کد خبر: 10249
1402/06/08 - 20:19


صدای زنجان از نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌غرب گزارش می‌دهد؛

انتقال سالانه 6 و نیم میلیارد لیتر نفت خام توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌غرب

حجم انتقالی شرکت در روز ۷۵۰ مترمکعب در ساعت، نفت خام است

پایگاه خبری صدای زنجان

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌غرب گفت: عملیات در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تعطیل بردار نیست و مانیتورینگ و پایش مداوم در حال انجام است.

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست مطبوعاتی علی جعفر آقائی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌غرب امروز چهارشنبه هشتم شهریورماه سال‌جاری با طرح اقدامات شرکت خطوط لوله و پاسخ به سئوال خبرنگاران برگزار شد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌غرب در این جلسه با اشاره به وظایف شرکت خطوط لوله و مخابرات اظهار کرد: این شرکت کار انتقال مواد نفتی از جمله فراورده‌های نفت خام را از مبدا‌ مشخص شده و مقاصد تعیین شده به عهده دارد.

جعفرآقایی با اشاره به منطقه‌ای بودن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان اینکه ماموریت این شرکت از استان البرز کیلومتر ۷۶ با دو رشته لوله ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ آغاز شده است، اضافه کرد: این شرکت در نهایت به مقصد تبریز منتهی می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد سرقت در خطوط انتقال لوله منطقه شمالغرب عنوان کرد: با مراقبت‌ها و پایش‌هایی که انجام می‌شود کمتر با سرقت فرآورده‌های نفتی مواجه هستیم اما هنوز نمی‌توان گفت سرقت صفر است.

جعفر آقائی با اشاره به اینکه منطقه شمال‌غرب یک هزار و 920 كيلومتر مسیر دارد، بیان کرد: این منطقه در گذر از مسيرهای اشتهارد، ابهر، زنجان، ايده‌لو، ميانه، شهيد كريمی، (تركمانچای)، تبريز، مياندوآب، اروميه، مراغه، سراب و اردبيل قرار دارد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌غرب ادامه داد: حوزه عملياتی اين منطقه شامل استان‌های البرز، قزوين، زنجان، آذربايجان شرقی، آذربايجان غربی و اردبيل است.

وی با اشاره به اینکه شرکت در ۶ استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: ۱۳ مرکز و تاسیسات نفتی در این استان‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این یک بخش مخابراتی نیز در امتداد شکل‌گیری است که می‌تواند مخابرات کشور را در زمان نیاز و مواقع بحرانی پشتیبانی کند، اضافه کرد: تعمير و نگهداری همه سيستم‌های مخابراتی حوزه استحفاظی توسط این شرکت انجام می‌شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با اشاره به اینکه تامين نفت خام پالايشگاه تبريز و بخشی از خوراک پتروشيمی تبريز از وظایف این شرکت است، گفت: تامين فرآورده نفتی (سوخت) استان‌های زنجان، آذربايجان شرقی، آذربايجان غربی و اردبيل نیز توسط این شرکت انجام می‌شود.

وی همچنین به  تامين سوخت هواپيما و سوخت نيروگاه اردبيل و اروميه اشاره کرد و گفت:  تعمير و نگهداری مراكز انتقال نفت، تاسيسات تابعه و مركز منطقه، و همه شركت‌های زير مجموعه شركت ملی پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی ايران نیز توسط این شرکت انجام می‌شود.

جعفر آقائی با اشاره به اینکه حجم انتقالی این شرکت در روز ۷۵۰ مترمکعب در ساعت نفت خام است، ادامه داد: این بدان معنا است که در طول سال در حدود ۶.۵ میلیارد لیتر نفت خام منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با بیان اینکه نیروهای متخصص و عملیاتی شبانه‌روزی در حال فعالیت و آماده‌باش در این شرکت هستند، اضافه کرد: ۳۰ واحد ستادی با مجموع ۷۰۰ نفر در این واحد‌ها مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه همه نیروهای متخصص این شرکت آمادگی دارند در صورت وقوع بحران به کارگیری شوند، اضافه کرد: عملیات این شرکت تعطیل بردار نیست و مانیتورینگ و پایش مداوم در حال انجام است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانخطوط لولهنفت
sedayezanjannews.ir/nx10249


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»