کد خبر: 10071
1402/05/14 - 13:36


گزارش صدای زنجان از فعالیت باشگاه‌های غیر مجاز در زنجان؛

زورآزمایی بدنسازان

شهروندان زنجانی: علاقه‌مندان به بدنسازی اطلاعات دقیقی از کیفیت باشگاه‌ها ندارند/رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان: 30 باشگاه‌ بدنسازی زنجان غیر مجاز است/معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان: افراد بدون دریافت مجوز می‌توانند باشگاه بزنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: تابستان یکی از فصول پر کار باشگاه‌های پرورش اندام است چرا که به دلیل افزایش فراغت افراد ناشی از تعطیلی مراکز آموزشی علاقه‌مندان زمانی را برای تناسب اندام و ورزش به خود اختصاص می‌دهد و تناسب اندام و ورزش‌های هوازی همواره ورزش پرطرفدار در این فصول است و به عنوان بهترین گزینه این قبیل باشگاه‌ها، بدنسازی است.

در این بین بسیاری از خانواده‌ها از نظارت بر باشگاه‌های بدنسازی و فعالان در این واحدها ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند نمی‌خواهند ورزش به ضرر سلامت فرزندان و عزیزانشان تمام شود.

زهرا که فرزندش را برای حضور در باشگاه آورده است به صدای زنجان می‌گوید: نمی‌دانم برای حضور فرزندم کدام باشگاه بهتر است و در این سردرگمی فقط به شنیده‌ها و تجربیات دیگران اکتفا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نحوه کسب اطلاع از کیفیت ارائه خدمات و سطح باشگاه‌ها به صورت رسمی وجود ندارد، بیان می‌کند: باید اداره ورزش و جوانان نظارت بیشتری بر این مراکز داشته باشد.

این مادر زنجانی با بیان اینکه وقتی وارد یک باشگاهی با تابلوی رسمی می‌شوم نمی‌توانم تصور کنم که این باشگاه بدون نظارت است، اضافه می‌کند: باید خود متولیان امر در این زمینه ورود پیدا کند.

30 باشگاه بدنسازی غیر مجاز در زنجان فعال است

علی شهبازی رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان در این زمینه به صدای زنجان می‌گوید: بیش از ۷۰ درصد باشگاه‌های استان زنجان زیر نظر هیئت بدنسازی است.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد ورزشکاران استان نیز توسط هئیت بدنسازی پشتیبانی می‌شوند، بیان می‌کند: بیشتر فعالیت‌ها در این باشگاه‌ها شامل ورزش‌های همگانی و عمومی است و به همین دلیل بیشتر مردم به باشگاه بدنسازی مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث قهرمانی نیز فعالیت این هیئت در حال انجام است، اضافه می‌کند: در سال‌جاری مسابقات مچ‌اندازی، چلنج آقایان و بانوان، مسابقات پرورش اندام و قوی‌ترین مردان استان برگزار شد.

شهبازی عنوان می‌کند: طی یک سال اخیر ورزشکاران زنجانی در مسابقات چلنج آقایان و بانوان در لرستان ۴ مدال‌آوری کسب کردند و همچنین با حضور در رقابت‌ها ۴ مدال رنگارنگ در مسابقات مچ‌اندازی و پرورش اندام آذربایجان غربی کسب کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان زنجان بیش از ۸۰ باشگاه پرورش اندام فعالیت دارد، بیان می‌کند: از این تعداد ۵۰ باشگاه دارای مجوز است و ۳۰ باشگاه بدوم مجوز فعالیت دارد.

هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان خاطر نشان می‌کند: همچنین ۱۵۰ باشگاه پرورش اندام در سطح استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نسبت به بازرسی و بازدید از باشگاه‌ها اقدام می‌شود، بیان می‌کند: رتبه‌بندی باشگاه‌ها آغاز شده است و براساس آیتم‌های پیش‌بینی شده وضعیت باشگاه‌ها بررسی می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه براساس این بازدیدها رتبه هر باشگاه تعیین خواهد شد، اضافه می‌کند: براساس این بازدیدها میزان شهریه و پرداختی باشگاه به کارکنان مشخص خواهد شد.

هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد باشگاه‌های مجاز در زنجان کم است، ادامه می‌دهد: تلاش شده با برگزاری این دوره‌ها تمایل برای دریافت مجوزها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه با باشگاه‌هایی که از مربیان فاقد کارت استفاده می‌کنند برخورد می‌شود، اضافه می‌کند: برخورد قاطع هیئت با این باشگاه‌ها انجام خواهد شد و در صورت نیاز به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.

شهبازی با اشاره به اینکه تلاش ما این است باشگاه‌ها از حضور مربیان دارای مدرک و با تجربه استفاده کنند، ادامه می‌دهد: ساختار باشگاه‌های پرورش اندام به نحوی بوده که به دلیل خصوصی بودن و صرف هزینه شخصی ایجاد شده برخورد سلیقه‌ای با فعالیت این مراکز صورت گرفته است.

هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان با اشاره به اینکه پلمب باشگاه‌ها سخت است اما مواردی داریم که از سال گذشته تذکر دریافت کرده باشند، اضافه می‌کند: مواردی هم داشتیم که به دلیل عدم توجه به این تذکرات باشگاه پلمب شده است که امیداوریم فعالیت باشگاه‌ها به روز شود.

باشگاه‌داران بدون هماهنگی افتتاح به فضای ورزشی می‌کنند

غفار امانی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در پاسخ به سئوال صدای زنجان در زمینه آمار بالای باشگاه‌های غیر مجاز در زنجان با اشاره به اینکه باشگاه‌های سطح شهر زیاد است به این دلیل که فرد بدون دریافت مجوز می‌تواند باشگاه بزند، اظهار می‌کند: این اقدام بدون طی مراحل اداری انجام می‌شود و همین موضوع موجب می‌شود ما پس از آغاز فعالیت باشگاه ورود کرده و مجبور به صدور اخطاریه به این مجموعه‌ها شویم.

وی با اشاره به اینکه باشگاه‌داران بدون هماهنگی افتتاح به فضای ورزشی می‌کنند، بیان می‌کند: پس از صدور اخطار برخی باشگاه‌ها اقدام به دریافت مجوز می‌کنند ولی برخی توجه نمی‌کرده و این قضیه کش‌دار می‌شود که پس از آن این افراد به اماکن معرفی می‌شوند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در ادارات شهرستان لیست اماکن مجاز وجود دارد، اضافه می‌کند: این لیست برای اطلاع افراد علاقه‌مند، در امور باشگاه‌ها و اداره کل موجود است.

امانی در پاسخ به سئوالی در مورد برخورد با باشگاه‌های غیر مجاز عنوان می‌کند: کمیته تخلفات در مرکز استان و شهرستان‌ها موارد را بررسی کرده و اقدام می‌کند که باید در این زمینه درجه‌بندی تخلفات انجام شود.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه موارد باشگاهی پلمب شده در زنجان وجود دارد، اضافه می‌کند: این اتفاق افتاده و موارد برخورد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مکمل‌های ورزشی و توصیه به استفاده از آن در برخی از باشگاه‌ها وجود دارد، می‌افزاید: گروه‌های اداره کل ورزش و جوانان و گروه‌ها از هیئت پزشکی ورزشی و ناظران کارکنان اداره ورزش و جوانان برای نظارت بر این موضوعات از باشگاه‌ها بازدید کرده و در محل این باشگاهها حضور دارند.

امانی بیان می‌کند: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز به عنوان دستگاه متولی بهداشت محیط گزارشات وارد شده به تخلفات را رسیدگی می‌کند.

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانباشگاه‌های بدنسازیمجوزفعالیت قانونی
sedayezanjannews.ir/nx10071


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»