کد خبر: 10106
1402/05/18 - 15:3


مدیرکل راه آهن شمالغرب در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد

راه‌اندازی راه‌آهن منطقه ویژه اقتصادی زنجان از شهرک صنعتی

مدیرکل راه آهن شمالغرب با بیان اینکه احتمالا از مسیر خط انشعابی شهرک صنعتی انشعاب دیگری به منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شود، گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: منوچهر صفری، مدیرکل راه آهن شمالغرب امروز 18 مردادماه 1402 در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دفتر این اداره کل از زحمات خبرنگاران تقدیر کرد.

منوچهر صفری، مدیرکل راه آهن شمال‌غرب در این نشست خبری که به مناسبت پاسداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: رسالت خبرنگاران در شرایط کنونی جامعه سنگین است.

مدیرکل راه آهن شمالغرب همچنین در پاسخ به پرسش صدای زنجان در مورد نقش راه‌آهن در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مجموعه استان علاقه‌مند است و در صورت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تقاضای ایجاد راه‌آهن برای این منطقه داده خواهد شد، بیان کرد: پس از ارائه تقاضا مشاور برای این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احتمالا از مسیر خط انشعابی شهرک صنعتی، انشعاب دیگری به منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شود، گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد.

صفری در پاسخ به سئوالی در مورد آخرین وضعیت پروژه دوخطه کردن زنجان به قزوین این پروژه را در مراحل پایانی اعلام و اضافه کرد: این پروژه 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب با اشاره به اینکه پشت این میزان از پیشرفت مطالبات پیمانکاران قرار دارد، اضافه کرد: تنها 400 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران این پروژه باقی مانده است.

صفری با اشاره به اینکه یکی ازاهداف سفر معاون رئیس جمهور به استان زنجان حل مشکل پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان به قزوین بود، عنوان کرد: برابر مصوبات این سفر مقرر شد یک هزار و 250 میلیارد تومان اعتبار به پروژه تزریق شود.

مدیرکل راه آهن شمالغرب با بیان اینکه 250 میلیارد تومان از اعتبار به فوریت به پروژه تزریق می‌شود، بیان کرد: در صورت تخصیص این بودجه پروژه در سال آینده نهایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امید می‌رود با افتتاح این پروژه سرعت جابه جایی مسافران و حمل و نقل افزایش پیدا کند.

صفری با اشاره به اینکه به منظور اعزام زائران از زنجان به مشهد مقدس 2 رام قطار مسافربری اختصاص یافته است، بیان کرد: استقبال از این رام‌ها تاکنون خوب بوده که در صورت استقبال مسافران، امکان اضافه شدن یک رام قطار دیگر نیز وجود دارد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب اضافه کرد: علاوه بر ضریب اشغال بالای قطارهای زنجان به مشهد، رضایت زائران نیز خوشبختانه بالا است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی در راه آهن یکی از فاکتورهای اصلی است، خاطرنشان کرد: ایمنی در راه آهن شمال غرب سالانه 20 درصد افزایش داشته است.

صفری با بیان اینکه سیاست‌های کلان راه‌آهن بر افزایش رضایت‌مندی مسافران و پیش‌بینی نیاز مسافران است، اضافه کرد: یکی از این خدمات پیش‌بینی واگن حمل خودرو از زنجان به مشهد به تعداد هر واگن 10 خودرو  بود که متاسفانه به دلیل عدم استقبال مسافران، متوقف شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتوسعه استانراه آهن
sedayezanjannews.ir/nx10106


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»