کد خبر: 10026
1402/05/07 - 11:59


گلایه تعاونی‌های مسکن از امنیتی شدن فضای تعاون در سفر معاون وزیر کار، تعاون و رفاه به زنجان؛

پُر از شکایت

ادعای مهندسی انتخابات تعاونی مسکن فرهنگیان زنجان/ عضوتعاونی صنعتگران قیدار: صدای ما به گوش مسئولان نمی‌رسد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: اعضای تعدادی از تعاونی‌های مسکن استان زنجان طی سفر معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی (4 مردادماه 1402) با تجمع در محل جلسه هماهنگی دستگاه‌های استانی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با وی دیدار کرده و برخی تخلفات مورد ادعا را به این مسئول ملی انتقال دادند.

مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه 4 مرداد 1402 به زنجان سفر کرد و ضمن دیدار با استاندار زنجان وحضور در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های استانی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماع  از شرکت تعاونی داروسازی 5 شهریور، شرکت تعاونی کشتارگاه صنعتی، پروژه مسکونی علوم پزشکی بازدید کرد. این در حالی بود که جمعی از اعضا و هیئت مدیره تعاونی مسکن‌های زنجان، ابهر و قیدار با تجمع در محل اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان نسبت به عدم اطلاع‌رسانی این سفر برای بیان مشکلات خود گلایه کردند.

در این دیدار که در ورودی اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان صورت گرفت با گلایه از عملکرد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواستار رسیدگی به تخلفات روی داده مورد ادعا، از سوی این مسئول در اجرای قانون نسبت به تعاونی‌های مسکن شدند.

در این دیدار اعضای تعاونی‌ها با گلایه از امنیتی شدن اداره تعاون نسبت به فحاشی و تعرض به یک فرهنگی در محل این اداره گلایه کردند.

حسین حسنلو یکی از نمایندگان اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان زنجان در این دیدار با بیان اینکه بعد از گذشت چند سال از زمان روی کار آمدن هیأت مدیره فعلی و با وجود پیگیری‌های مکرر از اداره کل تعاون استان و شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان هنوز جمعی از این قشر در انتظار رسیدگی به وضعیت موجود هستند، اظهار کرد: تلاش شده با برگزاری انتخابات هیئت مدیره تعاونی مسکن فرهنگیان مشکلات کاهش یابد اما با برنامه‌ریزی و مهندسی کامل این انتخابات بهم بخورد.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد این اقدام به دلیل مشکلات فراوان در عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه عنوان کرد: بعد از چهار سال و چهار دوره مجمع ناموفق که خود اداره کل تعاون و اعضای هیئت مدیره فعلی باعث عدم نتیجه‌گیری برای برگزاری انتخابات هیئت مدیره جدید بودند با عنایت به گذشت 4 سال در تاریخ دوم تیرماه سال‌جاری، اعضا موفق به تمکین اداره تعاون برای برگزاری انتخابات شدند.

حسنلو افزود: دوم تیر‌ماه مجمع عمومی نوبت دوم توسط هیئت مدیره تعاونی فرهنگیان برگزار شد که با برنامه‌ریزی قبلی اقدام به برهم زدن و ترک مجمع توسط هیات مدیره شد.

نماینده اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان زنجان اضافه کرد: طبق ماده 59 اساسنامه همه اعضا که قرارداد منعقد کرده یا سند زمین یا آپارتمان دریافت کرده‌اند باید از عضویت مسکن فرهنگیان خارج شوند که این مورد در تعاونی مسکن رعایت نشده است.

حسنلو با اشاره به اینکه به دلیل سوء مدیریت هیئت مدیره در برگزاری مجمع عمومی افرادی با هماهنگی قبلی که اکثریت آنها عضو تعاونی مسکن هم نبودند حضور داشتند که حضورشان موضوعیت نداشته و غیرقانونی بود، گفت: متاسفانه برخی از این افراد با بیان مطالبی غیر واقعی موجب ناراحتی همکاران عضو شدند.

