کد خبر: 9585
1402/02/04 - 12:42


صدای زنجان موضوع جذب «محمد حسینی» را بررسی می‌کند؛

قهرمان اسنپی!

ورزشکار ملی‌پوش زنجانی با 5 مدال جهانی: با اسنپ کار می‌کنم تا هزینه‌های تمرین ووشو را تامین کنم/ مدیر کل ورزش و جوانان استان: با دریافت نامه از ووشوکار زنجانی پیگیری برای استخدام او را آغاز کردیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی - محمد حسینی ووشکار ملی‌پوش زنجانی است که برای جذب و فعالیت در یکی از دستگاه‎‌های اداری استان زنجان براساس قانون جذب قهرمانان مشکلات متعددی دارد.

دوستداران و اهالی ورزش ووشو معتقدند زنجان با وجود ورزشکاران مستعد و تلاش مربیان لقب «چین ایران» را گرفته اما واقعیت این است که به علت مشکلات مالی که بخش اعظمی از آن به عدم حمایت مسئولان و برنامه‌ریزان برمی‌گردد، در وضعیت نابسامانی قرار دارد و در بحث حمایت جزو استان‌های آخر محسوب می‌شود!

اهالی ورزش ووشو با اشاره به انزوای قهرمانان ملی زنجان و تیره‌وتار بودن چشم‌انداز این رشته می‌گویند: ووشوكاران با علاقه به سراغ اين رشته می‌آيند، ولی پس از اينكه چندين دوره كسب افتخار كرده و مورد بی‌مهری قرار می‌گيرند، خود به خود اين ورزش را كنار می‌گذارند و به جمع ووشوكاران فراموش شده اضافه می‌شوند.

 تعدادی هم می‌گویند با وجود افتخارآفرینی در میادین جهانی و بین‌المللی، نتوانسته‌اند از قانون جذب قهرمانان ملی و ورزشکاران دارای مدال، بهره‌ ببرند و جذب دستگاه‌های دولتی شوند تا دیگر دغدغه مالی برای ادامه ورزش حرفه‌ای خود نداشته باشند.

قانون جذب قهرمانان ملی و ورزشکاران دارای مدال در دستگاه‌‌های اجرایی به عنوان یکی از مصوبات هیئت دولت برای حمایت از ورزشکارانی است که زمان خود را برای افتخارآفرینی برای کشور صرف کردند و زمینه استفاده از تجربه و ظرفیت این افراد در دستگاه‌های مختلف متناسب با رشته تحصیلی و توانایی‌هایشان فراهم کرده تا این افراد نیز فارغ از نگرانی‌های شغلی و درآمدی به فعالیت در حوزه تخصصی خود ادامه دهند.

در بخشی از اين آيين نامه آمده که قهرمانان بازی‌های المپيک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول، دوم و سوم بازی‌های آسيايی و مسابقات جهانی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش كميته بين المللی المپيک (IOC) حسب مورد در رشته‌های فردی و گروهی و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسكتبال و واليبال و همچنين يكي از فرزندان قهرمانان بازی‌های پارالمپيک شامل نفر اول در رشته هاي فردي و كليه نفرات در رشته‌های گروهی مشمول هستند.

با این حال «محمد حسینی» یکی از قهرمان ووشوی استان زنجان بوده که 12 سال است به عنوان بازیکن تیم ملی بوده و در تمام رده‌های سنی از نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حضور داشته است، وی 2 مدال طلای جهانی، 3 مدال نقره جهانی، یک مدال نقره آسیا و2 مدال طلای کشوری انتخابی تیم ملی را در پرونده خود دارد اما هنوز چشم انتظار استخدام هست!

*کار با اسنپ برای تامین هزینه حضور در مسابقات ووشو

محمد حسینی در گفت‌و‌گو با صدای زنجان از مشکلات خود برای استخدام در یکی از دستگاه‌های دولتی استان مطابق با قانون مصوب کشوری سخن می‌گوید.

ووشوکار زنجانی با اشاره به اینکه 2 سال می‌شود که پیگیر استخدام خود طبق مصوبه هئیت وزیران و هئیت دولت است، اظهار می‌کند: بنده مشمول شرایط استخدام بر طبق این قانون هستم ولی تاکنون موفق نشده‌ام.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون جزو ورزشکاران انتخابی برای حضور در مسابقات المپیک دانشجویان هستم و برای اردوی بازی‌های آسیایی و المپیک دانشجویان دعوت شدم، ادامه می‌دهد: این مسابقات جزو سه رویداد بزرگ ووشو در جهان است.

حسینی با اشاره به اینکه نه اداره کل و نه هئیت ووشو همکاری لازم برای حضور در این مسابقات را با بنده ندارد، عنوان می‌کند: از طرف دیگر هزینه‌های ووشو سرسام‌آور بوده و برای تجهیزات لازم برای شرکت در مسابقات هزینه بین 15 تا 20 میلیون نیاز است و بنده نه شغل دارم نه حمایتی از سوی اداره و هئیت ووشو می‌شوم.

