کد خبر: 9325
1401/09/14 - 10:29


صدای زنجان از کشمکش‌ها برای صدور یک مجوز برای فعالیت ورزشی اسکیت گزارش می‌دهد؛

اسکیت روی قانون!

رئیس هیئت اسکیت استان: فعالیت این مربی، غیرقانونی است! تخلفات ایشان منجر به تشکیل پرونده در کمیته انضباطی شده است!/ مربی و رئیس سابق هیئت اسکیت شهرستان زنجان: به دلیل عودت مبالغ به صاحبان حساب‌ها، پایم را به کمیته انضباطی باز کردند و با فعالیت ورزشی‌ام موافقت نمی‌کنند!/ معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان: ایشان مبالغ واریزشده به‌حساب هیئت اسکیت را به‌حساب خود واریز و درنهایت به‌حساب واریز کنندگان مبلغ عودت داده است اما مسیری را که رفته‌اند قانونی نبوده است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- لیلا محمدی/ رئیس سابق هیئت اسکیت شهرستان زنجان مدعی است که به دلیل عودت شهریه واریزی به صاحبان حساب‌ها به علت عدم تشکیل کلاس‌های آموزشی، مورد بازخواست قرارگرفته و علاوه بر موافقت نکردن با فعالیت مجموعه ورزشی‌اش، حتی در کمیته انضباطی هیئت اسکیت استان زنجان، علیهش پرونده تشکیل‌شده است!

نیما محمدی، مربی اسکیت به صدای زنجان می‌گوید: از سال 1396 تا اوایل 1400 رئیس هیئت اسکیت شهرستان زنجان بودم اما اوایل سال 1400 به دلیل اختلاف‌سلیقه با برخی مسئولان هیئت استان، ترجیح دادم از ریاست این هیئت کناره‌گیری کرده و در باشگاه مدنظرم فعالیت ورزشی‌ام را ادامه دهم.

به گفته محمدی، برای صدور مجوز باید در سامانه ثبت تعبیه‌شده ثبت‌نام کرد اما از 5 خردادماه 1400 سامانه به علت شیوع کرونا بسته بود تا این‌که بالاخره در خردادماه 1401 مدارک به‌طور کامل بارگذاری شد. طبق قانون باید هیئت ورزشی نظریه فنی خود را ارائه کند اما تا به امروز با صدور این مجوز موافقت نکرده است!

ایرادات فنی هیئت اسکیت استان زنجان را قبول ندارم!

گفتنی است که، هیئت اسکیت استان زنجان به امضای «محمدحسن توکلی»، رئیس هیئت در تاریخ چهارم خردادماه سال 1401 خطاب به ریاست دانشگاه آزد واحد زنجان گفته که «شخصی به‌صورت غیرقانونی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی اسکیت در محوطه آن دانشگاه کرده است لذا با عنایت به اینکه هرگونه فعالیت اسکیت نیاز به اخذ مجوز از هیئت اسکیت و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان دارد خواهشمند است جهت جلوگیری از تبعات ناشی از این موضوع نسبت به تعطیلی کلاس‌های مذکور اقدام کنید.

همچنین هیئت اسکیت استان زنجان آمادگی دارد نسبت به راه‌اندازی و فعالیت ورزش اسکیت در چارچوب مقررات فدراسیون اسکیت در آن دانشگاه محترم اقدام لازم را به عمل بیاورد.»

هیئت اسکیت استان زنجان پس از حدود یک هفته از ارسال این نامه به دانشگاه آزاد واحد زنجان، 12 خردادماه سال 1401 نامه‌ای را خطاب به رمضانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان ارسال و تأکید کرده که «این هیئت با فعالیت نیما محمدی، مؤسس و مدیر باشگاه و همچنین خانم ایده‌لویی، مدیر بانوان این باشگاه در محوطه دانشگاه آزاد در قالب مجموعه ورزشی سلامت، تندرستی کودکان موافقت نمی‌کند.»

این هیئت در 20 تیرماه سال 1401 با ارسال نامه‌ای جداگانه خطاب به ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان، دلایل عدم موافقت هیئت با فعالیت رشته اسکیت در محوطه دانشگاه آزاد واحد زنجان در قالب مجموعه ورزشی سلامت و تندرستی را «لزوم بررسی اعتبار کارت‌های مربیگری و مربیان»، «عدم وجود رختکن ورزشکاران، مربیان برای آقایان و بانوان»، «وجود ستون آهنی در محوطه تمرین نزدیک سکوی تماشاچی به لحاظ ایمنی و برخورد اسکیت سواران خطرناک است»، «عدم وجود حفاظ بیم محوطه تمرین و سکوی تماشاچی و احتمال برخورد و آسیب اسکیت سواران» و «عدم وجود سرویس بهداشتی جهت استفاده ورزشکاران» اعلام می‌کند.

