کد خبر: 10021
1402/05/04 - 13:26


و امروز یوم العباس...

مشق عاشقان حسین (ع)در زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ عاشقان اباعبدالله الحسین امروز /هشتم محرم ۱۴۴۵ هجری قمری/ در پایتخت شور و شعور حسینی گرد هم آمدند تا یکبار دیگر عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان در قالب اجتماع بزرگ حسینیه اعظم زنجان به نمایش بگذارند.

این اجتماع پرشکوه همانند سال های گذشته از حسینیه اعظم زنجان آغاز شده است و امسال هم، اقشار مختلف مردم از راه های دور و نزدیک خود را به این مراسم معنوی رسانده اند.

حضور پر تعداد عزاداران حسینی در مکان آغازین مراسم مشهود است و اغلب عزاداران با نذورات خود به این محل آمده اند تا حاجت روا شوند.

ترافیک در مسیرهای اطراف محل آغاز مراسم نیز سنگین گزارش شده است و تردد به کندی انجام می شود.

طبق برنامه اعلام شده حرکت عزاداران حسینی از محل حسینیه اعظم زنجان آغاز می شود و به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) ختم خواهد شد.

به گفته رییس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان آغاز عزاداری این حسینیه راس ساعت ۱۴ در محل شبستان‌ها و حرکت به سمت امامزاده سید ابراهیم از ساعت ۱۶ خواهد بود.

علیرضا فیروزفر افزود: برای رفاه حال عزاداران حسینی نصب مخازن آبرسانی در ۲۰ نقطه شهر در نظر گرفته شده است.

قطار گردشگری یوم العباس از تهران به ایستگاه راه آهن زنجان رسید

امروز با این قطار حدود ۳۰۰ مسافر حسینی به پایتخت شور و شعور حسینی آمده اند تا همراه با زنجانی‌ها ندای یا ابوالفضل آنها در آسمان طنین انداز شود.

حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبی شیعیان در جنوب شهر زنجان واقع شده است و قدمت این مکان به حدود یک قرن پیش می‌رسد.

این حسینیه توسط دو تن به نام‌های حاج میرزا محمد نقی و حاج میرزا بابایی وقف شد و همه ساله روز هشتم محرم دسته عزاداری از محل مسجد در خیابان فردوسی تا امامزاده سید ابراهیم حرکت می‌کند و در طول مسیر حرکت دسته، نذورات و احشام به صورت زنده و ذبح شده تقدیم دسته می‌شود.

جمعیت حاضر در این دسته به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می رسد و به همین دلیل، شکوه و عظمت آن شهرت جهانی دارد و هر سال حتی مسلمانان غیرایرانی نیز خود را به این مراسم می‌رسانند.

منبع: ایرنا


صدای زنجانعاشورایوم العباسحسینیه اعظم
sedayezanjannews.ir/nx10021


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»