کد خبر: 10036
1402/05/08 - 12:7


استاندار زنجان:

نسبت به کنترل بازار اجاره مسکن در زنجان حساسیم!

محسن افشارچی: نسبت به کنترل بازار اجاره مسکن در زنجان حساس هستیم و تمام تلاشمان این است نرخ اجاره بها در استان کاهش پیدا کند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ محسن افشارچی در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان زنجان (8 مردادماه 1402) افزود: جهتگیری ما این است که با ثبت داده ها و آمارهای دقیق و شفافیت معاملات، تا حدی این مساله را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه حق مردم بالاتر از هر چیزی است، خاطرنشان کرد: با اصناف همراه هستیم ولی با تخلف هم برخورد می کنیم.

استاندار زنجان به ضرورت سلب صلاحیت از معاملات غیر رسمی تاکید کرد و گفت: این موضوع که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست یکی از ابزارهای مهم دستیابی به داده های دقیق و شفاف محسوب می‌شود.

افشارچی لزوم تنبیه حداکثری در برخورد با معاملات غیر رسمی در بنگاه های مشاور املاک را خواستار شد و اظهار کرد: دغدغه اصلی ما حرکت به سمت شفاف سازی است.

وی خاطرنشان کرد: سلب صلاحیت از معاملات غیر رسمی یکی از شاه کلیدهای حل مشکلات است، چراکه معاملات غیر رسمی و ثبت نشده، محل بروز انواع و اقسام تخلف ها و منشاء اخلال در بازار است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استخراج قیمت کارشناسی نرخ اجاره بها در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: افزایش اجاره بهای واحدهای صنفی نیز در کنار موضوع اجاره بهای مسکن، یکی دیگر از مشکلات در زنجان است.

افشارچی همچنین به فراهم شدن امکان ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان در سامانه جامع املاک و اسکان کشور اشاره کرد و افزود: برای افزایش اطلاع شهروندان از این امکان و خدمت ارائه شده، لازم است اطلاع رسانی زیادی از طریق رسانه ها انجام شود.


صدای زنجاناستاندار زنجانمحسن افشارچیبازار مسکن
sedayezanjannews.ir/nx10036


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»