کد خبر: 9814
1402/04/02 - 0:9


معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با امتناع از آمارهای مربوط به طلاق مطرح کرد؛

پرداخت 184 میلیارد تومانی وام ازدواج در زنجان

حمیدرضا اسماعیلی: طبق آمارها، 83 درصد متقاضیان تسهیلات دریافت کردند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / سمیه محرمی: معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با امتناع از ارائه آمار طلاق ترجیح داد در رابطه با اعطای تسهیلات 184 میلیارد تومانی به زوجین زنجانی در جمع خبرنگاران، اظهارنظر کند.

نشست خبری معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و نامگذاری این ایام به عنوان روز و هفته ازدواج پنجشنبه (یکم تیر ماه) برگزار و فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان در راستای تسهیل‌گری ازدواج در زنجان و موضوعات مختلف از جمله برنامه‌های این هفته، فعالیت‌های مشاوره‌ای و ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان در آن مطرح شد.

حمیدرضا اسماعیلی، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه همه ساله روز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) به عنوان روز و هفته ازدواج نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: تلاش و رویکرد اداره ورزش و جوانان ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تسهیل‌گری در این زمینه و ارائه مشاوره ازدواج است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان بیان کرد: تلاش ورزش و جوانان فرهنگ‌سازی برای مقابله با فرهنگ‌های نوظهور و ترویج تجمع‌گرایی در ازدواج است.

** 5 شهرستان استان زنجان مرکز مشاوره ازدواج ندارند

وی با بیان اینکه در استان زنجان 13 مرکز مشاوره فعالیت دارد، بیان کرد: این مراکز در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده قرار دارد و در سایر شهرستان‌ها بنا به میزان درخواست برای دریافت مشاوره، مشاوران حضور خواهند داشت.

اسماعیلی با اشاره به اینکه باید برای مقابله با بدعت‌ها اقدام شود، عنوان کرد: ازدواج و تشکیل خانواده نیازمند فرهنگ‌سازی و ترویج ازدواج آسان است و این موضوع مختص یک دستگاه نبوده و همه نهادها به ویژه رسانه‌ها باید در این زمینه ورود پررنگی داشته باشند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه همزمان با هفته ازدواج امسال 9 جشن در شهرستان‌های زنجان برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشن‌ها در شهرهای مختلف از جمله دندی، هیدج، صائین قلعه، خرم‌دره، ابهر، طارم و زنجان برگزار و 140 زوج این هفته زندگی مشترک خود را آغاز خواهند کرد.

**83 درصد متقاضیان، تسهیلات ازدواج دریافت کردند

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 13 هزار و 312 فقره وام به زوجین زنجانی ارائه شده است، ادامه داد: 184 میلیارد تومان اعتبار این تسهیلات بوده که طبق آمار 83 درصد متقاضیان دریافت کردند و از این حیث میزان ارائه تسهیلات زنجان از میانگین کشوری بالاتر است.

اسماعیلی ادامه داد: در سال گذشته 97 مورد کارگاه آموزشی قبل از ازدواج، 18 کارگاه مشاوره حین ازدواج و 85 مورد کارگاه آموزشی بعد از ازدواج برگزار شده که مورد استقبال زوجین بوده است، همچنین در سال گذشته در استان زنجان به 603 نفر مشاوره رایگان ارائه شده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در این هفته 25 مورد جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اهدا خواهد شد، ادامه داد: 25 مورد کمک هزینه خرید جهیزیه دیگر نیز توسط کمیته امداد ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد مقوله کودک همسری در برخی از شهرستان‌های زنجان با اشاره به اینکه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مناطق با چالش شناسایی شده است، بیان کرد: سعی شده برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه در این مناطق بیشتر برگزار شود.

اسماعیلی همچنین از پاسخ به سؤالی در مورد آمار طلاق در استان زنجان از پاسخگویی خودداری و اعلام کرد: این آمار باید توسط دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله بهزیستی اعلام شود.

 

انتهای پیام/

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانوام ازدواج در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9814


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»