کد خبر: 10472
1402/07/12 - 12:53


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان مطرح کرد:

بکارگیری کارشناسان کشاورزی در طرح جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال گذشته ١١۵ نفر و در سال زراعی جاری ١۶٠ نفر از کارشناسان کشاورزی در طرح جهش تولید همراه سازمان جهاد کشاورزی استان خواهند بود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال گذشته ١١۵ نفر و در سال زراعی جاری ١۶٠ نفر از کارشناسان کشاورزی در طرح جهش تولید همراه سازمان جهاد کشاورزی استان خواهند بود.

به منظور ارتقاء سطح دانش و گسترش فناوری‌های جدید در حوزه کشاورزی، توسعه دانش‌بنیان، افزایش ضریب توسعه دانش و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی تفاهم‌نامه‌ سه جانبه­‌ای میان معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی کشور ۲۰ شهریور سال جاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی جهت معرفی کارشناسان بخش کشاورزی در «طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور» به عنوان مشاوران و ناظران طرح منعقد شد.

استان‌ زنجان نیز یکی از استان‌های شرکت کننده در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است در این راستا روح‌الله حسنی در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: عمده محصول زیر کشت زراعی استان زنجان گندم بوده و از اهمیت خاصی برای دولت و کشاورزان برخوردار است.

وی افزود: سالانه سطحی معادل با ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم دیم و ۱۸ هزارو ۵۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه برای شروع سال زراعی جدید با بهره‌وری بالا اقدامات لازم آغاز شده است، گفت: مهمترین اقدام برای روز‌های قبل از کشت؛ اقدامات ترویجی است تا کشاورزان برای رعایت استاندارد‌های کشت در سال زراعی جدید، آمادگی لازم را با پیش زمینه علمی داشته باشند.

حسنی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها امسال در سومین سال متوالی در سطحی بالغ بر ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین اهداف طرح جهش تولید در دیمزار‌ها افزایش بهره‌وری در واحد سطح خواهد شد.

وی اذعان کرد: این اراضی زیر کشت محصولات مختلف از جمله گندم، جو، حبوبات، گیاهان علوفه‌ای، نباتات، دانه‌های روغنی مخصوصا گلرنگ خواهد شد و حمایت‌های ویژه از کشاورزان در بحث بیمه، نهاده‌ها و سایر اقدامات ترویجی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال گذشته حدود ١١۵ نفر و در سال زراعی جاری حدود ١۶٠ نفر از کارشناسان کشاورزی در طرح جهش تولید همراه سازمان جهاد کشاورری خواهند بود.

منبع: موج‌رسا


صدای زنجانجهش تولیداراضی کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx10472


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»