اما نیما محمدی، مؤسس و مدیر باشگاه ورزشی سلامت و تندرستی زنجان که در انتظار مجوز است این اظهارات را در حد ادعا دانسته و با اشاره به نامه ارسالی به جعفر رمضانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان در 25 تیرماه 1401 به صدای زنجان می‌گوید: در رابطه با واردکردن ابهام به اعتبار کارت مربیگری مربیان باید عرض کنم کارت‌های مربیگری آقا و خانم مجموعه در سامانه مبین و سامانه ثبت باشگاه‌ها احراز هویت شده و یکی از موارد اولیه سامانه است که تصویر کارت‌های مربیگری دارای اعتبار به مسئولان مربوطه اداره تقدیم شد.

«در رابطه با ادعای عدم وجود رختکن برای مربیان و ورزشکارآن‌هم باید عرض کنم که محل تعویض کفش اسکیت ورزشکاران با صندلی‌های تعبیه‌شده زیر سایبان روبروی پیست اسکیت موجود بوده و هست. البته جهت ورزش اسکیت تعویض کفش با کفش اسکیت موردنیاز هست و در صورت نیاز جهت رختکن مربیان و ورزشکاران نیز کانکس سفیدرنگی که از قبل در محل بوده استفاده می‌شود.»

او وجود ستون آهنی در 10 سانتی‌متری جایگاه تماشاگران را نپذیرفته و می‌گوید: این ستون آهنی موردادعا اصلاً ستون نیست بلکه پایه سبد بسکتبال است که دور از محل تمرین قرارگرفته و در 20 سانتی محل تماشاگران است ولی بااین‌حال جهت جلوگیری از هرگونه آسیب، ایمن‌سازی با فوم انجام‌گرفته است و رفع نواقص شد.

محمدی ایرادات وارده به باشگاه تحت عنوان «عدم وجود سرویس بهداشتی برای ورزشکاران» در دانشگاه آزاد واحد زنجان (اعتمادیه) را رد کرده و می‌گوید: دانشگاه مربوطه در حال حاضر دارای بیش از 50 چشمه سرویس بهداشتی است که از سال‌ها قبل احداث شده است. محل استفاده سرویس بهداشتی ورزشکاران ما سرویس موجود در سالن ورزشی سرپوشیده است که دارای سرویس بهداشتی جداگانه بانوان و آقایان کنار درب قدیم سمت نگهبانی است و سرویس‌های داخل مدارس ویژه سما هم در دسترس است.

مشکل‌تراشی برای فعالیت‌های ورزشی بخش خصوصی؟

بااین‌وجود غفار امانی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با دفاع از اقدامات هیئت اسکیت استان زنجان مبنی بر جلوگیری از هرگونه فعالیت قانونی فاقد مجوز ورزشی می‌گوید: هیئت‌ها زیرمجموعه ورزش و جوانان هستند. متولی اسکیت در تمامی ابعاد، هیئت اسکیت است. ما نیز قبل از اینکه هیئت چنین نامه‌ای را بفرستد نه به دانشگاه‌ها بلکه به‌تمامی ارگان‌ها متذکر شده‌ایم! با توجه به قوانین وزارت ورزش و جوانان، اگر هر نهادی قصد ارائه خدمات عمومی داشته باشد باید از وزارتخانه مجوز اخذ کند. ما نیز این مهم را در قالب نامه مکتوب به ارگان‌ها ازجمله دانشگاه‌ها ارائه کرده‌ایم.

امانی ادامه می‌دهد: دانشگاه آزاد باید مجوز عمومی را از باشگاه‌دار اخذ می‌کرد که ظاهراً این اتفاق نیفتاده است، آقای محمدی یا هر شخص دیگری به دنبال فعالیت ورزشی و درآمدزایی است باید مجوز فعالیت ورزشی را داشته باشد که هیچ‌یک از این مجوزها را ندارد.

محمدحسن توکلی، رئیس هیئت اسکیت استان زنجآن‌هم که باشگاه‌دار باید در چارچوب هیئت، مدارک ارائه دهد و فعالیتش را آغاز کند، تأکید می‌کند: آقای محمدی فاقد مجوز است و حق فعالیت ندارد، کار ایشان در دانشگاه آزاد غیرقانونی است.

توکلی بابیان اینکه به‌هیچ‌عنوان دنبال بهانه نیستیم و آقای نیما محمدی، رئیس سابق هیئت اسکیت زنجان بود و مربی است و باید در چارچوب قانون فعالیت داشته باشد، از تشکیل پرونده در کمیته انضباطی هیئت اسکیت خبر داده و به صدای زنجان می‌گوید: آقای محمدی علاوه بر ایراداتی که نسبت به فعالیتش وارد است، در کمیته انضباطی به علت تخلفات پرونده دارد، ایشان از شماره‌حساب هیئت اسکیت شهرستان زنجان مبلغی را برداشته و تخلف کرده است که باید سریعاً زیر نظر هیئت پول‌ها را برگرداند!

آن‌طور که از مدارک ارائه‌شده به صدای زنجان برمی‌آید، ایرادات وارده هیئت اسکیت استان زنجان به لحاظ فنی که شامل 5 بند است، نمی‌تواند قابل‌قبول باشد، گویا علت این مخالفت به حواشی ایجادشده در زمان ریاست نیما محمدی در هیئت اسکیت شهرستان زنجان برمی‌گردد که در اظهارات مسئولان ورزشی استان نیز مشهود است.

