کد خبر: 9275
1401/08/15 - 9:16


فیلترینگ اینستاگرام بانوی رزمی‌کار زنجانی و دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان را بیکار کرد؛

مُشتِ فیلترینگ!

ملیکا اشتری: ادمین پیج فروش موبایل بودم و 2 ماه است به دلیل فیلترینگ، هیچ درآمدی ندارم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- لیلا محمدی/ ملیکا اشتری، عضو زنجانی تیم ملی کیک‌بوکسینگ که در سال جاری و با هزینه‌های شخصی 2 مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیایی 2022 در رشته «نوماد MMA» قزاقستان و مسابقات موی‌تای ترکیه را کسب کرده، 2 ماه است به علت فیلترینگ اینستاگرام نتوانسته درآمدی داشته باشد!

امسال و برای نخستین بار بانوان رزمی‌کار ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیایی 2022 در رشته «نوماد MMA » در کشور قزاقستان شرکت کردند. در این دوره از رقابت‌ها تیم مردان و زنان ایران با کسب 3 مدال طلا (سعید گیلانی، ملیکا اشتری، روژینا ابراهیمی) توانست به‌عنوان بهترین تیم در جایگاه سوم بایستد!

ملیکا اشتری 22 ساله ازجمله مبارزان ایرانی و البته زنجانی‌الاصل است که توانست در وزن 65 کیلوگرم برای دومین بار در سال جاری در رقابت‌های برون‌مرزی مدال خوش‌رنگ طلا را از آن خود کند!

بانوی رزمی‌کار زنجانی، اردیبهشت‌ماه امسال نیز با بلندپروازی در مسابقات موی‌تای ترکیه شرکت کرد و صاحب جایگاه نخست شد.

به خاطر «ایران» نرفته‌ام!

«اشتری» در گفت‌وگو با صدای زنجان بابیان با هزینه شخصی خود در مسابقات شرکت کردند و تعدادی از ورزشکاران باوجود استعداد نتوانستند تیم را همراهی کنند، می‌گوید: 5 سال پیش به علت فراهم نبودن فضا و تجهیزات مناسب برای رشدم و نبود تیم مشخص برای پیشرفت، همراه با خانواده به کرج نقل‌مکان کردم و در حال حاضر با مربیان تهران تمرین می‌کنم.

عضو زنجانی تیم ملی کیک‌بوکسینگ که از 16 سالگی این رشته را آغاز کرده است، عنوان می‌کند: من در خانواده ورزشی بزرگ‌شده‌ام، برادرم رزمی‌کار و مادرم هم مربی بدن‌سازی است! من هم ناخودآگاه به سمت ورزش کشیده شدم و تا به امروز نیز سعی کرده‌ام از مسیر ورزش برای پیشرفت زندگی‌ام تلاش کنم.

به عقیده «اشتری»، کیک‌بوکسینگ از بیرون رشته خشنی به نظر می‌رسد اما وقتی با فنون آن آشنا می‌شوی به این یقین می‌رسی که پر از آرامش است! من با هر بار تمرین کردن، تمامی خشمم را در سالن تخلیه می‌کنم و به آرامش قلبی، ذهنی و روانی می‌رسم!

او بیش از 12 مدال و مقام  در مسابقات ملی ازجمله کسب کاپ قهرمانی مسابقات «فول کنتاکت» به میزبانی اصفهان، مقام اول مسابقات انتخابی تیم نیروی زمینی ارتش و دارنده کمربند قهرمانی مسابقات کشوری به میزبانی نیروی زمینی ارتش، کسب مدال طلای مسابقات کشوری «فول کنتاکت» به میزبانی تهران در مردادماه سال 1400، کسب مدال طلای مسابقات کیک بوکسینگ به میزبانی استان البرز در بهمن‌ماه سال 1400 و دریافت مقام سومی مسابقات انتخابی تیم ملی موی تای به میزبانی زنجان در سال 1400 را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

بازیکن تیم نیروی زمینی ارتش با اشاره به درخواست‌های رئیس فدراسیون جهانی برای حضور او در ترکیب تیم قزاقستان و قول مساعد برای حمایت از او و خانواده‌اش اضافه می‌کند: به‌شخصه هنوز نتوانسته‌ام به رفتن فکر کنم! بسیار امیدوارم که وضعیت رشته کیک‌بوکسینگ بانوان ایران مطلوب شود تا بتوانم در مسابقات برون‌مرزی پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم!

