کد خبر: 9571
1402/01/29 - 14:51


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مطرح کرد؛

جلوگیری از سقط 207 جنین در زنجان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت که در قالب طرح نفس که از مهرماه سال 1401 تاکنون در حال اجرا است، 207 جنین از سقط نجات یافتند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / زهره میرعیسی‌خانی: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت که در قالب طرح نفس که از مهرماه سال 1401 تاکنون در حال اجرا است، 207 جنین از سقط نجات یافتند.

مشهود تقیلو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به آمار جنین‌های نجات یافته از سقط در طرح «نفس» از مردادماه 1401 اظهار کرد: از مهر ماه سال گذشته از 211نفری که برای سقط مراجعه کرده بودند 207 نفر منصرف شدند و بارداری ادامه پیدا کرده است و 16 مورد نیز منجر به تولد نوزاد شده است.

وی ادامه داد: طرح «نفس» از مرداد سال گذشته شروع شد و در تیم این طرح ما پزشک، ماما و روانشناس زبده داریم که در این زمینه فعال هستند و جلسات توجیهی و آموزشی با مادرانی که قصد سقط جنین دارند، می‌گذارند و آن‌ها را از سقط جنین خود منصرف می‌کنند.

به گفته تقیلو، این طرح پیش از استان زنجان، در بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی شروع شده بود ولی در زنجان بسیج جامع پزشکی با خود دانشگاه دچار هم افزایی شد و به همین جهت از خراسان جنوبی بسیار موفق‌تر عمل کرد و توانست کارهای به مراتب ارزشمندی را انجام بدهد به طوری که  در این زمینه در حدود 4 برابر از نظر آماری بهتر عمل کردیم و اگر نسبت به جمعیت باشد شاید بیشتر از 10 برابر در این زمینه موقفیت‌تر بودیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: مادرانی که مراجعه می‌کنند بالای 98 درصدشان از سقط جنین خود منصرف شدند و آمار ماه گذشته نشان دهنده این است که ما توانستیم 16 نوزاد را که محصول طرح نفس بودند را متولد و شناسنامه‌دار کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانسقط جنین در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9571


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»