کد خبر: 9441
1401/11/20 - 10:7


گزارش صدای زنجان از حاشیه‌های سفر شهردار برای حضور در نمایشگاهی در کیش؛

سفر هیئت شهرداری و شورا به کیش رایگان بود؟

شهردار زنجان به همراه برخی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر زنجان به بهانه شرکت در یک نمایشگاه، چند روزی را مهمان جزیره کیش بودند

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان/ زهره میرعیسی ‌خانی: شهردار زنجان به همراه برخی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر زنجان به بهانه شرکت در یک نمایشگاه، چند روزی را مهمان جزیره کیش بودند. در رسانه‌های منتسب به شهرداری زنجان اطلاعات چندانی در مورد این سفر منتشر نشده است، غیر از کانال اطلاع‌رسانی شهرداری که خبر کوتاهی را منتشر کرد و هدف از این سفر را بازدید شهردار زنجان و همراهانش از نخستین نمایشگاه بین‌المللی «شهر پایدار» در کیش اعلام کرد.

در متن این پیام آمده بود: «شهردار زنجان با حضور در نخستین اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی «شهر پایدار» در کیش، ضمن بازدید از محل غرفه کلان‌شهرها و سایر ارگان‌های ذی‌ربط با برخی مسئولین و مدیران گفت‌وگو و تبادل نظر داشتند.»

نخستین اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی ‌شهر پایدار با هدف ارائه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای پایداری اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی و شهر هوشمند از ۶ دی تا 9 دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد. 280 شرکت کننده این نمایشگاه در حوزه مختلف ازجمله سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، هلدینگ‌های مختلف در حوزه‌های فناوری اطلاعات، خدمات شهری، حمل و نقل، بانکداری، صنعت و معدن، توسعه تجارت، اپراتورهای تلفن همراه، شرکت ملی پست، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های ساختمانی، کشتیرانی، زیرمجموعه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و زیرمجموعه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی فعالیت داشتند.

همچنین بیش از ۶۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲۰ شهرداری نقاط مختلف کشور از دیگر شرکت‌کنندگان در این اجلاسیه و نمایشگاه هستند که توانمندی‌های خود در حوزه مدیریت هوشمند شهری را به نمایش گذاشتند. دیگر شرکت‌کنندگان این اجلاسیه و نمایشگاه از معاونت‌های اقتصادی، علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های کشور، صمت، راه و شهرسازی، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، نفت، نیرو، اقتصاد، علوم و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بیمه، صنایع سبز، خودروسازها و اپراتور تلفن بودند.

بهتر است شهردار در این زمینه پاسخگو باشد

هدف از این سفر چه بوده و چه دستاوردهایی برای استان داشته؟ ضمن اینکه هزینه این سفر از چه منبعی پرداخت شده است؟ و علاوه بر شهردار چند نفر از شهرداری و شورای شهر زنجان در این سفر حضور داشته‌اند؟

این‌ها سؤالاتی بودند که «مجید ناصحی مقدم»، رئیس شورای شهر، توپ پاسخ به آن‌ها را به زمین شهردار انداخت و به صدای زنجان گفت: بهتر است خود شهردار در این زمینه پاسخگو باشد.

حسین حمزه لو، از اعضای شورای شهر نیز به صدای زنجان گفت: به نظر می‌رسد پاسخگویی در این زمینه بهتر است از سوی رئیس شورای شهر و شهردار باشد چرا که من به‌عنوان عضو شورای شهر در این زمینه صاحب‌نظر نیستم.

تماس‌های صدای زنجان برای گفتگو با «انسیه ابوبصیر» و «محمدکاظم مجتهدی» دو عضو دیگر شورای شهر هم بی‌پاسخ ماند با این وجود، «جلیل عابدینی» مسئول روابط عمومی شهرداری زنجان، هدف از این سفر را بازدید شهردار از نمایشگاه و غرفه زنجان، و تبادل و کسب اطلاعات در مورد دانش روز اعلام کرد و در مورد سایر موضوعات اظهار بی‌اطلاعی کرد.

این سفر هیچ هزینه‌ای برای شهرداری نداشته است

اما «منصور مراد لو»، عضو شورای شهر زنجان، هدف از این سفر را بازدید شهردار از نمایشگاه شهر پایدار عنوان می‌کند و اذعان کرد که این نمایشگاه، نمایشگاهی بوده که از همه شهرداری‌ها دعوت داشتند و فقط شهرداری زنجان نبوده که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و همه شهرهایی که در آنجا برنامه داشتند، دو یا سه روز به این نمایشگاه دعوت بودند.

وی هدف از این سفر را بازدید شهردار از دستاوردهای جدید شرکت دانش‌بنیان دانست و عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای شهرداری بوده است که در حوزه‌هایی که اعلام کرده است، ظرفیت خود را نشان بدهد و در این زمینه با وجود کارگاه‌ها و سایر موضوعات با سایر مسئولان تبادل نظر کند.

این عضو شورای شهر اذعان کرد: طبق اطلاعات بنده در این زمینه، هزینه این سفر از طریق اسپانسر این نمایشگاه بین‌المللی پرداخت شده است و این سفر هیچ هزینه اضافی برای شهرداری نداشته است.

صدای زنجان برای پیگیری بیشتر این موضوع با «علیرضا فیروز فر»؛ شهردار زنجان نیز تماس گرفت و علیرغم تماس‌های مکرر و اعلام آمادگی شهردار برای توضیح در این زمینه، پاسخی در این زمینه دریافت نشد.

گرچه عضو شورای شهر زنجان درباره هزینه این سفر اظهار نظری را داشت اما هنوز معلوم نیست این سفر چه دستاوردی برای زنجان داشته است، موضوعی که هیچ‌کدام از راهیان به کیش تمایلی به صحبت درباره آن ندارند!

انتهای پیام/

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجزیره کیششهرداری زنجانشورای شهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9441


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»