کد خبر: 10104
1402/05/18 - 11:58


معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در بازدید از صدای زنجان به مناسبت روز خبرنگار:

از نقد و نظارت منتقدانه و کارشناسانه استقبال می‌کنیم

اعتماد عمومی درگرو فعالیت تخصصی رسانه‌ها است/ مدیر کل ارشاد استان: نظم و جسارت در تولید خبر در صدای زنجان بسیار بالا است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: رسانه چه مکتوب و چه مجازی در جهت‌دهی جامعه تأثیرگذار بوده و همه ما از نقد و نظارت منتقدانه و کارشناسانه استقبال می‌کنیم.

ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان 18 مردادماه 1402 با حضور در دفتر صدای زنجان با خبرنگاران این مجموعه دیدار و از زحمات آن‌ها قدردانی کرد.

وی در این دیدار اظهار کرد: رسانه چه مکتوب و چه مجازی در جهت‌دهی جامعه تأثیرگذار بوده و یکی از اقدامات رسانه‌ها نقد و نظارت منتقدانه و کارشناسانه است که ما از آن استقبال می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه رسانه می‌تواند به ما کمک کند و ما را در جریان مطالبات مردمی قرار دهد، عنوان کرد: با حضور فعالانه رسانه‌ها مطالبات مردمی به دست مسئولان می‌رسد و مدیران نیز پیگیر رسانه‌ها هستند.

وی با اشاره به سختی‌های کار خبر و حرکت بر روی لبه تیغ اضافه کرد: سرعت در انتشار اخبار گاهی تأثیر منفی در مؤلفه‌های دیگر دارد.

رفیعی بابیان اینکه با آموزش بیشتر امکان بهبود کیفیت فعالیت خبرنگاران در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اعتماد عمومی درگرو فعالیت تخصصی رسانه‌ها است.

این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و تقویت خبرنگاران یک دغدغه در شورای برنامه‌ریزی است، ادامه داد: برای تخصصی کردن خبرنگاران و رسانه‌ها فعالیت خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و استاندار زنجان با بیان اینکه احساس تحت نظارت بودن توسط مدیران ، خود سازنده است، اضافه کرد: رسانه‌ها  می توانند این احساس را در مدیران ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه واسطه بین مردم و دولت است،اضافه کرد: انتقاد از فرد به معنای انتقاد از دولت نیست و ما مدیران باید به فکر اصلاح امور باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به شرایط موجود کشور و دشمنی دیرین با ایران اظهار کرد: نباید خوراک به دست دشمنان داد.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور به دلیل دشمنی‌ها با این نظام بیان کرد: باید خروجی این شرایط به نفع خودمان تمام شود.

رفیعی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید از موثق بودن خبر و منبع آن اطمینان حاصل پیدا کنند، اضافه کرد: با این اقدام می‌توان از رسانه‌ها به‌عنوان نظارتی برای استخراج دغدغه مردم استفاده کرد.

امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد خوب صدای زنجان و همچنین درخشش این رسانه در جشنواره مطبوعات اظهار کرد: نظم و جسارت در تولید خبر در این رسانه بسیار بالا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بابیان اینکه تلنگر به مدیران نیاز است، بیان کرد: 99 درصد موضوعات مطروحه در رسانه‌ها صدای مردم است و نیازی نیست حتماً به مذاق مدیران خوش بیاید.

مسیح الله سلطانی مدیرمسئول گروه رسانه‌ای صدای زنجان نیز در این دیدار اظهار کرد: یکی از ایرادات وارده به مدیران عدم پاسخگویی برخی از آنهاست.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در برخی از شاخص‌ها ازجمله شاخص‌های اقتصادی عقب است، عنوان کرد: این موضوع مربوط به دولت فعلی نیست و در همه ادوار وجود داشته و وظیفه رسانه‌ها پرداختن به این موضوعات است و نباید مدیران از انتقادات ناراحت شوند.

مدیرمسئول گروه رسانه‌ای صدای زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از نمونه‌های عدم انتقاد پذیری در استان، دانشگاه علوم پزشکی است که در مقابل انتقادات مردمی است، بیان کرد: زمانی که رسانه، مشکلات مردمی را از دانشگاه علوم پزشکی منعکس می‌کند به‌جای رفع ایرادات موجود، رسانه‌ها مورد اتهام قرار می‌گیرند.

سلطانی با اشاره به اینکه هرچقدر جایگاه رسانه و خبرنگار تقویت شود جامعه به سمت تعالی حرکت می‌کند، بیان کرد: گاهی وظیفه دستگاه دولتی است تا با اعتبارات دولتی تحلیل‌های تخصصی ارائه دهند که از سوی خبرنگاران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در رسانه زیاد است، عنوان کرد:اگر آموزش افزایش پیدا کند بحث‌ها تخصصی می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانروز خبرنگارنقد کارشناسانه
sedayezanjannews.ir/nx10104


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»