کد خبر: 10085
1402/05/15 - 15:37


صدای زنجان از علل تداوم اعتراض تعدادی از اعضای تعاونی مسکن گزارش می‌دهد؛

تخلف یا ادعای تخلف؟/ مساله این است

یک منبع آگاه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: تخلفات در برخورد با تعاونی‌ها محرز است و برخورد قانونی نبوده و سلیقه‌ای است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / سمیه محرمی: مدتی است که برخی از اعضای تعاونی‌های مسکن در استان زنجان نسبت به عملکرد و تخلفات ادعایی خود از عملکرد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اعتراض دارند. این اعتراضات در فضای مجازی و گفت‌و‌گو با رسانه به گوش می‌رسید تا اینکه این اعضا در سفر مُسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به استان زنجان با تجمع در محل اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان نسبت به عدم اطلاع‌رسانی این سفر برای بیان مشکلات خود گلایه کردند و خواستار رسیدگی به تخلفات مورد ادعای خود از سوی معاون وزیر شد.

یک منبع آگاه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در زمینه صحت و سقم موضوع وجود تخلفات در تعاونی مسکن به ویژه تعاونی فرهنگیان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان اظهار کرد: هیئت رئیسه فعلی دو دوره سه ساله حضور داشتند و چند سالی هست که مدت فعالیتشان تمام شده است.

وی با بیان اینکه باید انتخابات در سال‌های گذشته برگزار میشد، عنوان کرد: دوسه سال پیش باید مجمع انتخابی هیئت مدیره برگزار و هیئت رئیسه جدید انتخاب می‎‌‌شد.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه در روز انتخابات، هیئت مدیره و برگزارکننده مجمع آن را ترک کردند، تصریح کرد: این در حالی بود که 4 نفر ناظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در این جلسه حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه با ترک هیئت مدیره اعضای حاضر در جلسه اعتراض کرده و این اقدام را توهین به اعضا دانستند، اضافه کرد: متن اعتراضی اعضا در همان محل توسط 120 عضو امضا شد.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه این نامه به دست مدیر کل تعاون رسید و در کمال ناباوری برخلاف تصور به جای برخورد برابر قانون، وی دستور برگزاری مجدد انتخابات توسط هیئت مدیره تعاونی مسکن را داد، افزود: این در حالی است که با توجه به ترک جلسه توسط همین اعضا باید جلسه توسط اداره کار برگزار شود.

وی با بیان اینکه این هیات مدیره از ترس نیاوردن رای اقدام به این تخلف آشکار کرده است، اضافه کرد: چرا که این هیئت مدیره  به دلیل تخلفات آشکار می‌داند در بین اعضای تعاونی رأیی ندارد.

این منبع آگاه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به ارزش زمین‌های موجود در تعاونی مسکن فرهنگیان بیان کرد: افرادی هستند که با پشتیبانی هیئت مدیره چندین زمین در این تعاونی مسکن دریافت کردند که خلاف قانون است که یکی از علل عدم تمایل هیئت مدیره تعاونی برای برگزاری مجمع، ترس از افشا شدن این تخلفات است.

وی با اشاره به اینکه صدای معترضان به جایی نمی‌رسد و با تایید حوادث روی داده در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه عدم پذیرش اعضای تعاونی مسکن توسط مدیر کل، اضافه کرد: مگر می‌شود ارباب رجوع آن هم از نوع معلم را کتک زد، به این افراد اجازه ورود توسط نگهبان به داخل داده نشده است چون این افراد نسبت به شرایط موجود معترض هستند.

 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتعاون و کارتخلفات
sedayezanjannews.ir/nx10085


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»