کد خبر: 10136
1402/05/22 - 17:14


رئیس حوزه هنری استان زنجان در بازدید از صدای زنجان:

به سمت کیفیت‌بخشی آثار تولیدی حرکت می‌کنیم

زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی گری است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / زهره میرعیسی‌خانی: رئیس حوزه هنری استان زنجان اظهار کرد:  در مسائل و رویکردهای هنری سخت‌گیرانه‌تر ورود کرده‌ایم و تلاش ما کیفیت‌بخشی به آثار تولیدی است.

«امیر نعمتی»، رئیس حوزه هنری استان زنجان در بازدید از روزنامه صدای زنجان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به برخی از محدودیت‌های بودجه‌‌ای و مشکلات اعتبارات، اظهار کرد: باوجود همه مشکلات، سعی کرده‌ایم تا بر مبنای روابط دوستانه با هنرمندان اهداف خود را پیش ببریم.

 وی با بیان اینکه در فضای هنر استان روابط اداری نقشی ندارند، اظهار کرد: ارتباطات صمیمانه با هنرمندان باعث شده است تا مشکل نبود اعتبارات چندان دیده نشود.

وی افزود:  نیمه اول سال به‌مراتب مشکلات مربوط به اعتبارات بیشتر است و اگر بنا باشد تا زمان حل این مشکلات از فعالیت بازایستیم، در این نیمه نباید فعالیتی داشته باشیم، اما خوشبختانه  در 24 ماه اخیر برای یک روز هم از فعالیت بازنایستادیم و در همه روزها فعالیت خود را ادامه دادیم .

این مسئول با بیان اینکه  در مسائل و رویکردهای هنری نیز تلاش خود را کرده‌ایم که یک‌ میزان سخت‌گیرانه‌تر به موضوع ورود کنیم ، اظهار کرد: تلاش ما در حوزه هنری افزایش کیفیت آثار تولیدی هنرمندان است . درگذشته شاید چندان به کیفیت توجه نمی‌شد اما در سال‌های اخیر علاوه بر اینکه به دنبال کارهای عمرانی ساختمان و تأمین نیروی انسانی حوزه هنری بودیم، تلاش کردیم که  بر روی کیفیت آثار نیز تمرکز بیشتری داشته باشیم .

 نعمتی افزود: برای  بخش عملکردی حوزه هنری نیز ما نقشه تحول را ارائه کردیم که بر اساس این نقشه  راهبردی فعالیت و اهداف خود را به‌ پیش می‌بریم. این نقشه در 6 راهبرد و بر اساس  مسائل زیست‌بوم استان تهیه شده و مهم‌ترین مقوله استان در این رابطه هنر عاشورایی است  چراکه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است.

 وی افزود: زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و  انقلابی گری است و این مسئله به‌عنوان چشم‌انداز حوزه هنری در نظر گرفته‌شده است. ذیل این موضوع در بحث کشف و جذب استعدادها و تربیت نیروها و تاریخ شفاهی و سایر موضوعات در این زمینه  ورود کردیم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: بالای 80 درصد فعالیت‌های حوزه هنری چه در بحث تولید و چه در بحث رویدادها مربوط به هنر عاشورایی است؛ که یکی از این موارد بحث جمع‌آوری خرده روایت‌های عاشورایی بود که باورها و روایت‌هایی که در این زمینه وجود دارد. در «یوم العباس» با حضور 22 نویسنده از سراسر کشور جمع‌آوری شد.

وی بابیان اینکه باید داشته‌های استان را درزمینهٔ هنر عاشورایی به تصویر بکشیم، اظهار کرد: این خرده روایت‌ها است که بخشی از فرهنگ و هنر ما را می‌سازند و تقویت می‌کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانحوزه هنریعاشورا
sedayezanjannews.ir/nx10136


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»