کد خبر: 10006
1402/05/02 - 14:21


گفت‌و‌گوی صدای زنجان با نخستین بانوی دارنده مدال پاورلیفتینگ در ایران؛

خط شکنی به سبک «قهرمانی»

نخستین بانوی دارنده مدال پاورلیفتینگ ایران گفت: افتخار می‌کنم در رشته پاورلفیتینگ خط‌‌شکنی کرده‌ام، از مسئولان می‌خواهم به این افتخارآفرینی‌ها بها دهند تا ورزشکاران نیز انگیزه برای ادامه این مسیر را پیدا کنند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: شهلا قهرمانی بانوی پاورلیفتینگ کار زنجانی است که در تیرماه بعد از صدور مجوز اعزام بانوان ایرانی به مسابقات جام بین قاره‌ای آسیا، اقیانوسیه و آفریقا در رشته پاورلیفتینگ برای نخستین بار در تاریخ، به عنوان یکی از دو ملی پوش بانوی کشورمان به مصاف رقبای خود رفت.

وی در این مسابقات نخستین مدال پاورلیفتینگ ایران در بخش بانوان را از آن خود کرد، او در وزن ٦٩ کیلوگرم توانست در حرکت اسکوات به مدال طلا دست یافته، در حرکت پرس سینه به مدال نقره و در حرکت ددلیفت به مدال نقره دست پیدا کند.

قهرمانی با رکورد در مجموع ٤١٧.٥ کیلوگرم بالاتر از رقبایی از کشورهای نیوزلند و هنگ کنگ به عنوان قهرمانی مجموع دست یافت و مدال طلا را برگردن آویخت تا افتخار این خط شکنی را از آن خود کند.

شهلا قهرمانی به صدای زنجان می‌گوید: متولد 1370 هستم و از 10 سالگی فعالیت ورزشی خود را با تکواندو آغاز کردم.

نخستین بانوی دارنده مدال پاورلیفتینگ ایران با اشاره به اینکه در تکواندو موفق به اعزام به خارج از کشور نشده‌ام، بیان می‌کند: در انتخابی تیم ملی رشته تکواندو همواره حضور داشتم اما به دلیل شرایط در مسابقات کشوری ناکام ماندم.

وی با اشاره به اینکه از 4 سال قبل فعالیت خود را در رشته پاورلیفتینگ آغاز کردم، اضافه می‌کند: پس از آن به صورت حرفه‌ای در آن رشته فعالیت کرده‌ام.

قهرمانی با بیان اینکه امسال نخستین اعزام بانوان زنجان برای حضور در رشته پاورلیفتینگ بود، بیان می‌کند: این اعزام کاملا رسمی بوده و خوشحال هستم در این اعزام موفق به کسب مقام شده‌ام.

این ورزشکار زنجانی با اشاره به اینکه این اعزام دارای شورای گروه‌بندی بود، اضافه می‌کند: از کل ایران دو نفر اعزامی از زنجان و اصفهان در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه ما نخستین اعزامی پاورلفتینگ بانوان بودیم و از اینکه در این برهه زمانی در این رشته موفق به حضور در میادین شده‌ام، اضافه می‌کند: خوشبختانه نخستین مقام‌آوری را در رشته پاورلفیتینگ از زنجان داشتیم.

قهرمانی با بیان اینکه چندین سال است پاورلیفتینگ کار می‌کنم و شاهد افزایش تمایل بانوان بدنساز به این ورزش هستم، اضافه می‌کند: تاکنون به دلایلی از جمله موانعی که برای حضور بانوان در این رشته بود، اعزام نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در تکواندو موفق به اعزام به خارج از کشور نشده‌ام، بیان می‌کند: در انتخابی تیم ملی رشته تکواندو همواره حضور داشتم اما به دلیل شرایطی در مسابقات کشوری ناکام مانده بودم.

نخستین بانوی دارنده مدال پاورلیفتینگ ایران با اشاره به اینکه از جمله مشکل پوشش و مخالفت برخی با حضور بانوان در این رشته ورزشی مانعی برای فعالیت در این بخش نیست، اضافه می‌کند: افزایش حضور بانوان در رشته پاورلیفتینگ موجب شد تصمیم‌گیران بیش از پیش به این رشته اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه از مسئولان می‌خواهیم حمایت از بانوان رشته پاورلیفتینگ را بیشتر کنند، عنوان می‌کند: امیدواریم موانع را رفع کنیم و مشکلی در مسیر فعالیت ورزشکاران وجود نداشته باشد.

قهرمانی با اشاره به فعالیت در باشگاه بدنسازی به عنوان یک مربی بیان می‌کند: شاهد این هستم که پس از مدال‌‌آوری در رشته پاورلفیتینگ بسیاری از ورزشکاران، این ورزش را جدی‌تر دنبال می‌کنند.

نخستین بانوی دارنده مدال پاورلیفتینگ در ایران با اشاره به اینکه افتخار می‌کنم در رشته پاورلفیتینگ خط‌‌شکنی کرده‌ام، تصریح می‌کند: از مسئولان می‌خواهم به این افتخارآفرینی‌ها بها دهند تا ورزشکاران و افراد تازه کار نیز انگیزه لازم برای ادامه این مسیر را پیدا کنند.

وی در ادامه به برنامه‌های آتی خود اشاره کرده و می‌گوید: مسابقات آسیایی مالزی را در سال‌جاری در پیش‌رو داریم و با توجه به ارزیابی رکوردهای آسیا و رقبای ورزشی،  حرف برای گفتن در این مسابقات خواهم داشت.

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانپاورلیفتینگشهلا قهرمانیزنجان
sedayezanjannews.ir/nx10006


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»