کد خبر: 10519
1402/07/18 - 15:19


در آئین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه با حضور بیش از 70 هیئت تجاری از کشورهای فدراسیون روسیه و اوراسیا مطرح شد

«رقابت‌‌پذیری» شرط حیات واحدهای تولیدی

صمد یوسفی‌اصل: اکثر واحد‌های تولیدی استان زنجان که مواد اولیه خود را از صنایع مادر تامین می‌کنند مواد موردنیاز را بالاتر از قیمت جهانی می‌خرند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان‌نیوز/ لیلا محمدی: رئیس اتاق بازرگانی زنجان درآئین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه با حضور بیش از 70 هیئت تجاری از کشورهای فدراسیون روسیه و اوراسیا با اشاره به تهیه مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی از بورس که حتی از قیمت جهانی نیز بالاست، ورود به بازار رقابت‌پذیر جهانی را شرط و لازمه حیات تولیدکنندگان داخلی دانست.

آیین افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه رسما با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی- میهمانان از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و سایر کشورها در محل سالن مهرانه سه‌شنبه (18 مهرماه 1402) برگزار شد.

صمد یوسفی اصل، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این آئین با اشاره به وجود زیرساخت‌های خوبی از جمله پایانه صادرات محصولات کشاورزی و ظرفیت‌های دیگر بر لزوم تجارت با کشورهای جهان تاکید کرد و گفت: زنجان یکی از بزرگترین تولید‌کننده ماهی قزل آلای کشور است که روس‌ها نیز از مشتریان آن هستند.

یوسفی اصل با اشاره به توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان زنجان در زمینه‌هایی چون تولید محصولات لبنی و شوینده‌های بهداشتی و علاقه‌مندی‌های تجار روسی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه صادرات به روسیه در زنجان و حضور شرکت‌های بزرگ تولیدی و صادراتی از زنجان و سراسر این کشور زمینه خوبی برای گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی دو طرف است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تهیه مواد اولیه از بورس که از قیمت‌های جهانی نیز بالاست از مسائل پیش روی واحدهای تولیدی داخل کشور دانست و افزود: اکثر واحد‌های تولیدی استان زنجان که مواد اولیه خود را از صنایع مادر تامین می‌کنند مواد موردنیاز را بالاتر از قیمت جهانی دریافت می‌کنند! بنابراین لاجرم باید محصول نهایی را به قیمت جهانی عرضه کنند.

این فعال برجسته اقتصادی «ورود به بازار رقابتی» را شرط حیات واحدهای تولیدی دانست و ادامه داد: وقتی آن دسته از واحدهای تولیدی، ظرفیت خالی دارند مجبورند محصولات خود را به بازارهای جهانی برده و ‌به رقابت فکر کنند. به جرات می‌گویم‌ واحد اقتصادی که به بازار جهانی فکر نکند ادامه حیات سختی خواهد داشت.

یوسفی‌اصل گفت‌وگوی چهره به چهره و صمیمانه را در تجارت بین‌المللی مهم و دارای جایگاه دانست و به برگزاری نمایشگاه ها را بستری برای تحقق این مهم و ورود به بازار رقابتی اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به مزایای تجارت ایران با روسیه عنوان کرد: تکرار نمایشگاه صادرات به روسیه در سال‌های آتی در زنجان گامی در راستای بهبود جایگاه صادراتی زنجان است.


نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه؛ دریچه‌ای به سمت تعاملات تجاری با جهان

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز نمایشگاه صادرات به کشور روسیه و حوزه اوراسیا را دریچه‌ای برای تعاملات تجاری با جهان دانست و افزود: نمایشگاهی همچون نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه یک گردهمایی فشرده است که تجار و تولیدکنندگان با شبکه‌های خارجی ارتباط می‌گیرند.

استاندار زنجان تسهیل‌گری و ایجاد زیرساخت‌های مربوط به تعاملات اقتصادی بین‌المللی را جزو برنامه‌ها در استان عنوان کرد و گفت: در این راستا از چند مسیر پیش رفتیم که یکی از این اتفاقات افتتاح این نمایشگاه است. به عنوان دولت که تسهیل‌گر و گره‌گشا است باید طوری عمل شود که تجار و تولیدکنندگان به راحتی در برقراری ارتباط با تجار کشورهای دیگر موفق عمل کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: با هماهنگی نمایندگی وزارت خارجه در زنجان ارتباطات خوبی با سفرا و رایزنان اقتصادی در کشورهای دیگر ایجاد شد که امیدواریم نتیجه را در آینده نشان دهد، یعنی شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله افزایش صادرات خود را نشان دهد. دومین اقدام برگزاری چنین نمایشگاهی است که یک گردهمایی فشرده بوده که تجار و تولیدکنندگان با شبکه‌های خارجی ارتباط می‌گیرند.

