کد خبر: 10497
1402/07/16 - 8:57


دبیر خانه کارگر استان زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان:

«کارگر» نماینده واقعی ندارد

اصغر نجاری: باید به افرادی که به ناکارآمدی دولت اعتقاد دارند فرصت داده شود در مجلس حضور یابند تا به عملکرد دولت ایرادات تخصصی بگیرند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان‌نیوز/ سمیه محرمی: دبیر خانه کارگر استان زنجان با اشاره به اینکه فقدان نماینده کارگری امسال بیش از سال‌های قبل در مجلس احساس شد، گفت: در سال‌جاری به دلیل نداشتن یک نماینده واقعی دلسوز حق و حقوق کارگری شاهد اجحاف در حق این قشر هستیم.

اصغر نجاری دبیر خانه کارگر استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار صدای زنجان در مورد انتخابات پیش‌رو با اشاره به اینکه محجوب به نمایندگی تشکل صنفی خانه کارگر بیانیه دادن و از فعالان این حوزه دعوت به ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: در این دعوت‌نامه خواسته شده بود افراد واجد شرایط در انتخابات حضور داشته باشند و در این زمینه ورود کنند.

دبیر خانه کارگر استان زنجان با اشاره به اینکه نظر تشکیلات مشارکت مردم در انتخابات آتی است، عنوان کرد: به ویژه نگاه این تشکل بر حضور یک نماینده کارگری در مجلس آتی است.

روزهای سخت کارگران

وی با اشاره به اینکه فقدان نماینده کارگری امسال بیش از سال‌های قبل در مجلس احساس شد، بیان کرد: در سال‌جاری به دلیل نداشتن یک نماینده واقعی دلسوز حق و حقوق کارگری شاهد اجحاف در حق این قشر هستیم.

نجاری با اشاره به اینکه از این منظر از همه اقشار کارگری خواسته می‌شود به عنوان عضو کوچکی از تشکل کارگری ورود کرده و نماینده خود را انتخاب و به مجلس معرفی کنند، اضافه کرد: با این اقدام می‌توان یک زبان گویا برای انتظارات و مطالبات کارگری در مجلس داشت.

ژست خدمت؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: دستمزد پائین کارگران در قبال قیمت‌های بالای اقلام موجود در بازار منطقی نیست. در دنیا یک روز به نام روز جهانی کارگر داریم اما در ایران، هفته کارگر داریم این در حالی است که چنین نامگذری‌ها در حد شعار مانده و معتقدم با این لفاظی‌ها نمی‌توان دردی از کارگر دوا کرد.

نجاری با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۲۰ باید مسئولان ملی وضعیت کارگران را در نظر بگیرند، ادامه داد: متاسفانه دولت فقط ژست حمایت از کارگر را گرفته است وگرنه در این مدت هیچ حمایتی از جامعه کارگری از سوی دولتمردان ندیده‌ایم.

به اعتقاد دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، با افزایش قیمت‌ها در کشور و عدم مدیریت مناسب متولیان امر، آنچه در این اوضاع نابسامان هر روز رو به وخامت است، وضعیت معیشت جامعه کارگری است.

تمامی سلایق سیاسی باید اجازه کاندید شدن در انتخابات را داشته باشند

دبیر خانه کارگر استان زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه حضور حداکثری ابزارهایی را می‌طلبد که یکی از آنها این است که شورای نگهبان و هیئت اجرایی تمامی سلایق را در انتخابات مشارکت دهند، افزود: هر چند شاهد بودیم که بسیاری از چهره‌های سیاسی در این دوره به دلایل محرز برای همه مردم در انتخابات حضور نیافته‌اند اما همچنان امید می‌رود این انتخابات با حضور بالای مردم برگزار شود.

وی با بیان اینکه در مجلس کسی که به دنبال تغییر و ایجاد رونق اقتصادی به مفهوم عام کلمه است و به دنبال تغییرات است باید حضور پیدا کند، ادامه داد: باید به افرادی که به ناکارآمدی دولت اعتقاد دارند فرصت داده شود در مجلس حضور یافته و به عملکرد دولت ایراداتی تخصصی بگیرند.

نجاری با اشاره به اینکه اگه مجلس منتقد روی کار نیاید اوضاع از این هم بدتر می‌شود، تاکید کرد: به عنوان یک شهروند از دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم نگاه‌های تنگ نظرانه خود به انتخابات را کنار بگذارند.

وی با اشاره به اینکه حداقل برای بقا و استمرار نظام خود هم که شده باید مشارکت در انتخابات را افزایش دهند، بیان کرد: شرایط زندگی مردم در میزان مشارکت در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه برای خود مردم سئوال است به چه دلیل باید در انتخابات شرکت کنند، گفت: باید به این سئوال پاسخ قانع‌کننده داده شود.

وی با اشاره به اینکه باید دید با وجود حضور مردم در انتخابات معیشت مردم درست شده است یا خیر و آیا تلاشی برای بهبودی آن شده است، تصریح کرد: مردم به این نتیجه رسیده‌اند که از حضور در انتخابات نفعی نمی‌برند.

نجاری با اشاره به اینکه مردم باید نقش و متعین بودن حضور خود در انتخابات را حس کنند، تاکید کرد: مردم باید باور داشته باشند وقتی در انتخابات شرکت می‌کنند در آن تاثیرگذار هستند.

دبیر خانه کارگر استان زنجان ادامه داد: این در حالی است که مردم امروز به این باور رسیدند که هیچ نقشی در سرنوشت خود ندارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه به صدا و سیما نقد زیاد است، عنوان کرد: برنامه‌ها در این مجموعه جهت‌دار است و فقط به یک طرف خدمات می‌دهد و صدای گروه خاصی شده است.

دولت‌ها باید به صورت شفاف بگویند برای مردم چه کرده‌اند؟

نجاری با بیان اینکه شرایط به نحوی است که اگر در مورد انتخابات بخواهید از مردم سئوال کنید مورد انتقاد قرار می‌گیریم، ادامه داد: وقتی از مردم دعوت می‌شود در انتخابات شرکت کنند می‌گویند دولت‌ها در این 4 دهه برای مردم چه کردند.

دبیر خانه کارگر استان زنجان با اشاره به اینکه برای مردم سئوال است دولت‌ها برای آنها چه کردند، عنوان کرد: در همه بخش‌ها از جمله فرهنگ، تولید، معیشت و اقتصاد مردم به سمتی حرکت کردند که همه ناامید شدند.

وی بیان کرد: این دولت‌ها مردم را نسبت به یکدیگر دلخور کردند و همه این‌ها ناشی از اقدامات و دستاوردهای مدیران ناکارآمد است.

دبیر خانه کارگر استان زنجان خاطر نشان کرد: باید دید دولت و دستگاه نظارتی و اجرایی انتخابات چه رویکرد و برنامه‌ای برای حضور حداکثری در انتخابات آتی خواهند داشت.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناکبر نجاریکارگر
sedayezanjannews.ir/nx10497


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»