کد خبر: 10478
1402/07/13 - 10:50


مراحل و شرایط ثبت‌نام لاستیک دولتی

افزایش قیمت لاستیک یکی از معضلاتی است که در سال‌های پیش مالکین خودرو را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است. ازاین‌رو راهکار خرید لاستیک دولتی به عنوان راه‌حل این مشکل برای عموم مردم ارائه شده است. برندهای کویر، تایر و بارز امکان خرید و فروش لاستیک دولتی را دارند. در این مقاله با مراحل و شرایط ثبت نام لاستیک دولتی آشنا می شوید.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ از آنجایی‌که نوسانات ارز باعث بالا رفتن سرسام‌آور هزینه های لاستیک شده است، خرید دولتی این تجهیزات برای هر مالکی بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. در این مقاله به بررسی مراحل، شرایط و طریقه ثبت نام لاستیک دولتی می‌پردازیم. فقط کافی است تا چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب و آشنایی با این مراحل ثبت نام لاستیک دولتی سواری اختصاص دهید.

سایت رسمی هر برند؛ اولین درگاه برای خرید لاستیک دولتی

ثبت نام لاستیک دولتی از سایت‌های کویر، بارز و تایر از طریق وب‌سایت رسمی هر تولیدکننده انجام می‌شود. تاریخ و زمان ثبت نام لاستیک دولتی در هر سایت اعلام‌ می‌شود. به طورکلی خرید لاستیک از ۹‌ونیم تا ۳‌ونیم بعد از ظهر امکان‌پذیر است. برای ثبت‌نام به موقع و جا نماندن از تاریخ ثبت نام لاستیک دولتی، گوش به زنگ تاریخ اعلام فروش حلقه لاستیک از سمت هر سایت باشید.

به‌طورکلی وبسایت هر برند تولیدکننده بهترین مرجع برای خرید تجهیزات ماشین به شمار می‌رود. از این‌ رو خرید خودرو هایما قسطی سایپا اقساطی و تجهیزات دیگر ماشین را از وبسایت‌های رسمی انجام دهید. این سایت‌ها احتمال بروز خطا در تراکنش را نیز کاهش می‌دهند.

ثبت نام لاستیک دولتی، هر فرد فقط ۴ حلقه لاستیک تعلق می‌گیرد

هر فرد در سال فقط امکان خریداری ۴ حلقه لاستیک را دارد. از آنجائی‌که ثبت نام لاستیک دولتی با شماره ملی هر فرد امکان‌پذیر است، تعداد حلقه های خریداری شده به‌طور خودکار روی سیستم ثبت خواهد شد. همچنین در هنگام خرید و بارگذاری مدارک حتما نسبت به صحت اطلاعات مطمئن باشید. چراکه در صورت صحیح نبودن اطلاعات خرید لغو خواهد شد و فرایند ثبت نام لاستیک دولتی از ابتدا مجددا آغاز خواهد شد. این امر در بعضی موارد باعث اتمام لاستیک‌های دولتی می‌شود و شما در شروع مجدد فرایند شانس ثبت‌نام برای لاستیک دولتی را نخواهید داشت.

همچنین در خرید قسطی ماشین تولید داخل نیز باید در بارگذاری مدارک دقت کافی را داشته باشید. چراکه در صورت مغایرت مدارک با اطلاعات هویتی فرد، امکان ایجاد خلل در فرایند تحویل ماشین وجود دارد.

خرید از سامانه ثبت نام لاستیک دولتی به چه مدارکی نیاز دارد؟

تفاوتی ندارد که از چه روشی برای ثبت نام لاستیک دولتی ۱۴۰۲ اقدام می‌کنید، بعضی از مدارک برای ثبت‌نام و تکمیل مراحل دریافت ماشین الزامی هستند. ارائه مدارک زیر برای خرید لاستیک از سامانه ثبت نام لاستیک دولتی الزامی هستند.

کارت ملی صاحب خودرو

کارت ماشین

کارت سبز خودرو

در خرید لاستیک دولتی به روش حضوری باید کپی مدارک را نیز به‌همراه داشته باشید. خرید لاستیک دولتی به کاهش هزینه‌های جانبی کمک خواهد کرد. همچنین خرید جک قسطی نیز به کاهش هزینه‌های تجهیز خودرو کمک خواهد کرد. ازاین‌رو با خرید اقساطی از پرداخت هزینه‌های هنگفت جلوگیری کنید.

هزینه پست و مالیات، هزینه های مازاد برای ثبت نام لاستیک دولتی

خرید لاستیک دولتی فقط شامل پرداخت هزینه مربوط به این وسایل نمی‌شود. باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده لاستیک را نیز برای تکمیل فرایند خرید لاستیک پرداخت کنید. همچنین ارسال لاستیک‌ها از طریق پست انجام می‌شود. ازاین‌رو باید نسبت به پرداخت هزینه پست نیز اقدام کنید.

