کد خبر: 10376
1402/06/30 - 14:16


فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان:

مراسم عهد سربازی در ارتش زنجان برگزار می‌شود/ تجهیزات ارتش زنجان به روزرسانی شده است

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان گفت: در هفته دفاع مقدس مراسم عهد سربازی و صبحگاه مشترک برای کارکنان وظیفه برای این هفته در نظر گرفته شده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست خبری فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با اصحاب‌رسانه امروز 30 شهریور‌ماه ۱۴۰۲ به مناسبت گرامیداشت هفته «دفاع مقدس» برگزار شد.

در این نشست «محمدعلی میخکی بیرانوند» فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های متعددی در استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این هفته دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان، گلباران مزار شهدا و تقدیر از خانواده معظم شهدا و جانبازان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس مراسم عهد سربازی و صبحگاه مشترک برای کارکنان وظیفه برای این هفته در نظر گرفته شده است.

بیرانوند با یادآوری اینکه رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی با از خود گذشتگی در برابر دشمن ایستادگی کرده و حماسه ماندگاری را خلق کردند، تصریح کرد: دفاع‌ مقدس عرصه‌ای بود که همه مردم در طول هشت سال حضور ارزشمند و موثری در آن داشتند .

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با اشاره به جایگاه ارتش در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اگر عوامل شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی را در کنار هم قرار دهیم قطعا ارتش، یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد: دشمن از حمایت بلوک شرق و غرب برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره برد.

 بیرانوند با اشاره به اینکه ایران اسلامی در دفاع‌مقدس در برابر ۳۲ کشور ایستادگی کردیم، تصریح کرد: در جنگ ۸ ساله دفاع‌مقدس حتی یک وجب از خاک جمهوری اسلامی ایران به دشمن واگذار نشد.

وی با یادآوری اینکه خروجی هشت سال دفاع‌ مقدس، ایثار و از خودگذشتگی مردم در قالب نیروهای مختلف بود که اجازه اشغالگری به دشمن را ندادند، اظهار کرد: ارتش یکی از نیروهایی بود که در دوران انقلاب در کنار مردم قرار گرفت و همین امر باعث شد تا نقش ارتش در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای همیشه پررنگ باشد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۴۸ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد، گفت: تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان نیز بیش از ۷۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه با بهره‌وری از توان جوانان این مرز و بوم، کشور در مرحله خودکفایی قرار دارد، اضافه کرد: امروز تجهیزات به روز در طراز یگان‌های منطقه در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تجهیزات نیروی زمینی ارتش به روزرسانی شده است، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این تجهیزات به تیپ زنجان واگذار شد و خوشبختانه به لحاظ تجهیزات مشکلی وجود ندارد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با اشاره به مهارت‌آموزی کارکنان و سربازان تصریح کرد: در این زمینه استقبال خوبی از سوی جوانان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال قبل ۱۰۰ نفر از سربازان ارتش که خدمت خود را به پایان رساندند وام کسب و کار دریافت کردند، عنوان کرد: به دلیل اهمیت گذراندن همین دوره‌ها برای برگزاری این دوره‌ها تمایل داریم.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانارتش زنجاندفاع مقدس
sedayezanjannews.ir/nx10376


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»