کد خبر: 9287
1401/08/24 - 15:29


در جلسه علنی و رسمی شورای شهر زنجان مطرح شد:

جذب نیرو در شهرداری فقط با آزمون

شهردار زنجان: برگشت یک مصوبه از هیئت تطبیق گاها خسارتی را به شهرداری وارد می‌کند که قابل جبران نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- زهره میر عیسی خانی/ عضو شورای شهر زنجان اظهار کرد: اولویت‌های شورای شهر در بودجه‌ریزی سال آینده مشخص‌شده که این اولویت‌ها شامل بهبود وضعیت ترافیک استان، اصلاح حمل‌ونقل عمومی، ایجاد بازارچه‌های خدماتی در سطح شهر به‌ویژه شهرک‌های اقماری، اصلاح معابر و انهار شهری، ایجاد تفرجگاه‌ها و بهسازی پارک‌های موجود، تملک و بازگشایی محورها، احداث فرهنگسرا در سطح شهر هستند.

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان چهارشنبه 24 آبان ماه 1401 در سالن جلسات شورای شهر زنجان برگزار شد. در این جلسه لوایح تفویض اختیار تنظیم و ابلاغ متمم قرارداد مجتمع تجاری، خدماتی و بازارچه میوه و تره‌بار گلشهر، درخواست تمدید بخشودگی خسارت تأخیر و تأدیه چک‌های برگشتی شهرداری، مساعدت 400 میلیونی برای برگزاری برنامه قوی‌ترین مردان زنجان با عنوان قهرمانان شهر، درخواست تائید معامله خرید یک دستگاه جاروب خیابانی با مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان و سه دستگاه نمک‌پاش با مبلغ کلی 3 میلیارد و 600 میلیون تومان، واگذاری یک دستگاه کانکس به‌صورت اجاره یک‌ساله به شخصی باقیمت پایه‌ کارشناسی، مساعدت مالی شهرداری در خصوص برگزاری جشنواره «شهر اینه» به مبلغ 221 میلیون و 900 هزار تومان و خرید اثر تولیدشده با عنوان فیلم «پری» با موضوع جانبازان و شهدای آتش‌نشان به مبلغ 135 میلیون تومان و درخواست تصویب مناقصه چهار دستگاه بابکت با مبلغ 6 میلیارد تومان مطرح شد.

 در ابتدای این جلسه مجید ناصحی فرد، رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته فعالیت‌های خوبی را در حوزه مدیریت شهر داشتیم و شهردار توانسته است به‌خوبی بودجه شهرداری را برای بخش عمرانی محقق کنند؛ اظهار کرد: حتی ما در چند نقطه نیز افزایش بودجه داشتیم و خوشحالیم که توانستیم رضایتمندی بخش بزرگی از مردم را داشته باشیم و ان‌شاءالله بتوانیم در سال آینده با تحقق کامل بودجه به اهداف از پیش تعیین‌شده خود برسیم.

اولویت‌های شورای شهر در بودجه‌ریزی سال آینده شهرداری مشخص شد

در ادامه حسین حمزه لو پاک؛ عضو  شورای شهر در خصوص اولویت‌های شورای شهر در بودجه‌ریزی سال آینده شهرداری زنجان اظهار کرد: کارهای مقدماتی درزمینهٔ بحث بودجه‌ریزی باتدبیر شهردار شروع‌شده است و این اولویت‌ها در 8 بند مشخص‌شده‌اند که موضوع اول در این زمینه ترافیک و حمل‌ونقل عمومی است که مقدمات اولیه آن در حال انجام هست. احداث تقاطع‌های هم‌سطح و اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی در دستور کار سال آینده ماست. ضمن اینکه مجوز خرید 25 ون هم در طی سال آینده برای سیستم حمل‌ونقل عمومی داده‌شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم درزمینهٔ بحث حمل‌ونقل عمومی بوده است که با پیگیری‌های شهردار و اعضای شورا و نمایندگان مجلس، شهرداری زنجان نیز از این قاعده مستثنا نبوده است و 25 دستگاه ون و 40 دستگاه اتوبوس به شکل یارانه 70 درصدی دولت خریداری‌شده است و اگر بودجه سال قبل را نیز در نظر بگیریم حدود 100 میلیارد یارانه دولتی در این زمینه به زنجان اختصاص‌یافته است و خود شهرداری نیز حدود 100 میلیارد نیز در این زمینه هزینه کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهری عدم حضور بازارچه‌های خدماتی و ارائه محصولات کشاورزی در سطح شهر است که این موضوع با اولویت شهرک‌های اقماری در دستور کار سال آینده شورا قرار دارد. همچنین بحث ایجاد تفرجگاه‌ها و بهسازی پارک‌های موجود از دیگر موضوعات مورد پیگیری اعضای شورای استان است.