ارسال حلقه لاستیک‌های دولتی بین ۴ تا ۸ روز کاری زمان می‌برد. دریافت لاستیک‌ها فقط توسط شخص خریدار یعنی مالک کد ملی ثبت نام شده در سایت امکان دریافت همراه داشتن کارت ملی برای دریافت لاستیک ضروری است.

نحوه خرید لاستیک دولتی چگونه است؟

خرید لاستیک دولتی به دو روش حضوری و اینترنتی انجام و هر یک از این روش‌ها باتوجه‌به ترجیحات فردی انتخاب می‌شوند. ازاین‌رو برای انتخاب بهترین راهکار باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. در ادامه این دو روش را توضیح خواهیم داد.

خرید حضوری؛ یکی از روش‌های دریافت لاستیک دولتی

یکی از راه‌های خرید لاستیک دولتی مراجعه حضوری به نمایندگانی است که توسط شرکت‌های تولیدکننده لاستیک در ایران معرفی شده‌اند. برای این کار باید وارد وب‌سایت سازندگان لاستیک شده و فهرست نمایندگی‌های فروش آن‌ها را مشاهده کنید. در این فهرست نام صاحب نمایندگی، تلفن و آدرس آن ذکر شده است.

از آنجایی‌که مراجعه حضوری سختی‌های خاص خود را دارد و باید صبح زود برای خرید و دریافت لاستیک دولتی به نمایندگی مراجعه کرد، بیشتر افراد تمایل به خرید اینترنتی لاستیک دولتی دارند. این روش ثبت نام لاستیک دولتی سریع‌تر بوده و می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز برای این کار اقدام کنید.

مراجعه به سایت سامانه توزیع کالا؛ روشی برای ثبت نام لاستیک دولتی

مالکان خودروها برای ثبت‌نام لاستیک ماشین با قیمت دولتی باید وارد سایت www.kala.ntsw.ir شوند. این سایت به‌عنوان سامانه ثبت نام لاستیک دولتی سواری و سامانه تخصیص تایر و روغن‌موتور هم شناخته می‌شود. آموزش ثبت نام لاستیک دولتی در این سامانه شامل مراحل زیر است:

در زمان ورود به سایت ثبت‌نام لاستیک خودرو باید ابتدا موافقت خود با شرایط دریافت فیش رزرو از این سامانه را اعلام کنید؛ سپس در همان صفحه اصلی روی دکمه ادامه عملیات بزنید.

در مرحله بعد باید اطلاعات هویتی خود مانند کد ملی و شماره‌ تلفن را وارد کنید تا یک کد اعتبارسنجی دریافت کنید.

در مرحله بعد باید اطلاعات مربوط به خودرو مانند شماره شاسی و شماره موتور را وارد کنید.

در آخرین مرحله از نحوه ثبت نام لاستیک دولتی، باید در صفحه جدید نام استان و تعداد حلقه لاستیک مورد نظرتان را وارد کنید. با کلیک روی دکمه جستجو می‌توانید لیست تایرهای موجود را به تفکیک نمایندگی‌های فروش مشاهده کنید. در این لیست نام شرکت تولیدکننده، قیمت لاستیک، آدرس و تلفن نمایندگی هم درج شده است. سپس برای ثبت مراحل ثبت‌نام باید یکی از مراکز فروش را انتخاب و تایید کنید. در آخر با در دست داشتن رسید ثبت‌نام، کارت ملی، کارت ماشین و برگ سبز برای دریافت لاستیک دولتی به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید.

خرید لاستیک دولتی؛ یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های خودرو

در این مقاله به بررسی مراحل و شرایط ثبت نام برای لاستیک دولتی پرداختیم. هر یک از برندهای تولیدکننده لاستیک شرایط و مدارک مخصوص به خود را دارند که در این مطلب شرح دادیم. بااین‌حال کلیات دریافت لاستیک دولتی یکسان است. خرید لاستیک دولتی یکی از مراحل تجهیز ماشین به ابزارها و وسایل موردنیاز در مواقع تصادف و پنچر شدن است. ازاین‌رو اقدام برای خرید لاستیک دولتی یکی از کارهایی است که مالکین خودرو نیاز به انجام آن دارند. همچنین برای کاهش سرمایه اولیه خرید خودرو می‌توانید از مراکزی با شرایط فروش اقساطی برای خرید ماشین داخلی و خارجی اقدام کنید.

سپند خودرو یکی از مراکز و سایت‌های عرصه کننده انواع خودرو ایرانی، چینی و خارجی است که شرایط فروش ویژه‌ای مثل قسط‌بندی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. برای اطلاع از شرایط خرید و فروش از سپند خودرو و همچنین دریافت مشاوره فقط کافی است تا آدرس sepandkhodro.com را در گوگل جستجو کنید.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانلاستیکاطلاعات
sedayezanjannews.ir/nx10478


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»