کد خبر: 4765
1399/08/20 - 13:39


معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی زنجان:

واریزی مرحله دوم مسکن ملی تا پایان سال اخذ می‌شود

سعید شاهین‌فر: برای تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برنامه جداگانه داریم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، پرونده‌های باقی‌مانده مربوط به مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان هم اکنون در دست بررسی است که نهایتا تا 15 روز آینده به پایان رسیده و برای افتتاح حساب و واریزی‌های مربوطه آماده می‌شود.

سعید شاهین‌فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اینکه در مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن تقریبا 5 هزار و 300 نفر حائز شرایط شدند، اظهار کرد: از این میزان 500 نفر باقی‌مانده است که اگر واریزی‌هایشان را انجام دهند تا حدود یک ماه آینده قرعه‌کشی انجام می‌شود.

وی با اشاره به روند مرحله دوم این طرح اضافه کرد: در مرحله دوم این طرح نیز طبق حروف الفبا پیش رفتیم هم اکنون به حروف »م» رسیده‌ایم. عمده کارهای مربوط به اشخاص حائز شرایط در این مرحله در حوزه تشکیل پرونده تمام شده، بخشی نیز افتتاح حساب کردند، بخشی از این پرونده‌ها برای افتتاح حساب ارسال شده و برخی نیز در انتظار افتتاح حساب تهران هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی زنجان اضافه کرد: پرونده‌های باقی‌مانده مربوط به مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان نیز هم اکنون در دست بررسی است که نهایتا تا 15 روز آینده به پایان رسیده و برای افتتاح حساب و واریزی‌های مربوطه آماده می‌شود.

شاهین‌فر با بیان اینکه از بین پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن پروژه یک هزار و 296 واحدی سقف‌ریزی شده و برای پایان سال قسط دوم نیز واریز می‌شود، ابراز کرد: این پروژه در کوی زنگان واقع در شرق گلشهر است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه برای سایر پروژه‌ها نیز زمان واریز اقساط اعلام می‌شود در مورد احتمال ثبت‌نام جدید نیز به پایگاه خبری صدای زنجان گفت: اگر ثبت نام جدیدی داشته باشیم پایان سال مشخص می‌شود.

شاهین‌فر با بیان اینکه در مرحله اول و دوم با احتساب فرهنگیان ۳۱ هزار نفر برای طرح ملی اقدام مسکن در استان زنجان ثبت نام کردند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۸ هزار نفر دراستان احراز شرایط شدند که 15 هزار نفر مربوط به شهر زنجان بوده است.

این مسئول ادامه داد: از 15 هزار نفر احراز شرایط شده در شهر زنجان، فرآیند تشکیل پرونده برای 13 هزار نفر انجام شده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی زنجان از 15 هزار مسکن در نظر گرفته شده برای شهر زنجان، عملیات اجرایی 5 هزار و 800 مسکن آغاز شده است و مابقی نیز پروژه‌ها نیز در حال نقشه‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه برای 10 هزار واحد مسکونی زمین اختصاص یافته است، عنوان کرد: برای 5 هزار واحد مسکونی نیز در حال پیش‌بینی زمین هستیم و برای 6 پروژه نیز نقشه‌برداری انجام می‌شود.

طرح اقدام ملی مسکن برای دهک‌های چها تا هفت بود

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن شامل دهک‌های چهار تا هفت بود، عنوان کرد: این گروه جزو اقشاری هستند که توانایی پرداخت اقساط مسکن شامل قسط وام و پرداختی‌های مربوط به ساخت را دارند. به جز این دهک‌ها هر درخواستی برای ثبت‌نام داشته باشد قطعا در فرآیند بررسی و پایش رد می‌شود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای تامین مسکن دهک‌های یک تا سه که گروه‌های محروم و آسیب‌پذیر را شامل می‌شود، تصریح کرد: این گروه از خانوارها تحت پوشش سازمان‌های حمایتی اعم از کمیته امداد و بهزیستی هستند که در حوزه تامین مسکن برنامه جداگانه برای‌شان در نظر گرفته‌ایم.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسعید شاهین فرمسکن ملیواریزی مسکن ملی
sedayezanjannews.ir/nx4765


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»