عضو شورای شهر اظهار کرد: از دیگر موضوعات مهم برای شورا بحث تملک و بازگشایی محورها با اولویت محورهایی که با کمترین تملک امکان بازگشایی آن‌ها وجود دارد، است که تأثیر به سزایی در روان‌سازی ترافیک دارند. همچنین بحث بهسازی پیاده‌روها و آسفالت‌ریزی معابر و اصلاح انهار و جداول به‌ویژه در شهرک‌های مرکز شهر که مراجعات مردمی در این زمینه زیاد است، از دیگر برنامه‌های شورای شهر برای سال آینده است.

حمزه‌لوپاک با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی واقعاً یکی از خلأهایی که شهر زنجان دارد، بحث فرهنگسراها است، افزود: پیشنهادشده است در این زمینه احداث فرهنگسرا را پیگیری کنیم که در پروژه سبزه‌میدان و پارک هاشم نژاد نیز یک فرهنگسرا در نظر گرفته‌شده است اما پیشنهاد دوستان بر این بود که این موضوع در پارک‌های محلات به‌ویژه پارک‌های شهرک اقماری به‌صورت ویژه دنبال شود.

در استخدام نیروهای شهرداری، شایسته‌سالاری در اولویت باشد

 در ادامه مهدی طالب در خصوص آگهی جذب نیروی شهرداری زنجان اظهار کرد: جذب نیرو در شهرداری‌ها پس از اخذ یک سری مجوزها صورت می‌گیرد که شهرداری زنجان در خصوص این جذب تا امروز مجوزی اخذ نکرده است! اگرچه شهرداری در حال اخذ این مجوز است؛ اما از شهرداری انتظار می‌رود که پس از اخذ مجوز بر اساس نیازها و کمبودهای شهرداری اقدام به جذب نیرو کند. ضمن اینکه پس از اخذ این مجوزها نیروهای رسمی و پیمانی و قراردادی با اعلام رسمی و از طریق برگزاری آزمون و مصاحبه خواهد بود یعنی در شهرداری حتی یک نفر هم بدون برگزاری آزمون و بدون اطلاع‌رسانی عمومی جذب نخواهد شد.

وی بابیان اینکه درگذشته برخی به‌واسطه وجود روابط و روند بدون ضابطه جذب شهرداری شدند، اذعان کرد: انتظار می‌رود که به این موضوع توجهات ویژه شود که حتماً خود شهردار نیز در خصوص این موضوع حساس هستند.

نیازهای واقعی شهر توسط شورای شهر شناسایی‌شده است

در ادامه علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان با اشاره به اینکه نیازهای واقعی شهر توسط شورای شهر شناسایی‌شده است و چهارچوبی را برای فعالیت‌های سال آینده خدمات شهری زنجان در همه ابعاد تعیین‌شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در این زمینه مقدمات لازم شروع‌شده است و در بحث حمل‌ونقل و ترافیک ورود پیداکرده‌ایم و حتی مطالعات اولیه برخی از این پروژه‌ها نیز آغازشده است و بنابراین است که ما تا حد امکان کار را طوری جلو ببریم که عملیات روان‌سازی ترافیک را قبل از پایان سال شروع کنیم.

وی ادامه داد: در بحث عرصه محصولات کشاورزی، صحبت‌های اولیه را با سازمان جهاد کشاورزی داشتیم و شهرداری باید در این زمینه به‌عنوان پشتیبان تأمین غذایی ورود دارد و در توسعه تفرجگاه‌ها نیز چند نقطه از شهر به‌عنوان پروژه‌های ریزودرشت شهر انجام‌گرفته است و ادامه این‌ها را در سال آینده دنبال خواهیم کرد مخصوصاً در نقاطی مانند زنجانرود که اگر کارهای مربوط به مدیریت استانی تمام شود؛ کارهای مربوط به شهرداری نیز دنبال خواهد شد.

 به گفته فیروزفر؛ درزمینهٔ بازگشایی محورها نیز ما تاکنون سه محور را شناسایی کردیم و در مراحل انتهایی کارشناسی‌ها هستیم و سعی خواهیم کرد که قبل از سال جدید، کارهای مربوط به کمیسیون ماده 5 این پروژه‌ها را انجام بدهیم و برای سال آینده عملیات بازگشایی را شروع کنیم. همچنین امید است همین نهضتی که در آسفالت‌ریزی و سنگفرش کردن پیاده‌روها داشتیم ادامه دهیم. در بحث اصلاح انهار که شهر در این زمینه مشکل دارد؛ ورود خواهیم کرد و یک سری از کارهای زیرساختی در این زمینه در برخی از مناطق صورت گرفته است.

شهردار خاطرنشان کرد: سایت شهرداری زنجان طراحی‌شده است و از سال آینده با تائید شورای شهر وارد کار خواهد شد و در این سایت ساختمان شهرداری و مجموعه فرهنگی و ورزشی کامل دیده‌شده است که امید است این سایت بتواند خدمات گسترده‌ای را به شهروندان ارائه دهد.

70 درصد چک‌های وصول نشده شهرداری وصول شدند

حسین حمزه لو پاک، عضو شورای شهر درزمینهٔ درخواست تمدید بخشودگی خسارت تأخیر و تأدیه چکهای برگشتی اظهار کرد: با توجه به اثرات مثبتی که این طرح داشته است اعضای کمیسیون با تمدید این طرح تا آخر سال 1401 موافقت کردند چراکه این طرح موجب شده است که در 6 ماهه اول سال 70 درصد چک‌های وصول نشده شهرداری وصول شدند و امیدواریم که 30 درصد مابقی نیز در 6 ماه باقیمانده سال نیز وصول شوند.