ووشوکار زنجانی با اشاره به اینکه دو سال پیش ودر زمان مدیر کل قبلی ورزش و جوانان بنده به این اداره کل نامه نوشتم و ایشان گفتند که نامه را برای تایید به وزارت ورزش و جوانان ارسال می‌شود، ادامه می‌دهد: برج هشتم سال گذشته با پیگیری مجدد متوجه شدم هنوز نامه ارسال نشده است.

وی با اشاره به اینکه چند نفر بعد از من اقدام کردند و تاییدشان آماده است، اما برای من هنوز نرسیده است، اضافه می‌کند: در این اواخر اداره برق جذب قهرمانان داشت و با بنده تماس گرفتند که اگر تاییده داشتم امکان استخدام فراهم بود.

ووشوکار زنجانی با اشاره به اینکه نمی‌دانم باید از کجا اقدام کنم و به استانداری، شهرداری و دیدار نماینده مجلس رفته‌ام اما متاسفانه همکاری با بنده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در اسنپ کار می‌کنم تا هزینه‌های خود و فعالیت ورزشی خود را پرداخت کنم، اظهار می‌کند: کسی جوابگو نیست و آخرین صحبتشان این است که اگر ورزش کردید به خاطر خودتان بوده است، هم‌اکنون من شرایط جسمی خوبی ندارم ولی به عشق ورزش همچنان ادامه می‌دهم.

حسینی با اشاره به اینکه 12 سال است با هئیت ارتباط دارم ولی هیچ وقت حمایت ویژه ای از این مجموعه و اداره کل ورزش و جوانان از ورزشکاران ندیده‌ام، ادامه می‌دهد: من اکنون شروع به مربی‌گری کرده‌ام و حالا به شاگردان خود چه بگویم.

ملی پوش ووشو با اشاره به اینکه وقتی با اسنپ کار می‌کنم موجب دلسردی مردم می‌شود، اضافه می‌کند: زنجان شهر کوچیکی است و وقتی وضعیت بنده را می‌بینند و نسبت به آینده ورزش بدبین می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه معاون اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به من گفت با اسنپ کار کن اما مربیگری نکن، اضافه می‌کند: ورزشکاران آینده مثبتی را برای خود نمی‌توانند ترسیم کنند.

**شرط استخدام، خالی بودن پست مرتبط با رشته تحصیلی است

جواد بازرگان، مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان هم در این زمینه به صدای زنجان می‌گوید: برای استخدام قهرمانان ملی، آیین‌نامه جذب قهرمانان را داریم که طبق آن اقدام می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه افراد واجد شرایط و متقاضی دارای مدرک کارشناسی مدارک خود را به ما ارائه می‌دهند، ادامه می‌دهد: این مدارک به وزارتخانه ارسال و طی فرآیندی بررسی می‌شود که آیا یک ورزشکار مشمول این آیین‌نامه می‌شود یا خیر.

وی با اشاره به اینکه «محمد حسینی» آبان‌ماه سال گذشته به اداره ورزش و جوانان درخواست داده بود و نامه آذر‌ماه به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد، عنوان می‌کند: وزارت ورزش و جوانان نیز پس از بررسی درخواست نامه‌ای به فدراسیون ووشو ارسال کرده و منتظر جواب فدراسیون است.

بازرگان با اشاره به اینکه در صورت وجود پست مرتبط امکان استخدام افراد وجود دارد، بیان می‌کند: در زنجان قهرمان‌هایی هستند که زودتر از ایشان تاییده گرفتند ولی به دلیل نبود پست خالی همچنان منتظر هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه این موضوع فقط متوجه ورزش و جوانان نیست و سایر دستگاه‌ها نیز در زمینه حمایت از ورزشکاران باید ورود کنند، اضافه می‌کند: برای نمونه با توجه به مدرک تحصیلی عمرانی خانم «فرشته قربانی» ورزشکار زنجانی با اداره کل راه  شهرسازی استان زنجان رایزنی و درخواست جذب ایشان در این مجموعه شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از تایید امکان جذب ورزشکاران در پست‌های خالی در اداره ورزش و جوانان وجود دارد، همانگونه که 10 ورزشکار قهرمان در این اداره مشغول هستند، ادامه می‌دهد: هم‌اکنون یک قهرمان بانو در انتظار پست خالی است و آقای حسینی هم مراحل تاییده خود را سپری می‌کند.

بازرگان در پاسخ به سئوالی در مورد طولانی شدن درخواست محمد حسینی برای بررسی پرونده از زمان مدیر کل سابق ورزش و جوان بیان می‌کند: از فعالیت ایشان در آن زمان خبر ندارم و در زمان مدیریت بنده با دریافت درخواست اقدامات بعدی انجام شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت ما حمایت از ورزشکاران است، اذعان می‌کند: در همه جلسات بر این موضوع تاکید دارم.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9585


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»