کد خبر: 10527
1402/07/19 - 13:55


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اعلام کرد:

آبرسانی به 5 شهر خدابنده با تکمیل خط انتقال آب سد تالوار

اکبر باقری: ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: اکبر باقری، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان در مراسم کلنگ‌زنی خط انتقال آب شرب خدابنده از سد تالوار (19 مهرماه 1402) اظهار داشت:  طرح‌های کشور با پیشرفت خوبی در حال اجرا است و استان زنجان هم از این شرایط متثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های استان یا به بهره‌برداری می‌رسد یا در حال تکمیل است، وضعیت پیشرفت سدها از جمله میرزاخانلو و ایالو را تشریح کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه سد بلوبین آماده آبگیری است، گفت: سد مراش نیز در اواسط سال آتی به مرحله آبگیری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه به همت استاندار و نماینده مردم در مجلس شاهد کلنگ‌زنی خط انتقال آب

آب سد تالوار هستیم، گفت: در مسیر خط آبرسانی 8 ایستگاه و مخزن  ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ هزار  مترمکعبی در نظر گرفته شده و تعبیه شده است.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه ۴۲۶ لیتر بر ثانیه در ابتدای این خط آبرسانی، مستقر خواهد شد، گفت: قسمت اول خط انتقال به طول ۲۷ کیلومتر، قسمت دوم به طول ۵۷ کیلومتر، قسمت سوم ۶۵ کیلومتر و قسمت چهارم ۱۱ کیلومتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر خط انتقال ۱۶۲ کیلومتر خواهد بود، افزود: این پروژه به شهرهای گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد و ۵۰ درصد شهر قیدار آبرسانی خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان در رابطه با اعتبارات صرف شده برای این پروژه نیز گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه پیش بینی شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسد تالوارآبرسانی به شهرستان خدابنده
sedayezanjannews.ir/nx10527


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»