افشارچی تسهیل‌گری در برگزاری نمایشگاه‌ها را از وظایف دولتی‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد تا نتایج اثربخش نمایشگاه صادرات روسیه در زنجان نمایان شود.


حضور بیش از 70 هیئت تجاری در نمایشگاه بین‌‌المللی صادرات به روسیه

سید‌رضا قندیلی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۷۰ نفر هیئت تجاری از کشور‌های روسیه، ارمنستان، عراق، پاکستان، تاجیکستان و قزاقستان و عمان در نمایشگاه صادرات به روسیه حضور دارند، گفت: در این نمایشگاه بیش از ۵۵ شرکت تخصصی در بیش از ۱۰۰ گروه کالایی از استان زنجان، استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی حضور یافته‌اند.

وی افزود: به صورت تفکیک شده در کالای صنایع غذایی ۳۵ درصد، تجهیزات و ابزار آلات صنعتی، مواد شیمیایی و ساختمان و پلیمر ۲۰ درصد، نساجی و پوشاک ۱۵ درصد، کشاورزی و خدمات وابسته ۱۷ درصد در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع قرار گرفته است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان ابراز امیدواری کرد تا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نخستین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه زمینه‌ساز توسعه صادرات محصولات به کشورهای فدراسیون روسیه و اوراسیا تبدیل شود و تسهیل دسترسی واحدهای تولیدی داخل کشور به شبکه بازرگانان کشورهای روسیه و اوراسیا و منطقه آسیای میانه و کشورهای همجوار شود.

به گزارش صدای زنجان نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران  ۱۸ مهرماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان-کاسپین آغاز و تا 21 ماه جاری ادامه خواهد داشت.

گروه‌کالایی حاضر در نمایشگاه شامل؛ تولید کننده محصولات لبنی، رب و انواع سس‌ها، میوه و تره بار و سبزیجات، انواع آبمیوه و پوره میوه، دمنوشهای گیاهی، خشکبار، عسل، کشمش و نات بار، سریال بار، شکلات صبحانه، انواع فرآورده های زیتون و روغن زیتون، چای، قهوه، نمک و ادویه جات، تولید و ساخت نصب و راه اندازی ترانسفورماتور، تولید تجهیزات پزشکی انواع سرنگ سرسوزن و سایر لوازم یکبار مصرف پزشکی، تولید فیلترپرسی و پروژه های آب و فاضلاب، تولید گیاهان دارویی، تولید کفش و پوتین نظامی، تولید انواع جوراب و لباس زیر و راحتی ، دستکش و تیشرت کلاسیک و ورزشی، انواع نخ های اسپاندکس(آنتی باکتریال)، کاورینگ کش و دولاتاب، تولید انواع نخ و پارچه های پنبه¬ای، بافندگی محصولات، ریسندگی و رنگرزی انواع نخ های آکرولیک و هایبالک، مواد آرایشی و بهداشتی (تولید کننده ماسک های زیبایی)، تولید کننده ماده¬ی اولیه صنعت شوینده(آلکیل بزن سولفونه)، طراحی ساخت و نصب تجهیزات پلنت های اسیدسولفوریک و اسیدسولفونیک، تولید کننده دستگاه های آلیاژی انبوه سازی ساختمان، انواع شیرکنترل گاز بخاری و آبگرمکن، تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن، تولید  ماشین های نوین آسفالت،  تولید کننده الکتروموتورهای خانگی و صنعتی ابزار آلات صنعتی، روانکاری خودرو صنعتی دریایی ،تامین گریس پایه رادیاتور فولادی و ترانسفورماتور برق ، تولید کاتالیزهای محصولات شیمیایی، سنگبری، اکسیژن طبی و صنعتی تولید انواع مستتربچ و کامپاند های پلیمری، انواع نخ پنبه ای رینگ اوپن اند، پارچه های جین دوخت البسه جین، طراح و سازنده ماشین آلات بسته بندی مایعات در زمینه غذایی بهداشتی شیمیایی و صنعتی، طراح و سازنده ماشین آلات خط تولید کاغذ آچار از رول به شیت، ظروف مسی، ملیلیه، سرامیکی، چاقو و فرش دستباف، تولیدکننده کلید و سکسیونر های فشار قوی و فشارمتوسط از رنج 2/7 کیلو ولت الی 420 کیلوولت ،سکسیونرهای قابل قطع زیر بار تابلویی و سرتیری 24 کیلوولت،ریکلوزر و سوئیچگیرهای فشار قوی GIS، ساخت تابلوی فیکس و کشویی، کنترل،حفاظت و مانتورینگ می‌باشد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاننمایشگاه بین المللی کاسپین زنجانصمد یوسفی اصل
sedayezanjannews.ir/nx10519


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»