نمایندگان اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان زنجان با اشاره به اینکه کوی فرمانیه (فرهنگیان) به تعداد یک هزار و 200 قطعه زمین به فرهنگیان داده شده است، عنوان کرد: طبق اعلام رسمی تعاون مسکن فرهنگیان 330 نفر افرادی هستند که از دهه 80 -70 به عضویت تعاونی مسکن درآمده که همچنان منتظر دریافت تسهیلات می‌باشند در حالی که زمین فرمانیه از محل درآمد و حق عضویت این افراد خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان پیگیر شدیم، که برخورد مناسبی هم از این مجموعه ندیده‌ایم، عنوان کرد: این اداره کل با وجود تخلفات آشکار شرکت تعاونی فرهنگیان به موضوع رسیدگی نکرده و نظر اعضا را هم جویا نمی‌شود.

حسنلو با بیان اینکه بعد از پیگیری‌های صورت گرفته در مورد لغو مجمع بدون دلیل توسط هیئت مدیره، براساس قانون و مقررات باید اداره کل تعاون یا هیئت انتصابی را جایگزین هیئت مدیره متخلف کند تا نسبت به برگزاری مجمع اقدام کرده و یا اینکه خود اداره کل به عنوان ناظر عالی نسبت به برگزاری مجمع اقدام کند، افزود: متاسفانه بعد از گذشت بیش از سه هفته و به دستور مدیر کل تعاون مقرر شده دوباره خود هیئت مدیره که قبلاً صلاحیت برگزاری مجمع را از دست داده نسبت به برگزاری مجمع اقدام نماید که بسی جای تعجب و تردید است!

وی با گلایه از عدم تکریم ارباب رجوع در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: وقتی تلاش‌ها برای برگزاری جلسه با مدیر کل نتیجه نداد تصمیم گرفتیم در روز و ساعت دیدار مردمی مشکل خود را مجدداً با وی در میان بگذاریم که بعد از دو ساعت انتظار با رفتاری غیر اخلاقی و به دور از حقوق شهروندی مجموعه وی مواجه شدیم که به تردیدها و شک‌ها قوت بیشتری بخشید که چرا ایشان حاضر به تمکین خواسته اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان نیست و از این هیأت مدیره متخلف حمایت می‌شود.

از دیگر اعضای تعاونی‌های مسکن حاضر در این تجمع که درخواست دیدار با معاون امور تعاون وزیر داشتند مشایخی از تعاونی مسکن فرهنگیان ابهر بود که بنا بر اظهارات، خود  این تعاونی مسکن یک هزار و 40 واحد بوده است. 

وی با اشاره به اینکه از سال 1371 فعالیت در تعاونی مسکن داشته است و جزو تعاونی‌های مسکن متعارف است، اضافه کرد: به دلیل دخالت‌های مدیر کل این تعاونی با مشکل مواجه شده و سعی در تخریب دارند این در حالی است که این تعاونی با شفاف فعالیت دارد.

مشایخی با اشاره به اینکه زمین این تعاونی مسکن در محدوده قرار دارد، بیان کرد: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سنگ‌اندازی سعی در ایجاد ذهنیت برای فعالیت این تعاونی مسکن دارد.

وی با بیان اینکه به اطلاع رسانی نشده بود تا در جلسه تعاونی‌ها حضور پیدا کنند، عنوان کرد: سعی شده بود سفر شما (معاون تعاون وزیر) از ما پنهان شود تا ما نتوانیم مشکلات خود را منتقل کنیم.

عباس ولیخانی نیز از اعضای تعاونی صنعتگران قیدار در این دیدار از اقدامات و فعالیت مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده گلایه کرد.

وی با اشاره به اینکه این تعاونی 200 عضو دارد، عنوان کرد: بارها سعی شده مشکلات این تعاونی به گوش مسئولان برسد و مکاتبات فراوانی در این زمینه با شخص مدیر کل و معاون وی داشتیم که بی نتیجه باقی مانده است.

در این دیدار مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن شنیدن گلایه این اعضا با دریافت مستندات و مکاتبات وعده رفع موانع برای حل مشکل مردم را داد. 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجاننظارتتعاونی‌های مسکن استان زنجانمعاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
sedayezanjannews.ir/nx10026


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»