کد خبر: 10411
1402/07/04 - 10:49


مرکز هواشناسی استان :

بارش‌های پراکنده نیمه شمالی و غربی استان زنجان را فرا می‌گیرد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم‌اکنون آسمان مناطق مختلف زنجان قسمتی ابری است و به تدریج بارش‌های پراکنده به خصوص نیمه شمالی و غربی استان را فرا می‌گیرد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حسین سلطانی امروز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ماهیت رگباری بارش ها در این استان موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد، افزود: این شرایط جوی منجر به صدور هشدار هواشناسی زرد برای استان شده است.

وی از هم استانی ها خواست از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و حضور در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی یادآورشد: از فردا /چهارشنبه/ شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد شد و تا پایان هفته جاری بارندگی پیش بینی نشده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا به طور نسبی در استان کاهش خواهد یافت و صبح پنجشنبه زنجانی ها هوای سردی را تجربه خواهند کرد، اظهار داشت: این دما در برخی مناطق کوهستانی استان به حدود پنج درجه سانتیگراد خواهد رسید که در این شرایط لازم است کشاورزان اقدامات حفاظتی را برای محصولات خود انجام دهند.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۵ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۲ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۲ و ۲۷ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۶ درجه، آببر ۱۷ و ۲۹ درجه، سلطانیه ۹ و ۲۶ درجه، قیدار ۱۲ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۲۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود


صدای زنجانهواشناسی استان زنجانبارش‌های پراکنده
sedayezanjannews.ir/nx10411


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»