غفار امانی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان بدون اظهارنظر در خصوص ایرادات فنی هیئت اسکیت استان به صدای زنجان به مصوبات رسیدگی به تخلفات فعال ورزشی مذکور (نیما محمدی) اشاره‌کرده و می‌گوید: به لحاظ قانونی و روی کاغذ، ایشان تخلفاتی دارند که نمی‌شود کاری کرد! مباحث مطروحه در جلسه کمیته انضباطی هیئت اسکیت استان زنجان قابل‌تأمل است! به‌هرحال آقای محمدی بدون هماهنگی با مسئولان هیئت، اقدام به جابجایی مبالغ واریزی کرده است که همین موضوع تبدیل به معضل شده است. مبالغ واریزی به‌حساب هیئت اسکیت شهرستان را به‌حساب شخصی خود واریز کرده و ازآنجا به‌حساب تک‌تک صاحبان مبالغ برگردانده است! درست است که ایشان مبالغ واریزشده به‌حساب هیئت اسکیت را درنهایت به‌حساب واریز کنندگان مبلغ عودت داده است اما مسیری را که رفته‌اند قانونی نبوده است!

بر اساس مصوبات 4 بندی جلسه کمیته انضباطی هیئت اسکیت استان که در 18 مردادماه 1401 با حضور رئیس اداره حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان، مسئول بازرسی اداره کل ورزش، دبیر هیئت اسکیت، رئیس ورزش قهرمانی اداره کل و رئیس هیئت اسکیت استان زنجان برگزارشده است که بند 2 همان موضوعی است که معاون ورزش و جوانان استان آن را «قابل‌تأمل» دانسته و مسئولان هیئت نیز آن را یکی از مشکلات اصلی فعالیت «نیما محمدی» در عرصه مربیگری و باشگاه‌داری اعلام می‌کنند!

در این بند تأکید شده که «با توجه به برداشت غیرقانونی 285 میلیون ریال (28 میلیون و 500 هزار تومان) از حساب هیئت اسکیت شهرستان زنجان، مقرر شد مبلغ فوق تا مورخ 31 مردادماه 1401 به‌حساب هیئت اسکیت شهرستان زنجان عودت یابد. لذا در صورت عدم واریز مبلغ تا موعد مقرر نسبت به عدم تأییدیه فنی و تعلیق سه‌ماهه فعالیت آقای نیمه محمدی اقدام و همچنین جهت ابطال کارت مربیگری به فدراسیون اسکیت معرفی شود.»

نیما محمدی، این فعال ورزشی نیز که این سختگیری‌های هیئت اسکیت استان زنجان را منطقی نمی‌داند، معتقد است که مشکل مسئولان مربوطه 28 میلیون تومان پولی که به‌حساب صاحبانشان عودت داده‌ام، نیست چراکه ریالی از آن پول را برای خودم برنداشته‌ام و چون هیچ خدماتی ارائه نشده بود آن مبالغ را برگرداندم و مستندات آن‌هم موجود است. مشکل هیئت اسکیت، فعالیت ورزشی من است و گفته‌‌هایشان در خصوص 28 میلیون تومان صرفاً بهانه است که به‌هیچ‌عنوان درست و منطقی نیست!

او می‌گوید: دلایلی که مسئولان هیئت اسکیت استان دادند هم فنی نبود و من برای مسئولان ورزش و جوانان زنجان با اعلام دلایل توضیح دادم. آن‌ها چون نمی‌توانند با دلایل فنی، مانع از فعالیت قانونی من شوند، موضوع برداشت غیرقانونی 28 میلیون و 500 هزار تومان را مطرح می‌کنند، درحالی‌که بارها توضیح داده‌ام، این مبلغ که کد رهگیری، ساعت و زمان واریز آن احصا شده است، به دلیل تعطیلی کلاس‌ها ناشی از شیوع کرونا ویروس به صاحبان حساب‌ها بازگردانده شد.

او بابیان اینکه اگر من به دنبال بی‌قانونی بودم هرگز شماره‌حساب هیئت اسکیت شهرستان زنجان را برای واریز مبالغ کلاس‌های اسکیت به متقاضیان اعلام نمی‌کردم و می‌گفتم به‌حساب شخصی‌ام واریز کنند، عنوان می‌کند: من برای شفاف‌سازی در اموراتم، شماره‌حساب هیئت اسکیت (در آن زمان رئیس هیئت اسکیت شهرستان زنجان بودم) اعلام کردم و نباید این‌گونه مورد مواخذه قرار گیرم. قرار نیست سر لج و لجبازی بنده از فعالیت ورزشی‌ام محروم شوم!

محمدی با اشاره به ثبت شکایت خود در ارگان نظارتی تصریح می‌کند: پس از 6 بار پیگیری، آخرین پاسخی که این سازمان به من داد این بود «در حوزه اختیارات ما نیست!» چرا کسی نیست که پاسخگو باشد؟

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناسکیت زنجانورزش و جوانان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9325


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»