بوده است؟ آن‌ها معتقدند این شکل و این ماهیت موضوعی کاملاً غیرمنطقی و ظلم به ذی‌نفعان است!اگر این افراد توان ساخت داشتند که  30سال منتظر نمی‌ماندند!

یکی از اعضای شرکت تعاونی ویلاشهر یک نیز که نخستین سهام خود را در سال 82 اخذ کرده است به صدای زنجان می‌گوید: من نخستین سهام را به قیمت 1.5 میلیون تومان و دومین سهام را به قیمت 40 میلیون تومان خریداری کردم الآن‌هم که در رابطه با این سهام و ارزششان ابهاماتی را مطرح می‌کنند من از هیئت‌مدیره جدید می‌خواهم تا در وهله نخست تکلیف سهام را مشخص کنند.

وی با اشاره به توافق اسفندماه سال 1400 اداره کل راه و شهرسازی با هیئت‌مدیره ویلاشهر یک می‌گوید: اصلاً مشخص نیست که چرا این تصمیم را گرفته‌اند؟ چرا باید سلایق اعضا را در نظر نگیرند؟ می‌گویند با مصوبه مجمع این توافق صورت گرفته است. من مصوبه‌ مجمعی که به فکر اعضا نبوده است را قبول ندارم!

حاشیه‌های انتخابات هیئت‌مدیره شرکت تعاونی ویلاشهر یک

یک منبع آگاه دولتی نیز بابیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی و مهم هیئت‌مدیره جدید شرکت تعاونی «ویلاشهر یک» باید پیگیری این توافق باشد، ادامه می‌دهد: تبدیل ویلاشهر یک به تعاونی تولیدی- توزیعی در یک مقطع زمانی، غیرقانونی بوده است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی با اشاره به دغدغه اداره کل تعاون استان زنجان نسبت به برگزاری بی‌نقص و قانونی انتخابات و مجامع آن‌هم با «اکثریت آرا» عنوان می‌کند:  انتخابات هیئت‌مدیره شرکت تعاونی ویلاشهر یک زنجان در ادوار گذشته با اکثریت آرا برگزار نمی‌شد و افراد شائبه دار در رأس امور بودند اما در مجمع روز جمعه یکم مهرماه 1401 با حضور قاطع اداره کل تعاون استان و معاونت مربوطه نخستین مجمع قانونی با اکثریت آرا در طول 33 سال فعالیت شرکت تعاونی برگزار شد. هرچند درروند انتخابات برخی به دنبال به بهانه اینکه وکالت دارند به دنبال سعی داشتند روند قانونی انتخابات را بر هم زنند و برخی از ناظران اداره کار نیز مشکلی نداشتند.

به گزارش صدای زنجان پس از اصرار ذینفعان مبنی بر «تقلب» در رأی‌گیری و تقاضا برای بررسی قانونی بلامانع بودن دارا بودن بیش از 3 وکالت‌نامه که اجازه بدهند فرد بیش از یک رأی داشته باشد. موضوع از سوی ناظران اداره کار بررسی و گفته شد؛ طبق قانون فرد نمی‌تواند بیش از 3 وکالت‌نامه داشته باشد. البته با داشتن 3 وکالت‌نامه فرد صاحب یک رأی است نه بیشتر!

هیئت‌مدیره‌های شرکت تعاونی ویلاشهر یک در ادوار گذشته از حق مردم صیانت نکردند!

منبع آگاه دولتی بابیان اینکه نزدیک به 355 نفر در انتخابات مجمع شرکت تعاونی ویلاشهر یک حضور داشتند درحالی‌که در ادوار گذشته مجامع با حضور 70 الی 80 نفر برگزار می‌شد، تصریح می‌کند: با توجه به حضور بیش از 350 نفری اعضا در جلسه انتخابات، تصور می‌کنم هیئت‌مدیره‌ای که انتخاب می‌شود، توانایی رضایتمندی اعضا را دارد. اما با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات هیئت‌مدیره‌ها در ادوار گذشته، به‌وضوح مشاهده می‌شود که هیئت‌مدیره‌های قبلی نتوانسته‌اند از حق اعضا صیانت کنند! ما مدارکی داریم که نشان می‌دهد برخی از اعضای هیئت‌مدیره منافع مردم را در نظر نگرفته‌اند!

برخی از اعضا در حاشیه برگزاری مجمع شرکت تعاونی ویلاشهر یک به صدای زنجان گفتند: نشان و آدرسی از نزدیک به 300 نفر از اعضا در شرکت تعاونی وجود ندارد! شرکت تعاونی باید تکلیف این افراد را مشخص کند.

اما یک منبع آگاه دولتی با اشاره به برخی از اعضای هیئت‌مدیره‌های قبلی نزدیک 10 برگه سهام شاید هم بیشتر را دارند، تأکید می‌کند: تصور می‌کنیم 300 نفر مجهول خود اعضای هیئت‌مدیره باشند!

ارزش هر برگ سهام اراضی ویلاشهر، 250 میلیون تومان است اما برخی از اعضا این برگه‌ها را به قیمت حدود 20 میلیون تومان فروخته‌اند! امیدوارم هیئت‌مدیره جدید برای صیانت از حقوق مردم تکلیف سهام را مشخص کند!

او بابیان اینکه تعداد اعضای شرکت تعاونی ویلاشهر یک از 700 نفر به 1437 نفر رسیده است، عنوان می‌کند: اینکه با اجازه کدام بند قانونی تعداد اعضا 2 برابر شده است بدون اینکه مساحت زمین افزایش یابد، باید مشخص شود.

به گزارش صدای زنجان، با رأی اعضا و ذی‌نفعان شرکت تعاونی ویلاشهر یک، تعدادی از کاندیدای هیئت‌مدیره جدید که در ترکیب هیئت‌مدیره قبلی نیز حضور داشتند نتوانستند نظر قاطع اعضا را جلب کنند و به‌این‌ترتیب حمید حاتمی، ناصر ملکی، خانم جهان‌ناصری، سید مهدی رفیعی، رسول ملایی، مهدی زلف خانی و علیرضا مجتهدی به‌عنوان هیئت‌مدیره و عبدالله هادی به‌عنوان بازرس اصلی انتخاب شدند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: لیلا محمدی

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانویلاشهرتعاونی مسکن
sedayezanjannews.ir/nx9212


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»