کد خبر: 9687
1402/03/03 - 11:53


در هشتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان؛

استعفای عضو شورای شهر زنجان به رسمیت شناخته شد

انسیه ابوبصیر: هدف من مجلس نیست، هدف خدمت است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / زهره میرعیسی‌خانی: استعفای عضو شورای شهر با کسب رأی حداکثری اعضای شورا، به رسمیت شناخته شد.

هشتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با حضور همه اعضای شورا برگزار شد و در این جلسه استعفای انسیه ابوبصیر؛ عضو شورای شهر که برای شرکت در انتخابات مجلس نامه استعفای خود را به رئیس شورای شهر تقدیم کرده بود، تصویب شد.

**سوم خرداد پروژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح و اصلاح هندسی محور شهیدان کریمی کلنگ زنی می‌شود

در ابتدای این جلسه مجید ناصحی مقدم، رئیس شورای شهر با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: طراحی و ساخت تقاطع‌های غیر هم‌سطح و اصلاح هندسی محور شهیدان کریمی یکی از پروژه‌های بزرگ زنجان است که در روز سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر  کلنگ‌زنی خواهد شد در زمان پیش‌بینی شده، افتتاح شود.

در ادامه «علیرضا فیروز فر»، شهردار زنجان نیز با گرامیداشت سالروز سوم خرداد، اظهار کرد: شهرداری زنجان سال ۱۴۰۲ با راهبردها و حمایت‌های شورای شهر بسیار قوی آغاز کرد. شهرداری در جای‌جای شهر، عملیات عمرانی خود را شروع کرده و در مدت‌زمان گذشته از شروع سال، دو برابر سال گذشته آسفالت‌ریزی داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه کف‌سازی بازار پایین را امسال به پایان خواهیم رساند، ادامه داد: این پروژه که از سال گذشته شروع‌شده است، امسال تکمیل خواهد شد.

به گفته فیروزفر، در نقاط محروم شهر خدمت‌رسانی شروع‌شده است و شهرداری برنامه‌ریزی‌هایی که برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ شهری دارد که اولین گام در این زمینه کلنگ زنی پروژه شهیدان کریمی در روز سوم خرداد است.

وی بابیان اینکه حدود یک هزار میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص‌یافته است، اظهار کرد: همچنین ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای ساماندهی زنجانرود اختصاص یافته است.

شهردار زنجان بابیان اینکه مکانیزاسیون آبیاری شهری نیز پس از سالیان سال اتفاق افتاده است، افزود: این موضوع از ۱۰ درصد تحقق در سال گذشته به  ۴۰ درصد تحقق طی امسال رسیده است و تلاش خواهیم کرد تا امسال این تحقق به ۱۰۰ درصد برسد.

فیروزفر با اشاره به استقبال خوب شهروندان از گذر گردشگری ملت، افزود: در تلاش هستیم که گذر گردشگری اشراق را هم به بهره‌برداری برسانیم که این موضوع در نوع خود حرکت خوبی بوده است.

این جلسه بالغ‌بر 18 لایحه و نامه داشت که برخی از اهم آن‌ها عبارت‌اند از: درخواست انعقاد قرارداد یک‌ساله با مالکان و بهره‌برداران اتوبوس‌های بخش خصوصی (حداکثر تعداد ۱۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی) و پرداخت یارانه به مالکان و بهره‌برداران، تهیه دستورالعمل نحوه اجرای تبصره 3 ماده 101 اصلاحی قانون شهرداری‌ها، برون‌سپاری مدیریت ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری (شهر زنجان) به شرکت نامی پندار نیک 198 میلیارد و 900 میلیون ریال، عقد قراردادهای المان‌های هنری، تائید استعفای انسیه ابو بصیر برای شرکت در انتخابات مجلس. بود.

**اتوبوس‌های بخش خصوصی یارانه دریافت می‌کنند

«سعید نجفی»، عضو شورای شهر در خصوص درخواست انعقاد قرارداد یک‌ساله با مالکان و بهره‌برداران اتوبوس‌های بخش خصوصی (حداکثر تعداد ۱۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی) و پرداخت یارانه به مالکان و بهره‌برداران اظهار کرد: این لایحه در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل مطرح و پس از چندین جلسه تخصصی موضوع بررسی شد. بر این اساس شهرداری بنا است به خطوط بخش خصوصی که شهرداری از آن بهره می‌برد (به‌ویژه خطوط با تردد بالا)، یارانه‌ای اختصاص دهد که مقرر شد که شهرداری در خطوط مذکور حداقل‌هایی را مشخص کند که اتوبوس‌های بخش خصوصی این حداقل‌ها را رعایت کنند و هر چه قدر جابه‌جایی افراد در این خطوط بیشتر باشد یارانه بیشتری به اتوبوس‌ها پرداخت خواهد شد و این موجب رضایت بیشتر مردم هم خواهد شد.

