کد خبر: 10200
1402/06/01 - 11:4


در نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه استان

صدای زنجان بازهم تکرار کرد

لیلا محمدی و سمیه محرمی برتر شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: در نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه استان، صدای زنجان توانست در بخش تیتر نفر اول، در بخش گزارش نفر دوم و شایسته تقدیری را از آن خود کند. «لیلا محمدی» مقام اول بخش تیتر و مقام دوم بخش گزارش شد و سمیه محرمی نیز در بخش گزارش شایسته تقدیر اولین جشنواره  اقتصاد و رسانه شدند.

**از هر فرصتی استفاده خواهیم کرد تا اقتصاد و رسانه را به هم نزدیک کنیم

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، «صمد یوسفی اصل»، رییس‌اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه ما در اتاق جدید به دنبال این هستیم که اقتصاد و رسانه را به هم نزدیک کنیم، گفت: معتقدم که اقتصاد و رسانه در کنار هم می‌توانند قدرت واقعی پیدا کنند.

وی ادامه داد: در اتاق بازرگانی، از هر فرصتی استفاده خواهیم کرد تا اقتصاد و رسانه را به هم نزدیک کنیم از همین رو ست که رسانه‌ها در برنامه‌های بازدید از کارخانه‌ها و برخی از جلسات دیگر دعوت می‌شوند.

این مسئول بابیان اینکه رسانه‌های استان باید به فعالیت اقتصادی کمک کنند، اظهار کرد: اکثر کارخانه‌های زنجان و کشور کارخانه‌های متوسط هستند و این کارخانه‌ها نمی‌توانند مشابه کارخانه‌‌های بزرگ درزمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات ورود داشته باشند. خبرنگاران می‌توانند کمک کنند تا ارتباط بین کارخانه‌ها با رسانه‌ها افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بابیان اینکه حلقه مفقوده این حوزه مبحث مهم آموزش است، اضافه کرد: کمبود سواد رسانه‌ای در بین فعالان اقتصادی و سواد اقتصادی در بین فعالان رسانه‌ای یکی از نکات مهم در این حوزه است.

وی با اشاره به تدوین سالنامه اقتصادی استان برای فعالان این عرصه، گفت: این سالنامه به‌زودی در دسترس فعالان اقتصادی و رسانه‌های استان قرار خواهد گرفت تا بتوانند در جریان رویدادهای اقتصادی قرار گیرند.

یوسفی اصل بابیان اینکه  نخستین جشنواره اقتصادی و رسانه اولین گام در جهت نزدیکی دو حوزه اقتصاد و رسانه در استان است، افزود: تلاش ما این است که این جشنواره را در گام‌های بعدی به یک جشنواره ملی تبدیل کنیم.

**رشد اقتصادی و هدف‌گذاری ۸.۷ درصدی استان در سال جاری

 در ادامه این مراسم حسین محمدی، معاون امور اقتصادی استاندار زنجان، با تأکید بر نقش‌آفرینی رسانه‌ها در حوزه اقتصاد اظهار کرد: رسانه‌ها در توسعه اقتصاد جوامع تأثیرگذار هستند و در حقیقت رسانه و اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی آموزش را از دیگر کارکردهای رسانه در حوزه اقتصاد دانست و افزود: درواقع دولتی‌ها در اصلاح الگوی مصرف و تولید، بهره‌وری و مهارت‌آموزی به رسانه نیاز دارند و رسانه حلقه واسط بین دولت و مردم است.

محمدی نقد منصفانه را انتظار خود از رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی توأم با امیدبخشی دیگر انتظار مسئولان از رسانه‌ها است. در استان نقدهای تلخی توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد که ما برخی از نقدها را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم و در جهت توسعه و پیشرفت استان گام برمی‌داریم.

این مسئول با اشاره به رشد اقتصادی و هدف‌گذاری ۸.۷ درصدی استان در سال جاری، اظهار کرد: تقویت محرکه‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی، حرکت متفاوت، همچنین افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی از شاخص ها است و قطعاً رشد سرمایه‌گذاری‌ها در استان منجر به تحقق این هدف خواهد بود.

وی با اشاره به احیای واحدهای تولیدی از آغاز فعالیت دولت جدید، اظهار کرد: در این مدت شاهد احیای بیش از ۶۰ واحدهای تولیدی با  ۲۵۰۰  نفر اشتغال‌زایی در استان بودیم.در سه‌ماهه اول سال جاری در سه شاخص نرخ اشتغال، مشارکت اقتصادی و کاهش بیکاری رتبه اول را در کشور کسب کردیم.

به گفته این مسئول، وضعیت اشتغال در استان در وضعیت خوبی است اما این به این معنی نیست که جای نقد و یا توسعه نداریم. این بدان معنی است که با افزایش مشارکت اقتصادی در استان شاهد کاهش بیکاری بوده‌ایم و این موضوع به لحاظ تحلیل‌های اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدی با اشاره به وضعیت تحصیل‌کرده‌های بیکار و رشد شاخص‌های اقتصادی در سه‌ماهه نخست ‌امسال، گفت: انتظار بر این است که رسانه‌ها همراه دولت باشند و به شکل منصفانه نقد کند؛ چراکه رسانه‌ها نقش و تأثیر بسزایی در تبیین‌گری دارند.

**واکنش برخی از خبرنگاران به آمارهای ارائه‌شده

صحبت‌های این مقام مسئول از سوی یکی از خبرنگاران واقع در جلسه موردنقد گرفت و یکی از خبرنگاران در واکنش به صحبت‌های محمدی، از آمارهای ارائه‌شده توسط این مسئول گله کرد و از آن‌ها خواست که دست از آمار سازی بردارید. ضمن اینکه در حالی از نقد تلخ برخی از رسانه‌ها سخن می‌گویید و عنوان می‌کنید که رسانه‌ها امیدآفرینی کنند که اگر دولت کارهای خود را به‌درستی انجام دهد، رسانه‌ها خود امیدآفرین هستند.

**ارسال 130 اثر در نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه

 در ادامه یوسف ناصر، رئیس خانه مطبوعات استان زنجان با اشاره به برگزاری ۹ دوره جشنواره مطبوعات،خبرگزاری‌های و پایگاه‌های خبری و همچنین یک دوره جشنواره سلامت و رسانه اشاره اظهار کرد: این نخستین دوره جشنواره اقتصاد و رسانه است که امید است شاهد برگزاری دوره‌های دیگر این جشنواره در استان باشیم.

وی هدف از برگزاری جشنواره رسانه و اقتصاد را شناسایی استعدادهای حوزه اقتصادی رسانه دانست و افزود: این جشنواره به کشف استعدادهای رسانه‌ها کمک  خواهد کرد و این سر آغازی برای ارتباط بین رسانه و صنعت خواهد بود. در حقیقت با شناسایی استعدادها واحدهای تولیدی و همچنین رسانه‌ها می‌توانند از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

وی با تأکید بر ضعف موجود در فعالیت خبرنگاران تخصصی در استان گفت: در این رابطه بنا بر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی است.

رئیس خانه مطبوعات استان زنجان به ارسال ۱۳۰ اثر به جشنواره اقتصاد و رسانه اشاره کرد و گفت: این جشنواره در پنج بخش خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، یادداشت و بخش عکس برگزار شد.

در ادامه از نفرات برتر جشنواره تقدیر و قدردانی شد.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجشنوارهاقتصاد رسانه
sedayezanjannews.ir/nx10200


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»