کد خبر: 10058
1402/05/11 - 8:54


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

بیش از ۷۰ درصد درخواست‌های مسکن در زنجان رد شدند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۹۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان ثبت نام کرده بودند،گفت: از این تعداد ۲۷ هزار نفر واجد شرایط شده و بیش از ۷۰ درصد رد درخواست شدند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ اصغر اسماعیلی در جلسه شورای استان در محل معاونت عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از تمام ظرفیتها و ابزارها برای اطلاع رسانی روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان استفاده می کند،گفت: کانال بناراه در پیام رسان های ایتا و تلگرام فعال است و اطلاعات ریز پروژه ها و پیشرفت فیزیکی آنها در کانال بناراه به همراه تصاویر پروژه ها بارگذاری می شود و متقاضیان از طریق این دو ابزار می توانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به انتشار نشریه بناراه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، یاد آورشد: این نشریه هر هفته منتشر می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه تحقق شعار دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته و تاکنون استان زنجان در اجرای پروژ های طرح نهضت ملی مسکن پیشرو بوده است،گفت: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله مسکن ملی ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است.

اسماعیلی با بیان اینکه سهم استان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد،ابراز کرد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و سهم استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

وی تاکید کرد: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

میانگین پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۴۵ درصد است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان زنجان آغاز شده،افزود: از این تعداد ساخت ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرستان زنجان آغاز شده و هزار و ۵۰۰ واحد هم در سایر شهرستانها در دست ساخت است.

اسماعیلی، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را با توجه به زمان آغاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن را متغیر اعلام کرد و گفت: در شهر زنجان میانگین پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۴۵ درصد است.

وی، با بیان اینکه سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۱۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است،گفت: زنجان جزو اولین استانها در مشارکت های طرح نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با تاکید بر اینکه پالایش پروژه های نهضت ملی مسکن به صورت مستمر و منظم انجام می شود،تاکید کرد: در این خصوص استاندار همراهی خوبی دارند و هر هفته جلسه بررسی مشکلات پروژه های نهضت ملی مسکن در محل استانداری زنجان برگزار می شود.

اسماعیلی، با بیان اینکه متاسفانه در مقطعی تولید مسکن انجام نشد و امروز شاهد انباشت تقاضای مسکن هستیم،افزود: با توجه به عدم تولید مسکن مورد نیاز در گذشته و انباشت افراد فاقد مسکن، اگر سایت ثبت نام طرح اقدام مالی مسکن وزارت راه و شهرسازی مجددا باز شود متقاضی برای مسکن در استان زیاد است.

۷۰ درصد از ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در استان زنجان رد درخواست شدند

وی با اعلام این آمار که بیش از ۹۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده بودند،افزود: از این تعداد ۲۷ هزار نفر واجد شرابط شدند و بیش از ۷۰ درصد رد درخواست شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ،با بیان اینکه دولت تامین زمین و پرداخت تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد، افزود: مردم در آورده مشکل دارند ولی باید با همراهی هم پروژه ها را پیش ببریم.

اسماعیلی، با بیان اینکه نیاز شهرستانها در استان زنجان برای مسکن ملی احصاء شده است،ابراز داشت: نیاز شهرهای ما مشخص است و چون در برخی از شهرستانهای استان همچون ابهر،خرمدره، قیدار و زرین آباد زمین دولتی نداریم خرید زمین صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مجردین هم صاحب خانه می شوند،بیان داشت: زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان بالای ۴۵ سال می توانند از امتیاز نهضت ملی مسکن استفاده کنند و واجدین شرایط هم در زمان خود تخصیص پروژه خواهند شد.

میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر راه ۱۰ تا۱۵میلیارد تومان است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود به پروژه های حوزه راه این استان اشاره کرد و گفت: راه به عنوان یکی ازشاخص‌های توسعه‌ای هر استانی است و نقش بسیار مهم و اساسی در حمل و نقل کالا و مسافر دارد.

اسماعیلی افزود: میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر راه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان است و باید بر این امر اذعان داشت هزینه ساخت راه بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های راه سازی خیلی گران تمام می‌شود و قیمت تمام شده بالایی دارد،ادامه داد: تامین و تخصیص اعتبارات از مشکلات اجرای پروژه‌های حوزه راه در استان است و تامین اعتبارات و تخصیص به موقع اعتبارات در اجرای پروژه‌ها بسیار مهم است.

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانمسکن ملیمتقاضیان مسکن ملی زنجانمدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10058


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»