وی در این رابطه ادامه داد: پیشنهاد شهرداری در این زمینه یک‌ساله است اما ما 6 ماهه موافقت کردیم چراکه ما منتظر اتوبوس‌های ملکی خود شهرداری هستیم و از طرفی طرح مطالعه ترافیک هسته مرکزی شهر نیز اتفاق خواهد افتاد و ما با این اتفاقات باید برای 6 ماهه دوم تصمیمات جامع‌تری را لحاظ می‌کردیم.

** 3طرح المان شهری ارسالی به شورا تائید شد و یک طرح رد گشت

«مهدی طالب»، دیگر عضو شورای شهر در رابطه با لایحه تهیه دستورالعمل نحوه اجرای تبصره 3 ماده 101 اصلاحی قانون شهرداری‌ها، اظهار کرد: این لایحه سال گذشته به شورا آمد و رأی آورد. موضوع ماده بحث تفکیک اراضی است و سهم شهرداری در این زمینه مشخص نبود و تنها حدود ۲۵ درصد برای آن در نظر گرفته‌شده بود که به‌طورمعمول سلیقه‌ای اعمال می‌شد و همین موضوع باعث مشکلاتی بود. این موضوع پیگیری شد و عددهای ثابتی برای این موضوع در نظر گرفته شد تا تصمیمات سلیقه‌ای را در این زمینه کاهش بدهیم.

طالب همچنین درزمینهٔ عقد قراردادهای المان‌های هنری با اشاره به اینکه از سال گذشته جهت نصب المان‌های شهری باید در به تصویب شورای شهر برسد، اظهار کرد: در حال حاضر طرح 4 المان با عناوین گله آهو (برای زیباسازی و حفظ میراث ارزنده آهوان دشت سه رین)، گلدان ملیله (انتخاب زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله)، آفتابه‌لگن (صنایع‌دستی و صنعت مس زنجان) المان زنجان سیتی (المان ورودی زنجان) به شورای شهر زنتان فرستاده‌شده بود که از این میان سه طرح گله آهو، گلدان ملیله، آفتابه‌لگن مورد تائید شورا قرار گرفت اما المان زنجان سیتی مورد تائید شورا قرار نگرفت.

**استعفای انسیه ابو بصیر رسمی شد

در انتهای این جلسه متن استعفای انسیه ابو بصیر به رئیس شورای شهر توسط ایشان قرائت شد و اعضای موافق و مخالف این استعفا صحبت کردند.

در این زمینه حجت‌الاسلام کاظم مجتهدی و داوود حسنی مخالف استعفای این عضو شورای شهر بودند که حجت‌الاسلام کاظم مجتهدی در زمینهٔ این استعفا اظهار کرد: با توجه به حضور یک خانم در شورای شهر و همچنین قرابت ایشان با خانواده‌های شهدا و اعتلای ارزش‌های ایثارگری حضور ایشان در شورای شهر می‌تواند تأثیرگذار باشد، با استعفای ایشان مخالفم.

همچنین داوود حسنی دیگر عضو شورای شهر اظهار کرد: با مردم زنجان برای شورای شهر عهد بسته‌ایم و متعهد شده‌ایم که در این عرصه شورای شهر خدمت کنیم. ازاین‌رو با این استعفا مخالفت می‌کنم. ضمن اینکه با رفتن تنها خانم در شورای شهر برخی مدعی خواهند شد که در شورا یک زن هم نیست و شرایط را برای حضور زنان فراهم نکرده‌ایم. من مجلس را هدف والاتری نمی‌بینم. برای خدمت همین‌جا هم عرصه خدمت است

از همین استعفای این عضو شورا بارأی اعضای شورا رسمیت یافت.

«انسیه ابو بصیر» در پایان با خداحافظی از شورای شهر بابیان اینکه مجلس هدف من نیست. هدف خدمت است، اظهار کرد: مستحضرید که فقط ۶ درصد نمایندگان مجلس زن هستند. از همین رو در تلاش هستم با رفتن به مجلس در راه خدمت به مردم قدم بردارم.

ناصحی مقدم در پایان بابیان روند قانونی  جایگزینی عضو علی‌البدل شورا، با استعفای انسیه ابو بصیر گفت: پس از تقدیم استعفای این عضو شورای شهر به فرمانداری، روند قانونی جایگزینی عضو علی‌البدل آغاز خواهد شد و از اعضای علی‌البدل برای حضور در شورا دعوت خواهد شد تا در کمترین زمان ممکن شورا به روال کاری خود بازگردد.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجاناستعفای عضو شورای شهر زنجانانسیه ابوبصیر
sedayezanjannews.ir/nx9687


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»