کد خبر: 10185
1402/05/30 - 10:40


گزارش صدای زنجان از نشست خبری مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان:

زیرساخت‌های گاز برای تحویل مسکن‌های ملی آماده است

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: برای ساخت زیرساخت در همه مسکن‌های اقدام ملی برنامه داریم و پیمانکار فعال است، حتی یک واحد مسکن پیدا نمی‌کنید که فعالیت زیرساختی برای آن انجام نشده باشد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/سمیه محرمی: نشست مطبوعاتی رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ۲۹ مردادماه سال ۱۴۰۲ به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد.

رحیم سلیمانی‌نژاد مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در ابتدای این نشست در پاسخ به سوال صدای زنجان با اشاره به اینکه برای ساخت زیرساخت در همه مسکن‌های اقدام ملی برنامه داریم و پیمانکار فعال است، اظهار کرد: یک واحد مسکن پیدا نمی‌کنید که فعالیت زیرساختی برای آن انجام نشده باشد.

وی اضافه کرد: همزمان با احداث مسکن، زیرساخت‌های گازرسانی در دست اجرا است، به محض آماده شدن مسکن‌ها بلافاصله علمک‌گذاری انجام خواهد شد.

سلیمان‌نژاد با اشاره به اینکه پروژه ها فاز به فاز تحویل داده می‌شود، گفت: چرا که یکی از حساسیت‌های کار ما گازرسانی به واحد‌های مسکونی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت  گاز در طول سال برای کاهش مصرف گاز و فرهنگسازی الگوی مصرف فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این اقدام در راستای فرهنگ‌سازی مصرف در بین شهروندان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت سال‌جاری ۸ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود، اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل ۷ روستا در زنجان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و یک روستای ایجرود با اعتبار ۴ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به افتتاح پروژه‌های گازرسانی در ۳۷ روستا عنوان کرد: این پروژه‌ها با اعتبار ۸۷ میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: این روستاها شامل ۱۸ روستا زنجان، ۱۱ روستای خدابنده، ۴ روستای طارم، ۳ روستای ایجرود و یک روستای ماهنشان است که از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه پروژه گازرسانی حدود ۲۱ واحد صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: نزدیک ۱۳ هزار و ۳۲۰ مترمکعب مصرف گاز آن‌ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعتبار هرینه شده برای تامین گاز واحدهای صنعتی را بیش از ۶ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان است، گفت: ۱۰۰ واحد تولیدی - صنعتی نیز در مسیر گازرسانی دار شدن است.

سلیمان‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای شرکت ملی گاز تامین سوخت جایگزین شرکت‌های صنعتی است، اضافه کرد: با کاهش نیم درصدی مصرف گاز مانع  قطعی گاز خواهیم شد.

وی وضعیت گاز رسانی را مطلوب خواند و افزود: در استان زنجان به ۱۰۰ درصد جمعیت شهرها گازرسانی شده است‌

سلیمان‌نژاد با اشاره به اینکه وضعیت روستاهای زنجان در برخورداری انرژی گاز بالاتر از نرم کشوری است، خاطر نشان کرد: ۹۴.۳ درصد از جمعیت روستاهای زنجان از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه کل مشترکان گاز استان  ۳۹۵ هزار و  ۸۸۷ مشترک هستند، افزود: مشترکان خانگی شهری زنجان ۲۴۷ هزار و ۸۵۶ و روستایی ۱۱۳ هزار و ۲۸ خانوار است‌

وی با اشاره به اینکه همچنین تعداد واحدهای صنعتی ۲ هزار و ۴۶۵ مورد است، گفت: تعداد واحدهای تجاری نیز ۳۲ هزار و ۵۳۸ مورد است.

سلیمانی‌نژاد  با اشاره به ارائه گاز به ۸۹۲ واحد مصرف کننده عمده و فوق عمده صنعتی در استان، عنوان کرد: ۱۵ مصرف‌کننده در حوزه نیروگاه برق سلطانیه، آرین ۲ و CHP و ۴۳ جایگاه CNG از انرژی گاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه همه ۲۱ شهر زنجان گازدار هستند، بیان کرد: با توسعه شهرها بیشترین فعالیت در این بخش مربوط به مسکن ملی است.

وی با بیان اینکه از ۹۱۱ روستای استان زنجان ۷۱۲ روستا معادل ۹۴.۳ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند، بیان کرد: در هفته دولت پیش‌رو پروژه گازرسانی به ۳۷ روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه گازرسانی ۶۹ روستا در دست اجرا بوده است، خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، پوشش گازرسانی به ۹۷.۸درصد می‌رسد.

وی با اشاره به امکان‌سنجی ۸۲ روستا برای گازرسانی بیان کرد: در صورت امکان‌سنجی اخذ مجوز و اعتبار انجام می‌شود.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۳۰ مورد روستاهای در دستور کار گازرسانی قرار دارد، گفت: برای ۴۸ روستا مطالعات امکان‌سنجی انجام شده و در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه ۵۹۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز در استان زنجان در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی اجرایی شده است، افزود: در این مدت ۲۰۵ هزار و ۸۰۴ انشعاب گاز شهری و روستایی ایجاد شده‌ است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگاز طبیعیگازرسانی
sedayezanjannews.ir/nx10185


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»