کد خبر: 10166
1402/05/28 - 10:27


گزارش صدای زنجان ازاعتراض شهروندان به تخلیه فاضلاب شهری توسط ماشین‌های لجنکش

فاضلاب بی‌صاحب

شرکت آب و فاضلاب استان زنجان: مردم به یاری شرکت آب و فاضلاب شهری بیایند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: با وجود گله شهروندان از نبود نظارت بر تخلیه فاضلاب شهری توسط برخی از ماشینهای لجن‌کش در منهولهای فاضلاب شهری، مسئولین شهرداری عنوان میکنند که مسئولیتی در این زمینه ندارند و تنها آب و فاضلاب شهری میتواند در این زمینه اظهار نظر کند. همچنین مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عنوان میکند که اگر چه در این زمینه نظارت وجود دارد اما مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع را با شماره تماس 122 مطرح کنند.

یکی از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در سطح شهر زنجان شاهد هستیم تخلیه فاضلاب شهری توسط برخی از ماشین‌های لجن‌کش در منهول فاضلاب شهری است. اگر چه این موضوع می‌تواند تبعاتی از جهت بهداشت و افزایش حیوانات موذی در سطح شهر داشته باشد، اما متاسفانه شاهد هستیم که چندان نظارتی بر این موضوع وجود ندارد. به طوری که یکی از شهروندان طی تماس با صدای زنجان با اشاره به اینکه ماشین لجن‌کشی در یکی از خیابان‌های واقع در گلشهر ایستاده و منهول فاضلاب را جهت تخلیه آنچه که در ماشین داشته، برداشته است؛ می‌گوید: اینجا نمی‌توان اصلا پنجره را باز کرد و فقط بوی فاضلاب است که در محیط پیچیده است.

**چرا کسی بر تخلیه فاضلاب شهری توسط ماشین‌های لجن کش در منهول فاضلاب نظارت ندارد؟

وی اظهار می‌کند: پیش از این، یک بار رسانه‌ها به این موضوع ورود داشتند اما بعدها بازهمچنان شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. این ماشین‌ها سرمنهول فاضلاب می‌ایستند و فاضلاب شهری را در این چاه‌ها خالی می‌کنند. این مواقع تنها بوی فاضلاب است که فضا را پر می‌کند و کسی نیست که مانع از این کار شود.

این شهروند افزود: حتی در برخی از مواقع نیز شب هنگام این کار را می‌کنند که کسی چنین موضوعی را نتواند دنبال کند. این موضوع روی سلامت مردم این منطقه و افزایش حیوانات موذی تاثیرگذار است.

او خاطرنشان کرد: شهر که بی‌صاحب باشد؛ همین می‌شود. خیالشان از بابت نظارت‌ها راحت است و مطمئن هستند که کسی مانع آنچه که انجام می‌دهند، نیست! شهرداری کجاست؟ آیا نباید بر این موضوع نظارت داشته باشد؟

این شهروند ادامه داد: آیا جای تخلیه فاضلاب شهری در داخل شهر است؟ چند بار دیگر باید این اتفاق بیفتد تا مسئولین فکری به حال وضعیت بکنند.

**شهرداری هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد

در این زمینه «غلامحسن احمدی»، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان  با اشاره به اینکه شهرداری هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد، تنها به گفتن همین جمله بسنده کرد که در این زمینه تنها آب و فاضلاب می‌تواند اظهارنظر کند.

**مردم به یاری شرکت آب و فاضلاب شهری بیایند

مصطفی اکرمی، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز با بیان اینکه برخی از این ماشین‌های لجن‌کش به صورت غیرمجاز می‌آیند و فاضلاب را در منهول‌های غیرمجاز تخلیه می‌کنند، اظهار کرد: این کار غیرقانونی است و باید جلوی این کار گرفته شود. منتهی خواهشی که شرکت آب و فاضلاب از مردم دارد این است که در صورت مشاهده هر گونه تخلف شماره ماشین را برداشته و موضوع رابا شماره تلفن 122 به شرکت آب و فاضلاب اطلاع دهند.

وی افزود: منهول‌های فاضلابی نیز در زمینه تخلیه فاضلاب شهری در نظر گرفته شده است که این ماشین‌ها می‌توانند محتویات ماشین خود را در آن تخلیه کنند که منهولهای در نظر گرفته شده برای این امر در سطح شهر نیست!

وی با بیان اینکه مطمئنا در سطح شهر وقوع چنین مواردی غیرمجاز است ، اظهار کرد: قطعا نظارت‌هایی در این زمینه وجود دارد با این وجود ورود شهروندان به این امر می‌تواند ما را در زمینه عملکرد بهتر کمک‌رسانی کند.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانفاضلاب شهریاعتراض شهروندان
sedayezanjannews.ir/nx10166


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»