کد خبر: 10412
1402/07/04 - 11:2


فرماندار شهرستان سلطانیه خبر داد:

تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای چمن گنبد سلطانیه

فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: با پیگیری های انجام شده مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تثبیت حدود چمن تاریخی سلطانیه اختصاص یافت که نقش مهمی در کاهش مشکلات موجود در این حوزه ایفا می‌کند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ محمدرضا براتی افزود: یکی از مشکلات اساسی چمن سلطانیه، تجاوز و ورود مردم به حریم آن بود که در این راستا مقرر شد با اختصاص اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان منابع طبیعی کشور نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

 وی گفت: تمهیدات و راهکارهای کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت در زمینه حفظ چمن سلطانیه اندیشیده شده است.

 این مسئول ادامه داد :چمن طبیعی سلطانیه، هویت تاریخی این شهرستان و استان محسوب می شود و حفظ آن اهمیت زیادی دارد که طی سال گذشته و امسال در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات شهرستان برای مطالعات آن در نظر گرفته شد.

 وی اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته در سال گذشته یک هزار و ۲۹۵ هکتار از چمن طبیعی سلطانیه با ممانعت از ورود حیوانات و جلوگیری از چرای بیش از حد دام با اقدام به موقع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه قرق شده است و امسال نیز همین روند تداوم دارد.

 فرماندار شهرستان سلطانیه ادامه داد: حفر چاه‌های غیرمجاز موجب کاهش چشمگیر سطح آب‌های زیرزمینی چمن تاریخی سلطانیه گشته که در این خصوص تدابیری اندیشیده شده است. و مقرر شده آب منطقه ای برخورد لازم و کنترل برداشت ها را بعمل آورد.

 وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری و تسهیل آبرسانی از محل روان آبهای فصلی، و احیای مسیل های منتهی به چمن اقدامات لازم برای احیای چمن به‌ کار گرفته شده.

فرماندار سلطانیه افزود: امسال با عنایت به فعالیت های انجام گرفته و عنایات الهی کوچکترین غباری با وزش باد از چمن بلند نشد. و مردم عزیز سلطانیه حضورا قدردان خدمات مدیران دولت سیزدهم بودند.

 براتی گفت: حفظ چمن تاریخی سلطانیه باید به یکی از مسائل مهم و دغدغه‌های کشوری تبدیل شود زیرا بخشی از تاریخ ایران است و برای حفظ وضعیت موجود باید چمن با استفاده از اقدامات مکانیکی مناسب حفظ شود.


صدای زنجانچمن گنبد سلطانیهمنابع طبیعی و آبخیزداری
sedayezanjannews.ir/nx10412


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»