کد خبر: 10410
1402/07/04 - 10:40


رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در حسینیه اعظم زنجان:

یوم‌العباس، روز عشق‌بازی زنجانی‌ها است

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: مداحان باید سواد مداحی خود را بروز کرده و به علم روز مجهز شوند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مصطفی خورسندی شامگاه سه‌شنبه در همایش مداحان، شعرای آئینی و هیئات مذهبی استان زنجان با اشاره به اینکه مداح متشکل از چند حرف است که هرکدام از آنها معنای خاصی دارد، افزود: «م» مداح به معنای متدین بودن است، «دال» مداح به معنای دانش، «الف» مداح به معنای اخلاص و ادب و «ح» به معنای « حسن ثبیر» است.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور افزود: با توجه به اینکه امروزه مردم به ویژه جوانان از سطح سواد بالایی برخوردارند، از همین رو مداحان نیز باید از دانش لازم برخوردار باشند.

وی با تأکید بر عمق بخشی به مباحث سیاسی از سوی مداحان گفت: امروز مطالبات جوانان خاص است، موضوعی که مقام معظم رهبری نیز بسیار به آن تاکید دارند.

خورسندی با اشاره به اینکه گاها مانور دادن بر روی نداشته‌ها و ضعف‌ها موجب می‌شود که از داشته‌ها غافل شویم، اضافه کرد: در بیان داشته ها و دستاوردها نقش ذاکر امام حسین (ع) بی‌بدیل است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با تأکید بر به‌روز بودن اطلاعات مداحان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: اگر این چنین نباشد، محافل مداحی مخاطبی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: کلید واژه موفقیت در جذب یک جمله « یا من اظهر الجمیل» است یعنی خوبی‌ها را باید گفت و بدی‌ها را پوشاند.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در ادامه به نقش مداحان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ذاکران حسینی در حدوث و بقای انقلاب اسلامی و موفقیت در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند و انتظار داریم در شرایط کنونی هم باید نقش خود را در جهاد تبیین ایفا کنند.

در ادامه نیز رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه زنجانی‌ها در مشق سربازی و عشق به ائمه اطهار(ص) پایتخت شور و شعور حسینی لقب گرفته‌اند، افزود: همین مردم در یوم‌العباس همایشی رقم می‌زنند که همه انگشت به دهان می‌مانند.

علیرضا فیروزفر ادامه داد: روز یوم‌العباس روز عشق‌بازی زنجانی‌ها است و خوشبختانه با کمک اهل بیت (ع) این مراسم هر سال باشکوه‌تر از سنوات گذشته برگزار می‌شود

 


صدای زنجانبسیج مداحانحسینیه اعظم زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10410


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»