کد خبر: 9808
1402/03/31 - 16:39


دادستان زنجان در نشست مطبوعاتی خبر داد؛

تشکیل پرونده 130 میلیارد تومانی ارتشا، پولشویی و اختلاس در زنجان

بهروز عباسی: در این خصوص برای ۳۳ نفر کیفرخواست صادر شده که از این تعداد ۱۳ نفر از کارکنان نهادهای خدمات رسانی و دولتی هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / سمیه محرمی: دادستان زنجان از تشکیل پرونده گسترده ارتشا، اختلاس، پولشویی و تضییع اموال عمومی و چپاول شده بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: در این خصوص برای ۳۳ نفر کیفرخواست صادر شده که از این تعداد ۱۳ نفر از کارکنان نهادهای خدمات رسانی و دولتی هستند.

بهروز عباسی، دادستان عمومی و انقلاب زنجان زنجان چهارشنبه (31 خردادماه 1402) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان زنجان از تشکیل پرونده گسترده ارتشا، اختلاس، پولشویی و تضییع اموال عمومی و چپاول شده بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: در این خصوص برای ۳۳ نفر کیفرخواست صادر شده که از این تعداد ۱۳ نفر از کارکنان نهادهای خدمات رسانی و دولتی هستند و این پرونده‌ در دادگاه در جریان است.

عباسی ادامه داد: یک پرونده مهم دیگر مربوط به عرضه روغن خوراکی خارج از شبکه در بین سال‌های 1399 و ۱۴۰۰ است که در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد.

به گفته عباسی، در این پرونده ۱۳ هزار تن روغن خوراکی که نیاز جامعه بوده است خارج از شبکه، عرضه و ۶۶ هزار میلیارد تومان عاید متهمان شده است که این پرونده نیز در مرحله مقدماتی تحقیقات قرار دارد.

دادستان و عمومی و انقلاب زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود به موضع دستگاه قضا در قبال ترک فعل برخی از مدیران استانی هم گفت: دادستانی با افرادی که در انجام وظیفه و فعل قانونی کوتاهی کرده باشند، به هیچ وجه اغماض نمی‌کند.

دادستان و عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه در این خصوص طی سال گذشته ۲۲ پرونده تشکیل شده است، گفت که؛ احیای حقوق عامه و پیگیری انجام وظایف قانونی مدیران در دستور کار داستانی استان قرار دارد و به دقت مورد رصد قرار می گیرد.

**شناسایی یک هزار معتاد متجاهر در زنجان

دادستان و عمومی و انقلاب زنجان عدم جمع آوری معتادان متجاهر را از گلایه‌های شهروندان اعلام کرد و گفت: سال گذشته با همت مسئولان استانی و پیگیری‌های صورت گرفته نخستین کمپ ماده ۱۶ بانوان در استان راه اندازی شد. راه اندازی کمپ موضوع ماده ۱۶ (مرکز نگهداری معتادان متجاهر) برای مردان هم مورد نیاز است که تا قبل از پایان تابستان راه اندازی می‌شود تا همه معتادان متجاهر ساماندهی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با اشاره به اقتدار دستگاه قضایی در خصوص برخورد با جرائم خشن نیز گفت: دادستانی در این خصوص برخورد قاطع، صریح و بدون اغماض دارد و در سال جاری هم اقدام به شناسنامه دار کردن اراذل و اوباش کرده است.

به گفته این مسئول،؛  به واسطه همین نظارت‌ها در سال گذشته و سال جاری هیچ جرم خشن و مهمی از قبیل قتل که نتوانیم متهم را دستگیر کنیم، نداشته‌ایم.

وی بهسازی آسفالت آزادراه‌های زنجان- تبریز و زنجان- قزوین را از اقدامات مهم دادگستری استان عنوان کرد و گفت: برای اجرای احکام مرتبط با حقوق عامه اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است.

**الکترونیکی شدن ۹۷ درصدی ابلاغیه‌های قضایی در زنجان

دادستان عمومی و انقلاب زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود به روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲۰ هزار و ۳۳۴ فقره پرونده به شعب تحقیق ارجاع شده بود که این میزان به ۱۳ هزار و ۱۷ فقره در سال ۱۴۰۱ کاهش یافت.

عباسی ادامه داد: دستگاه قضایی استان زنجان به واسطه همین کنترل‌ها توانسته تعداد پرونده‌های معوقه و قدیمی با عمر بیش از یکسال را ۳۵ درصد کاهش دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به پرونده‌های فساد اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: طی سال گذشته موجودی شعب تحقیق استان ۲۱ درصد کاهش یافت و در شعب احکام کیفری نیز شاهد کاهش ۱۱ درصدی موجودی بودیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر ۹۷ درصد ابلاغ های قضایی استان الکترونیکی شده است، گفت: بالاترین نرخ رسیدگی‌ها به میزان ۱۰۴ درصد به دادسرای استان اختصاص داشته است.

عباسی راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه اجرای احکام کیفری را از جمله اقدامات مهم دادستانی برشمرد و گفت: در کنار شعب اجرای احکام کیفری، یک شعبه در شورای حل اختلاف برای صلح و سازش راه اندازی شده است.

این مسئول تشکیل قرارگاه پلیس و قرارگاه ویژه جلب احکام کیفری را هم یکی از اقدامات موثر صورت گرفته در سال گذشته دانست و گفت: پس از راه‌اندازی قرارگاه پلیس و قرارگاه ویژه جلب احکام کیفری در استان توانستیم در کاهش تعداد محکومان متواری از اجرای احکام کیفری و زندانیان موثر باشیم.

 

انتهای پیام/

 

  

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجاندادستان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9808


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»