کد خبر: 10134
1402/05/22 - 16:31


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در بازدید از صدای زنجان:

در کنار بیان ناکارآمدی‌ها، اخبار امید بخش نیزمخابره شود

خبرهای بد معمولا راحت‌تر در ذهنمان حک می‌شود و بنابراین من معتقدم در کنار بیان ناکارآمدی‌ها، ضعف‌ها و عدم انجام مسئولیت‌ها، باید به اخبار امید بخش نیز توجه داشت

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / زهره میرعیسی‌خانی : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان اظهار کرد: خبرهای بد معمولا راحت‌تر در ذهنمان حک می‌شود. بنابراین من معتقدم در کنار بیان ناکارآمدی‌ها، ضعف‌ها و عدم انجام مسئولیت‌ها، باید به اخبار امید بخش نیز توجه داشت و بخش ایجابی هم دیده شود و آن انگیزه‌ها به مجموعه‌های هر حوزه داده شود تا بتوانیم به صورت متوازن حرکت کنیم.

«محمدرضا یافتیان»، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در بازدید از روزنامه صدای زنجان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به اینکه رسانه‌ها بازوهای توانمند دستگاه‌های دولتی هستند، اظهار کرد: وقتی به مدیران انتقادی می شود باید دید آن مجموعه توان برطرف‌سازی این مشکلات را دارد یا خیر!

وی ادامه داد: اگر مجموعه توانایی حل مشکلات را داشته باشد و این کار را نکند، قطعا خیانت کرده است و مدیر در مسئولیتی که دارد، کوتاهی کرده است و اگر توان آن را ندارد، می‌بایستی بیاید و صادقانه محدودیت‌ها و مشکلات را با رسانه‌ها مطرح کند و عدم توانایی او برای حل مشکلات مشخص شود تا مردم تصور نکنند که این کوتاهی ناشی از کم‌توجهی، بی تفاوتی و یا مماشات با افراد است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به اینکه معضلاتی است که از دید مدیران و مسئولان اصلا دیده نمی‌شود و مدیر به هر جهت آنها را نمی‌بیند و در جریان این مشکلات قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در علنی کردن این بخش از مشکلات کمک کنند و این مشکلات را به عنوان وکلای مردم از دستگاه‌ها و ادارات دنبال کنند.

وی با اشاره به جایگاه بالای رسانه‌ها در پیگیری مشکلات مردم، اظهار کرد: نشان دادن مشکلاتی که از دید مدیران مخفی مانده است، بسیار مهم است که این مشکلات یا قابل حل هستند و یا نیستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه رسانه می‌تواند به عنوان یک همکار در کنار سازما‌ن‌ها قرار بگیرد، افزود: نگاه رسانه‌ها به مسائل بسیار اهمیت دارد، نگاه‌ رسانه به مسائل می‌تواند انتقادی، حمایتی، و آموزشی باشد و اگر این سه مورد در کنار هم قرار گیرد آن رسانه توانسته است به مدیران و مسئولان استانی کمک کند.

یافتیان با اشاره به اینکه نقد منصفانه نشان دادن همزمان با مشکلات موجود و خدمات و زحماتی است که ادارات مختف می‌کشند؛ است، خاطرنشان کرد: خبرهای بد معمولا راحت‌تر در ذهنمان حک می‌شود و بنابراین من معتقدم در کنار بیان ناکارآمدی‌ها، ضعف‌ها و عدم انجام مسئولیت‌ها، باید به اخبار امید بخش نیز توجه داشت و بخش ایجابی هم دیده شود و آن انگیزه‌ها به مجموعه‌های هر حوزه داده شود تا بتوانیم به صورت متوازن حرکت کنیم.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمحیط زیستروز خبرنگار
sedayezanjannews.ir/nx10134


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»