اختصاص 400 میلیون تومان برای برگزاری برنامه قوی‌ترین مردان

انسیه ابو بصیر، عضو شورای شهر نیز در خصوص مساعدت 400 میلیونی برای برگزاری قوی‌ترین مردان با عنوان قهرمانان شهر اذعان کرد: برنامه پیشنهادی بخش فرهنگی شهرداری در خصوص اجرای برنامه‌های مهیج و متنوع و خلاقانه برای جوانان شهر بود که با توجه به وضعیت جامعه نیاز به اجرای چنین برنامه‌هایی در شهر وجود دارد که این موضوع در کمیسیون فرهنگی مطرح شد و بودجه آن از محل بودجه مدیریت محله تأمین شد و 400 میلیون تومان در این زمینه اختصاص یافت.

شهردار زنجان نیز در این زمینه افزود: این برنامه یکی از برنامه‌های خاص مدیریت شهری در جهت ایجاد شورونشاط در شهر است که امید است از هم‌اکنون به دنبال اطلاع‌رسانی این برنامه در رسانه‌ها باشیم چراکه با اجرایی شدن این برنامه شاهد یک تحولی درزمینهٔ شورونشاط شهری خواهیم بود.

داوود حسنی، عضو شورای شهر نیز در این زمینه خاطرنشان کرد: این برنامه در یادبود شهید مهدی پیرمحمدی از شهدای شهر زنجان برگزار می‌شود و بایستی نمود فرهنگی این برنامه  نباید به فراموشی سپرده شود.

خرید یک دستگاه جاروب خیابانی و سه دستگاه نمک‌پاش برای شهرداری

محسن مرادلو، عضو شورای شهر نیز در تائید درخواست معامله خرید یک دستگاه جاروب خیابانی با مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان و سه دستگاه نمک‌پاش با مبلغ کلی 3 میلیارد و 600 میلیون تومان، اظهار کرد: الزامات زیرساختی شهرداری در سال 1401 افزایش یافت و قطعاً هم این موضوع برای سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت تا بتوانیم ماشین‌آلاتی که در طول سال در این زمینه نیاز داریم را خریداری کنیم که یکی از این دستگاه‌ها جاروب خیابانی و سه دستگاه نمک‌پاش بود که این دستگاه‌ها نیز از یک شرکت دانش‌بنیان بومی استان خریداری‌شده است. درخواستی که از شهردار داریم احداث کارخانه محلول نمک است که بازدید هم داشتیم و امید است که قبل از شروع بارندگی‌ها بتوانند این مکان را آماده کنند تا امکانات در اختیار دوستان شهرداری قرار بگیرد.

وی همچنین از درخواست تصویب مناقصه چهار دستگاه بابکت با مبلغ 6 میلیارد تومان خبر داد و گفت: با توجه به ضرورتی که در این زمینه وجود داشت این لایحه در شورای شهر به تصویب گذاشته‌شده است.

برگشت یک مصوبه از هیئت تطبیق گاها خسارتی را به شهرداری وارد می‌کند که قابل جبران نیست

 در این جلسه سه لایحه واگذاری یک دستگاه کانکس به‌صورت اجاره یک‌ساله به شخصی باقیمت پایه کارشناسی، مساعدت مالی شهرداری در خصوص برگزاری جشنواره «شهر اینه» به مبلغ 221 میلیون و 900 هزار تومان و خرید اثر تولیدشده با عنوان فیلم «پری» با موضوع جانبازان و شهدا آتش‌نشان به مبلغ 135 میلیون تومان به دلیل عدم‌تأیید هیئت تطبیق شهرستان زنجان به شورا برگشت‌خورده بود که در این زمینه فیروزفر، شهردار زنجان با اشاره به اینکه بناشده است که سازوکار شورای شهر امور شهرداری را تسهیل کند، گفت: اگر ما با این شرایط از سوی هیئت تطبیق روبه‌رو شویم قطعاً این اتفاق نمی‌افتد و ما تصمیمی که می‌گیریم که در شورا مشکلی برای تصویب موضوعات نداشته باشیم و آن روند بتواند روند سریع خود را طی کند اما برگشت یک مصوبه از هیئت تطبیق گاها خسارتی را به شهرداری وارد می‌کند که قابل جبران نیست.

فیلم پری با پشتیانی شهرداری ساخته‌شده است و حالا بنا بود که این فیلم به جشنواره فجر فرستاده شود و اکنون عدم تائید این مصوبه از سوی هیئت تطبیق باعث خواهد شد که ما این فیلم را نتوانیم در جشنواره فجر مشارکت بدهیم. با یک تصمیم ما خسارت می‌بینیم و این موضوع تسهیل در امور شهرداری نیست.

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای شهر زنجانشهرداری زنجانعلیرضا فیروزفر
sedayezanjannews.ir/nx9287


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»