کد خبر: 9266
1401/08/10 - 9:43


فرماندار ابهر ارتباط فامیلی با یکی از کارکنان فرمانداری را تائید اما جذب او و حضور 2 خواهرزاده دیگر در فرمانداری را تکذیب کرد؛

همه خواهرزاده‌های آقای فرماندار

احمد ذوالقدر: خواهرزاده‌ام با هزینه شخصی کار می‌کند. طایفه ما طایفه بزرگی است و اگر قرار بود استخدام کنیم، تا الآن استخدام می‌کردیم! بسیاری جزو مهندسین تراز اول بوده و در سطح کشور حرفی برای گفتن دارند! برخی در حد معاون وزیر هم هستند و در کنار افرادی که طبق دستورالعمل و قانون و آزمون مشغول به کار هستند، کار می‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- لیلا محمدی/ فرماندار ابهر نسبت فامیلی با افرادی را که ادعا می‌شود در فرمانداری ابهر مشغول کارشده‌اند و حاشیه‌های را در پی داشته، تائید کرد اما گفت که دو نفر از خواهرزاده‌هایش خارج از مجموعه فرمانداری هستند و ارتباطی به فرمانداری ندارند، خواهرزاده سوم هم 2 ماهی است به‌عنوان جهادگر و از طریق شرکت پیمانکار و در قالب استخدام حجمی وارد فرمانداری شده و مشغول کارهای جهادی مدنظر دولت است!

چندی پیش ادعایی در فضای مجازی مبنی بر اشتغال تعدادی از نزدیکان یکی از فرمانداران استان زنجان در مجموعه فرمانداری مربوطه مطرح شد.

یکی از فعالان رسانه‌ای ساکن ابهر در گفت‌وگو با صدای زنجان ادعا کرد: یکی از این افراد در واحد روابط عمومی و دو نفر دیگر در مجموعه فرمانداری فعالیت می‌کنند، البته آقای فرماندار به‌جز چند نفر از خواهرزاده‌های خود، نفراتی از نزدیکانش را نیز وارد مجموعه فرمانداری و بخشداری کرده است!

او تأکید کرد: من ابهری هستم! تا جایی که من آقای ذوالقدر (فرماندار ابهر) را می‌شناسم، ایشان برای دیگران سوت نمی‌زند و تمامی سوت‌هایش برای اقوام و فامیل‌های خودش است!

ابهر که شهر «هرت» نیست!

احمد ذوالقدر، فرماندار ابهر نیز در واکنش به این اظهارات گفت: به‌کارگیری نزدیکانم در سیستم فرمانداری به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد! وقتی ادعا مطرح می‌شود باید ریشه آن را بررسی کنیم! وقتی به یکی باج ندهی و به دنبال کار غیرقانونی باشی، مشخص است که کاری می‌کنند تا ما کوتاه بیاییم! کسانی که چنین اظهاراتی می‌کنند به دنبال مباحث حاشیه‌ای هستند! مگر شهر «هرت» است که من نزدیکانم را در فرمانداری به کار بگیرم و به آن‌ها شغل بدهم؟

ذوالقدر بابیان اینکه در دولت انقلابی افرادی که شرایط مربوط به خواسته‌های دولت که همان «کار جهادی» است دارند را در بهبود امور به کار گرفته می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد تحصیل‌کرده با شرایط مذکور، ما را در انجام وظایف یاری می‌کنند! حالا ممکن است برخی به‌صورت آزمون رسمی وارد مجموعه شده باشند یا برخی که در امور به ما مشورت داده و کمک می‌کنند!

فقط یک نفر از 3 خواهرزاده‌هایم که جهادگر بوده در فرمانداری ابهر مشغول به کار است!

فرماندار ابهر در پاسخ به این سؤال که «آیا آن 3 نفر خواهرزاده شما هستند و این افراد از چه طریقی وارد سیستم شده‌اند؟» به صدای زنجان گفت: دروغ محض است! افرادی که چنین ادعاهایی دارند بی‌انصاف هستند که راحت تهمت می‌زنند! یکی از این افراد که گفتید دارای مدرک مهندسی کشاورزی است که در یک کارخانه‌ مشغول به کار است! من نزدیک به 8 ماه است که سمت فرمانداری ابهر را عهده‌دار شده‌ام! و خواهرزاده دیگری که اسمش را بردید نزدیک به 4 سال است در پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن، نظارت می‌کند! تأکید می‌کنم بسیاری از افرادی که دارای مسئولیت‌‌های مختلف هستند و نان نظام را خورده‌اند، تبعیض و بی‌عدالتی کرده‌اند که اگر اسمشان را می‌بردم سردرد می‌گرفتید!