بانوی دارنده کمربند قهرمانی نیروی زمینی ارتش با تقدیر از «سعید گیلانی، رئیس نماد MMA ایران» می‌گوید: ایشان هم استادم هست و هم مثل یک پدر در مسابقات مرا حمایت کرده است، حتی در مسابقات برون‌مرزی که با هزینه شخصی خود راهی شدم، کمی به لحاظ مالی در مضیقه بودم، ایشان به من کمک کرد! من استادم را دوست دارم و آرزوی موفقیت برای استاد و همسرشان را دارم.

هرچند که شهرداری تهران قول‌های مساعدی برای حمایت ازجمله بانوان داده است اما با توجه به اظهارات عضو زنجانی تیم ملی کیک‌بوکسینگ، ظاهراً ورزش بانوان در ایران هنوز که هنوز است همانند کودکی است که به‌سختی روی پای خود می‌ایستد و هنوز تا رشد و کمر راست کردن فاصله زیادی دارد.

با شدت گرفتن مشکلات اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی و کمبود منابع مالی، ورزش به‌عنوان فرآیندی مصرف‌کننده بیش از سایر بخش‌ها دچار کسری اعتبار مالی شد. از یک‌سو اعتبارات دولتی به‌شدت افت کرد و از سوی دیگر، دست بخش خصوصی برای هزینه در ورزش خالی شد.

«ملیکا اشتری» یکی از مهم‌ترین مشکلات ورزش بانوان را عدم‌حمایت‌های مالی عنوان کرده و می‌گوید: شمار زیادی از ورزشکاران در استان‌های مختلف وجود دارند که این آمادگی را داشته در لیگ‌ها و مسابقات شرکت کنند اما به دلیل نبود حامی و اسپانسر مالی نمی‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

«اشتری» با تأکید بر لزوم تخصصی شدن اسپانسرینگ معتقد است که، اگر بحث اسپانسرینگ به‌صورت تخصصی در کشور دنبال شود می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و بهتر است هیئت‌ها مستقیماً با واحدهای صنعتی کوچک روبرو نشوند و شرکت‌های تبلیغاتی در سطح شهر واسطه هیئت‌ها و شرکت‌ها باشند.

به عقیده «اشتری»، باشگاه‌های ورزشی بستر خوبی برای تبلیغات هستند، ولی این‌که گروه هدف کدام‌یک از شرکت‌های تولیدی می‌توانند باشند، یک بحث تخصصی است که شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند در این زمینه کمک زیادی کنند.

ادمین پیج فروش موبایل بودم! فیلترینگ، اندک‌ درآمدم را هم صفر کرد!

بانوی زنجانی عضو تیم ملی کیک بوکسینگ که در حال حاضر دانشجوی سال آخر رشته مترجمی زبان انگلیسی است، حدود دو ماهی است به علت فیلترینگ اینستاگرام ریالی درآمد نداشته است!

عضو تیم ارتش، ادمین پیج فروش موبایل بود که قبل از فیلترینگ، حداقل درآمد 4 میلیون تومانی داشت!

او به صدای زنجان می‌گوید: به دلیل شرایطم، ادمینی پیجی در اینستاگرام را انتخاب کردم، چون هم باید باشگاه می‌رفتم، هم درس می‌خواندم و هم مسابقه می‌بودم! کار نبود این کار را هم خدا به من رساند! هر وقت مسابقات می‌رفتم خبری از حقوق متغیر نبود اما حقوق ثابتم را دریافت می‌کردم، سایر روزها هم حقوق ثابت و متغیر را می‌گرفتم، اما همان‌طور که عرض کردم 2 ماهی است که بیکار شده‌ام و نمی‌دانم با تداوم فیلترینگ باید برای هزینه‌ها چه‌کار کنم!

«چند وقت پیش استادم گفت که در حضور مسئولان شهرداری تهران، موضوع اشتغال من را هم مطرح می‌کند، امیدوارم نتیجه دهد!»

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانملیکا اشتریکیک بوکسینگفیلترینگ
sedayezanjannews.ir/nx9275


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»