کد خبر: 9828
1402/04/04 - 14:51


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان:

فرو نشست زمین مناطق مختلف شهر زنجان را تهدید می‌کند

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه مناطق مختلف شهر زنجان مستعد فرونشست زمین است گفت: اگر انتقال آب‌های زیر سطحی به صورت اصولی انجام نشود، فرو نشست زمین در مناطق مختلف شهر زنجان دور از انتظار نخواهد بود‌.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه مناطق مختلف شهر زنجان مستعد فرونشست زمین است گفت: اگر انتقال آب‌های زیر سطحی به صورت اصولی انجام نشود، فرو نشست زمین در مناطق مختلف شهر زنجان دور از انتظار نخواهد بود‌.

سعید نجفی در خصوص فرونشست زمین در خیابان دلجویی و اینکه آیا مطالعاتی در ارتباط با اینکه کدام مناطق شهر زنجان مستعد فرونشست است اظهار داشت: آب منطقه‌ای زنجان در خصوص آب‌های زیرسطحی که با بالا آمدگی مشکلاتی را در شهر ایجاد می‌کند، داشته است.

وی افزود: با اینکه در سطح شهر قنات‌هایی وجود دارد اما در زمان ساخت و ساز به این قنات‌ها توجهی نشده است، ناظر پروژه، شهرداری، آب منطقه‌ای باید با هماهنگی یکدیگر اجازه ساخت‌و‌ساز می‌دادند که توجهی نشده است.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در اغلب موارد در حین ساخت و ساز زمانی که پیمانکار به قنات‌ رسیده است، قنات با بتن یا شفته آهک کور شده و راه قنات مسدود شده است و امسال نیز با توجه به میزان بارش‌هایی که وجود دارد یقینا قنات‌ها فعال است از سویی دیگر برخی از مردم نیز با حفر چاه و رسیدن به قنات فاضلاب را داخل این قنات‌ها وارد کرده‌اند و همین امر دبی آب را بالاتر بده است.

وی ادامه داد: همین امر سبب شده تا آب در مکان‌هایی جمع شود و مشکل بالاآمدگی در برخی مناطق شهر داشته باشد. از سویی دیگر در برخی نقاط خاک زیرسطحی را جابه‌جا کرده است به همین دلیل در شهر زنجان در مناطقی امکان فرونشست زمین وجود دارد.

نجفی با تاکید بر اینکه این موضوع بسیار پیچیده و سخت است گفت: ممکن است لایه زیر سطحی برخی مناطق شهر همانند کوچه مشکی، اصغریه پایین، کوی فلسطین، کوی صدرا جنب بیمارستان امام حسین(ع) دریاچه باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه کنده‌کاری که در ایستگاه جهاد چهار راه پایین در حال انجام است جزئی از اجرای شبکه آب و فاضلاب است یادآور شد: ادامه این پروژه وارد خیابان سرچشمه شده و از طریق خیابان صفا کوچه‌مشکی را از معضل موجود خلاص خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کوی صدا، جنب بیمارستان امام حسین نیز با مشکل بالازدگی آب مواجه است گفت: جلسه‌ای در این راستا برگزار شده و شهرداری نیز آماده است تا از مقابل بیمارستان امام حسین عملیات را آغاز کند و در نهایت آب به سمت کانال شورجه هدایت و از آنجا وارد زنجانرود شود تا مشکل آب زیرسطحی حل شود.

نجفی اذعان کرد: اگر انتقال آب بدون کارشناسی انجام شود، به دلیل اینکه زیر سطح آب وجود دارد با خالی شدن یکباره آب فرونشست زمین دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اخطار‌های فرونشست برخی نقاط شهر زنجان سال گذشته داده شد گفت: اما گفته شد که با کار و اقدامات کارشناسی و همکاری آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای با برنامه‌ریزی آب زیر سطحی انتقال خواهد یافت با این حال اگر این اتفاق نیفتد قطعا در آینده شاهد فرونشست نقاط مختلف در سطح شهر زنجان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

 

منبع: موج‌رسا

 


صدای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9828


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»