ذوالقدر در خصوص نحوه استخدام یکی از خواهرزاده‌های خود در واحد روابط عمومی فرمانداری هم افزود: ایشان از نیروهای حجمی است که 2 ماه است در فرمانداری به ما کمک می‌کند! ایشان نه جذب‌شده است و نه استخدام! از نیروهای حجمی شرکت پیمانکار است که در فرمانداری ابهر به ما کمک می‌کند! ایشان جزو نیروهای جهادی (مدنظر دولت انقلابی برای بهبود امور) هستند و مدتی فرمانده حوزه بسیج دانشجویی بوده است! از افراد بسیجی است که شب و روزش را در کارهای جهادی بسیج گذاشته است که هیچ ارتباطی به ما ندارد و دولتی هم نیست! ایشان چندین سال است عمرشان در حوزه کارهای جهادی صرف کرده‌اند شما نمی‌توانید از سیل و زلزله‌ای نام ببرید که ایشان به‌عنوان جهادگر در آن حاضر نشده باشد.

فرماندار ابهر بابیان اینکه چندین سال است خواهرزاده من بی‌هیچ چشم‌داشت مالی و با هزینه شخصی با دوستانش در روستاهای مختلف اقدامات و پروژه‌های جهادی را انجام داده‌اند، ابراز کرد: ایشان فعال اجتماعی هستند! هرکسی که چنین ادعاهایی مطرح کرده و می‌گوید که فرماندار ابهر اقوام و نزدیکانش را وارد سیستم فرمانداری کرده است را قبول نداشته و شب و روز طبق وظیفه محول شده‌ به من، مشغول به خدمت می‌شوم و به این مسائل حاشیه‌ای کاری ندارم! امیدوارم خداوند من و افراد مدعی را نیز هدایت کند! اما من به‌هیچ‌عنوان باج نمی‌دهم! فقط آمده‌ام کارکنم نه باکسی کاردارم و نه اجازه دخالت در اموراتم از این لحاظ که حاشیه‌سازی کند را می‌دهم.

هیچ‌وقت نزدیکان خود را وارد سیستم فرمانداری نمی‌کنیم!

ذوالقدر تأکید کرد: طبق قانون فردی که قرار است در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری به کار گرفته شود باید در آزمون شرکت کرده و پروسه قانونی را طی کند. برخی مواقع نیز بنا به نیاز دستگاه مربوطه، تعدادی از افراد در قالب استخدام شرکتی یا حجمی به کار گرفته می‌شوند. الی‌ماشاءالله اگر بخواهم اسم ببرم در دولت‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب (راست و چپ) افراد زیادی از نزدیکان خود را در ادارات جذب کرده‌اند!

فرماندار ابهر ادامه داد: آنچه مهم است و ما هم آن را رعایت می‌کنیم این است که قوانین را رعایت کنیم! طایفه ما طایفه بزرگی است و اگر قرار بود استخدام کنیم، تا الآن استخدام می‌کردیم! بسیاری جزو مهندسین تراز اول بوده و در سطح کشور حرفی برای گفتن دارند! برخی در حد معاون وزیر هم هستند و الآن در ارگان‌ها در کنار سایر افراد که طبق دستورالعمل و قانون و آزمون مشغول به کار هستند، کار می‌کنند.

 «اگر بحث فامیلی نبود من قطعاً به ایشان به‌عنوان فرد تراز اول شهرستان، مسئولیت می‌دادم! اما به علت تأکیدات امام خمینی(ره) و منع کردن فرزندان خود از عهده‌دار شدن مسئولیت در ارگان‌ها، ما نیز این تأکیدات را موردتوجه قراردادیم و هیچ‌وقت نزدیکان خود را وارد سیستم فرمانداری نکردیم و نمی‌کنیم! هرچند در دولت‌های قبلی این دست از کارها صورت گرفت!»

آقای استاندار! مسئولان ابهر به «شایسته‌سالاری» توجه نمی‌کنند!

اما یک شهروند ابهری نیز در واکنش به این اظهارات بابیان اینکه کاش مسئولی باشد بیاید و ببیند نمایند مجلس و فرماندار در ابهر چه می‌کنند، گفت که وضعیت فعلی ابهر (به لحاظ شایسته‌سالاری در ادارات) به‌هیچ‌عنوان مورد رضایت مردم نیست!

وی بابیان اینکه متأسفانه تعدادی از افراد با مدرک تحصیلی غیر مرتبط سمت معاونت فرماندار ابهر را عهده‌دار شده‌اند و مجموعه مدیریت استان زنجان تا به امروز باوجود پیگیری‌ها به موضوع ورود نکرده است، ادعا کرد: فردی که لیسانس حقوق دارد، در حال حاضر مسئولیت فنی شهرستان ابهر را دارد، چون در ستاد انتخابات آقای نماینده مجلس به ایشان کمک کرده است!

وی با اشاره به به‌کارگیری فردی در پست خدمات دریکی از دستگاه‌های اجرایی و حمایتی شهرستان اضافه کرد: این فرد در سمت «آبدارچی» بکار گرفته‌شده اما نه آب می‌دهد نه چای! فقط حقوق می‌گیرد! کسی هم نمی‌تواند به ایشان بگوید چایی بده! من از مسئولان استانی و شخص استاندار درخواست دارم تا برای بررسی وضعیت فرمانداری ابهر و هم ارگان‌های اجرایی شهرستان به این منطقه سفرکرده و ببینند آقایان دقیقاً چه‌کار می‌کنند!

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرماندار ابهراحمد ذوالقدرخواهرزاده
sedayezanjannews.ir/nx9266


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»