کد خبر: 10340
1402/06/26 - 14:39


عزل ناگهانی مدیر امور تعاون اداره کار استان زنجان

یک منبع آگاه در واکنش به عزل مدیر تعاون استان زنجان : مدیر عزل‌شده ، قربانی صداقتش شد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / لیلا محمدی: خبر مربوط به عزل محمدحسن حسینی، مدیر امور تعاون اداره کار استان زنجان امروز منتشر شد. هر چند تا کنون هیچ مرجع رسمی این خبر را تائید نکرده است. یک منبع آگاه در واکنش به این خبر به صدای زنجان گفت: وی شب گذشته (شنبه 25 شهریورماه 1402) یعنی در تعطیلات کنار گذاشته شده و امروز (یکشنبه 26شهریورماه 1402) ساعت 7:30 از عزل‌شدنش اطلاع یافته است. آیا عزل یک شبه او، آن هم در تعطیلات شبهه برانگیز نیست؟ کدام رئیس با حکم زیردست کنار گذاشته می‌شود؟ رئیسی که در 1.5 سال حضورش در این سمت، دغدغه‌اش مقابله با ضعف نظارت بود و بالاخره با همراهی تعداد معدودی از کارمندان این بخش قربانی صداقت و درستکاری‌اش شد!

 به دنبال انتشار خبر برکناری محمدحسن حسینی، مدیر امور تعاون اداره کل کار استان زنجان به علت اعتراض جمعی از کارکنان بخش تعاون و عدم همکاری ایشان با مدیریت، امکان گفت‌وگو با مدیر عزل شده بخش تعاون استان زنجان میسر نشد.

 حتی مدیر روابط عمومی و تعدادی از کارمندان این بخش نیز اطلاعی از برکناری مدیر بخش تعاون نداشتند.

 اما یک منبع آگاه در این اداره که نامش نزد صدای زنجان محفوظ است در گفت‌وگو با صدای زنجان اعلام کرد: مدیرکل اداره کار استان زنجان، آقای حسینی را مکلف کرده که با هیچ رسانه‌ای مصاحبه‌ای نداشته باشد.

 او با اشاره به درخواست‌های مکرر مدیر برکنار شده امور تعاون این اداره کل اظهار کرد: آقای حسینی «مدیر عزل شده امور تعاون اداره کل کار استان زنجان» از یک ماه قبل به علت ضعف مدیریتی، درخواست تغییر  مسئولان دو اداره زیرمجموعه این بخش را داشت، از این رو دو مسئول مذکور به همراه 2 کارمند و مسئولی که قبل از انتخاب آقای حسینی قرار بود بر مسئولیت امور تعاون به ایشان سپرده شود اما تائید صلاحیت نشد، به عنوان مخالف، در دفتر مدیرکل حضور یافتند و از عملکرد آقای حسینی انتقاد کردند.

 این منبع آگاه با تاکید بر اینکه تعداد کارمندان موافق عملکرد آقای حسینی زیادند و مخالفان ایشان معدود، به حضور احمدزاده، از دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت کار برای بررسی موضوع در زنجان اشاره کرد و افزود: اینکه برخی عزل مدیر امور تعاون اداره کار استان زنجان را به وزارتخانه ربط می‌دهند، درست نیست. آقای احمدزاده و هیچ مسئولی در وزارتخانه متبوع دخالتی در عزل و نصب نداشته است و اینکه معاون وزیر بدون دلیل در چنین مواردی دخالت کند درست نیست. اگر وزارتخانه چنین اقدامی کرده است، اعلام کند تصمیمش برچه اساسی بوده است.

 این منبع با بیان اینکه اگر قرار باشد کارمندان در عزل و نصب مدیران دخالت داشته باشند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، اضافه می‌کند: کدام رئیس با حکم زیردست کنار گذاشته می‌شود؟ ملاک عزل مدیر تعاون باید «تعاونی‌ها» باشند نه کارمندان! وقتی مدیری از عملکرد زیرمجموعه خود رضایت ندارد حق ندارد او را جابجا کند؟ مدیر عزل شده، مشکلات تعاونی‌هایی نظیر دارایی و علوم پزشکی را حل کرده است. در بخش تعاون 32 کارمند مشغول فعالیت هستند که 6 نفر آن‌ها مخالف مدیر عزل شده بودند. همه می‌دانیم که بخش تعاون اداره کار در گذشته در حوزه نظارت عملکرد قابل قبولی نداشته است و آقای حسینی نیز دقیقا پیگیر رفع این ایراد و ضعف بود که کنار گذاشته شد! 

 این منبع با اشاره به تعطیلی‌های اخیر عنوان کرد: آقای حسینی شب گذشته (شنبه 25 شهریورماه 1402) یعنی در تعطیلات کنار گذاشته شده و امروز (یکشنبه 26شهریورماه 1402) ساعت 7:30 از عزل‌شدنش اطلاع یافته است. آیا عزل یک شبه او آن هم در تعطیلات شبهه برانگیز نیست؟ رئیسی که در 1.5 سال حضورش در این سمت، دغدغه‌اش مقابله با ضعف نظارت بود و بالاخره با همراهی تعداد معدودی از کارمندان این بخش قربانی صداقت و درستکاری‌اش شد!

 صدای زنجان آماده انتشار اظهارات مدیرکل تعاون استان زنجان در خصوص شائبه اعمال فشار و سلیقه ای بودن عزل مدیر امور تعاون استان زنجان می‌باشد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکار و تعاون استانتعاونی ها
sedayezanjannews.ir/nx10340


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»