کد خبر: 9560
1402/01/26 - 14:47


فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان:

تجهیزات ارتش باید به‌روز باشد

محمدعلی میخکی‌بیرانوند: به امید خدا با کمک این جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی می‌توانیم بگوییم که ارتشی مدرن و به روز داریم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان بر لزوم به روز بودن تمامی ادوات تاکید کرد و گفت: بخشی از تجهیزاتی که اخیرا در تهران رونمایی شد، مربوط به این تیپ بود و امید است که پرسنل ما هم از این ادوات و تجهیزات بهره‌مند شوند. 
نشست خبری فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با اصحاب‌رسانه امروز 26 فررودین ماه 1402 به مناسبت گرامیداشت روز «ارتش» برگزار شد.
در این نشست «محمدعلی میخکی بیرانوند» ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های تیپ زرهی 216 با نزدیک شدن به سالروز «ارتش جمهوری اسلامی ایران» با اشاره به چرایی نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان «روز ارتش»، اظهار کرد: به طور کلی فعالیت ارتش جمهوری اسلامی به سه برهه تقسیم می‌شود که شامل پیروزی انقلاب اسلامی تا شروع دفاع مقدس، ۸ سال دفاع مقدس و پس از دفاع مقدس تاکنون است.
**فعالیت ارتش جمهوری اسلامی به سه برهه زمانی تقسیم می‌شود
وی با تشریح این موضوع که در دوره اول این تقسیم‌بندی که از پیروزی انقلاب اسلامی تا شروع جنگ تحمیلی است (یک دوره 20 ماهه) چه بر سر ارتش آمده است، ادامه داد: اگر عواملی که باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شده است را در کنار هم بگذارند، قطعا یکی از ارکان اصلی پیروزی انقلاب‌اسلامی ارتش بوده است. ارتشی که جدای یک سری از سران خودفروخته، بدنه‌ای مردمی داشته است. بدنه‌ای که با روحانیت و مردم وفاق پیدا کرد و باعث این پیروزی شد. 
به گفته این مسئول، زمانی که انقلاب هنوز به پیروزی نرسیده بود، عده‌ای از فرماندهان نظامی در تاریخ ۱۹ فروردین ۵۷، به دیدار رهبری رفته و با ایشان بیعت می‌کنند.حتی رهبری نیز در سخنرانی چند وقت اخیر خود به این موضوع اشاره کردند و این موضوع، ریسک بزرگی برای سران نظام است که هنوز انقلاب نشده عده‌ای از نظامیان به بیعت با فردی بروند که قرار است رهبر سالهای آینده باشد. این نشان‌دهنده این است که ارتش یک ارتش مردمی و ولایتمدار است.
فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان اذعان کرد: ۲۲ بهمن سال 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در این برهه تبلیغات شدید و گسترده‌ای علیه موجودیت ارتش صورت گرفت. دیدگاه‌های متفاوتی در زمینه ارتش در این برهه وجود داشت، یک دیدگاه اذعان داشت که ارتش باید منحل شود و دیدگاه دیگر خواستار اصلاح آن بود. کسانی که دنبال انحلال ارتش بودند، شامل  مجاهدین خلق، چپی‌ها و عوامل نفوذی و ضد انقلاب و افراد ناآگاه داخلی بودند.
وی افزود: ارتش در این دوران با بحران شدید و همه جانبه‌‌‌ای روبه رو بود و گسست سیاسی‌اش را انجام می‌داد. در این برهه عوامل مختلفی پیش آمد که ارتش تضعیف شود. خدمت سربازی از دو سال به یک سال تقلیل یافت و حجم زیادی از نیروهای پادگان‌ها ترخیص شدند. همچنین عنوان شد که هر کسی هر‌ منطقه‌ای می‌خواهد، می‌تواند خدمت کند. مجموعه این عوامل باعث شده بود که ارتش تضعیف شود.
به گفته بیرانوند؛ همزمان با این اتفاقات، از ۲۳ بهمن کومله و دموکرات و ضد انقلاب در حال فعالیت بودند و این عوامل باعث شده بود که وضعیت مملکت، وضعیت ناآرامی باشد. رییس ستاد مشترک ارتش که بالافاصله پس از انقلاب گمارده شده بود به علت دخالت‌های بی‌جا در امور، در ۷ بهمن ۵۷ استعفای خود را تقدیم امام( ره) کرد.
وی افزود: در این برهه گروه انقلاب ارتش که بعدها به کمیته نظامی امام (ره) تغییر نام داد، تنها راه حل این مشکلات را این دانست که خدمت حضرت امام برسند و از ایشان کمک بگیرند. در تاریخ 24 فروردین سال 58 این گروه نزد امام خمینی ( ره) رفتند و پیشنهاد کردند که برای برون‌رفت ارتش از وضعیت فعلی، فرماندهی کل قوا را به دست بگیرند و در پوشش این عنوان ارتش ساماندهی شود و فرماندهان ارتش بتوانند با خیال آسوده فعالیت خود را انجام بدهند.
فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: پس از این موضوعات در تاریخ 26 فروردین 58  در رادیو بیانیه‌ای صادر شد که حضرت امام( ره) فرماندهی کل قوا را پذیرفتند و مقرر کردند که این ارتش «ارتش رسول الله» است و هرگونه تعرض و دخالت در امور ارتش را ممنوع اعلام کردند و مقرر کردند که ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی با ساز و برگ نظامی ۲۹ فروردین ۵۸ رژه بروند و از مردم خواسته شد تا از ارتش حمایت کنند و این شد که 29 فروردین به روز ارتش نامگذاری شد.
**ارتش همواره در کنار مردم بوده است 
وی افزود: ارتش در چند دهه انقلاب رشادت‌های بسیاری را در برهه‌های مختلف انجام دادند و تیپ 216 نیروی زمینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ۸ سال دفاع مقدس ارتش به خوبی در عملیات‌هایی که شرکت داشت (آفندی و پدافندی) ۴۸ هزار شهید را تقدیم نظام کرد و پس از دفاع مقدس هم، همچنان براساس آن وظیفه ذاتی که برای ارتش در نظر گرفته شده است علاوه بر آموزش و نگهداری از تجهیزاتی که در اختیار دارد، در سیل و زلزله و هر جایی که نیاز بوده است در کنار مردم بوده است. ارتش در زلزله سر پل ذهاب و سیل گلستان و در زلزله لرستان و خوزستان همواره در کنار مردم بوده است. ارتش همواره پای کار بوده است و دقیقا آن جمله معروف «ارتش فدای ملت» را تعریف کرده است.
**تجهیزات و ادوات ارتش باید به روز باشد 
وی افزود: در حال حاضر هم ارتش با بهره‌گیری از نخبگان و جوانانی که در ارتش حضور دارند و با نگاه به سخنان رهبری که عنوان می‌کردند که نگاهتان به درون باشد و از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره بگیرید، قریب به ۱۱۰۰ دستگاه تجهیزات و ادوات بازآماد شده است و با بهره‌گیری از فناوری نوین به بدنه نیروی‌زمینی الحاق شد. تجهیزات جدیدی که به ارتش نیروی زمینی اسلامی ایران ملحق شد دارای ویژگی‌های خاص هستند که از جمله اینکه همه تجهیزات دور‌زن، نقطه‌زن، هوشمند و متناسب با فناوری روز و قابلیت شبکه شدن را دارند.
این مسئول اذعان کرد که ما اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که هیچ دشمنی در هیچ نقطه‌ای از دنیا از رصد موشک‌های ما خارج نیست و به امید خدا با کمک این جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی می‌توانیم بگوییم که ارتشی مدرن و به روز داریم. هرچند که این را می‌دانیم که تکنولوژی و علم در حال پیشرفت است و ما بایستی به صورت مداوم پیگیر به روز کردن سلاح و ادوات نظامی خود باشیم.
وی اذعان کرد: بخشی از تجهیزاتی که اخیرا در تهران رونمایی شد، مربوط به این تیپ و این استان بوده است و امید است که پرسنل ما هم از این ادوات و تجهیزات بهره‌مند شوند.
فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با اشاره به برخی از برنامه‌هایی که برای دهه ارتش پیش‌بینی شده است، اذعان کرد:بزرگداشت شهید «صیاد شیرازی»، تجلیل از پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس، تجلیل و دیدار از خانواده‎های شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، ویزیت رایگان بیماران بیمارستان ارتش به مدت سه روز، رزمایش کمک‌های مومنانه، دیدار جمعی از فرماندهان با امام جمعه، پویش اهدای خون برای شب‌های قدر و افتتاح چندین پروژه ساختمانی و در نهایت انجام رژه خودرویی در روز ارتش از جمله برنامه‌های ارتش برای این دهه است. لازم به ذکر است که امسال به جهت مراعات روزه‌داران، ستاد کل نیروی مسلح رژه پیاده را ندارد.
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پروژه‌های افتتاحی در این ایام بیشتر مربوط به آسایشگاه‌ها و سکونتگاه‌های نیروی نظامی ارتش است، اظهار کرد: با توجه به سخنان رهبری که فرمودند به معیشت کارکنان رسیدگی شود، تلاش ما در سال گذشته بهبود وضعیت کارکنان بوده است که در حوزه مسکن و بازسازی اماکن اقامتی کارکنان وظیفه در پادگان اقدام کردیم که بخشی از این اقدامات در دهه ارتش افتتاح خواهد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات نظامی نیز؛ جوانان و فرزندان این تیپ زحمت کشیدند و ادواتی مثل تانک و نفربر و توپ و خودروهای نظامی را بازآماد کردند و در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهند رساند. 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانارتشفرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9560


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»