کد خبر: 10538
1402/07/20 - 14:56


نماینده مردم زنجان و طارم در نشست مطبوعاتی مطرح کرد؛

بدون ائتلاف در انتخابات شرکت می‌کنم!

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر ائتلاف مجدد با نماینده دیگر زنجان و طارم در مجلس برای انتخابات گفت: تا این لحظه تصمیم گرفته‌ام در انتخابات بدون ائتلاف و تنها حضور داشته باشم.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست خبری مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه20 مهرماه 1402 در سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان زنجان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «مصطفی طاهری»، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد میزان توفیق دولت و مجلس پس از یک دست شدن با اشاره به اینکه یک دست شدن دولت و مجلس یک فرمول کلی در همه موضوعات است، اظهار کرد: این به معنای عدم نقد و عدم وجود اختلاف سلیقه نیست؛ حتما نطق نمایندگان و یا انتقادات وارده به مجلس را مشاهده کرده‌اید.

وی با اشاره به اینکه وجود اختلاف سلیقه یک امر طبیعی است، تاکید کرد: اختلافات در بحث‌های تخصصی وجود دارد ولی واقعیت این است که روی حل مشکلات مردم متمرکزهستیم و مبنای کار ما  این است! با این حال روش حل مشکلات مختلف است و این امر طبیعی و عقلانی است.

طاهری با اشاره به اینکه اختلاف نظرهای کارشناسی بیشتر از گذشته نیز دیده می‌شود، تصریح کرد: آنچه وجود دارد همگرایی در حل مشکلات مردم است به لحاظ عملکرد دولت را در بسیاری آیتم‌ها موفق و در بسیاری از بخش‌ها همچنان نیازمند تلاش و همت می‌دانیم.

حتی یک تماس هم برای عزل و نصب‌ها نگرفته‌ام

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به دیگر سئوال صدای زنجان در مورد حضورمنتصبان برخی نمایندگان در مسندهایی چون بخشداری و فرمانداری در فرآیند انتخابات با اشاره به اینکه انتخابات در کشور ما به نوعی فراقوه‌ای و فرادولتی برگزار می‌شود، گفت: چه تایید و چه نظارت در اختیار دولت نیست و ارتباطی با برگزارکنندگان ندارد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات یک کار اجرایی است، گفت: شاهد آن هستیم که قدرت در جمهوری اسلامی توزیع شده است.

طاهری در پاسخ به سئوالی در مورد دخالت در عزل و نصب‌ها و حضور افراد نزدیک وی در مناصب عنوان کرد: حتی یک تماس هم برای دخالت در عزل و نصب‌ها برقرار نکرده‌ام ولی با توجه به سابقه ارتباطات خود با قشر زیادی از جامعه افرادی از همفکران و همراهان بنده در پست‌ها منصوب شده‌اند که بنده دخالتی در آن نداشته‌ام.

«تنها»؛ در انتخابات حضور می‌یابم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر ائتلاف مجدد با نماینده دیگر زنجان و طارم در مجلس برای انتخابات، گفت: تا این لحظه تصمیم گرفته‌ام در انتخابات بدون ائتلاف و تنها ورود پیدا کنم.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه موضوع غزه، موضوع روز جهان اسلام است که همه ما به نوعی با آن درگیر هستیم، اظهار کرد: حمله حماس و جبهه مقاومت یک شکست جبران ناپذیر برای رژیم اسرائیل است.

مصطفی طاهری با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل در خطوط دفاعی صاحب سبک است، بیان کرد: عبور از این خطوط بسیاری سخت، هزینه‌بر و پیچیده است.

وی با بیان اینکه کاری که غزه انجام داد از عهده بسیاری از ارتش‌های برتر جهان بر‌نمی‌آمد، گفت: این شرایط همه جهان را شگفت‌زده کرده است.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشتار 70 ساله رژیم اسرائیل، بیان کرد: این کشتار در روزهای اخیر شدت گرفته و امیدواریم جهان اسلام با اتحاد برای جلوگیری از این کشتار وارد عمل شود.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری با اشاره به اینکه تامین آب یک اولویت برای استان است و تخصیص آب نخستین گام برای سدسازی بوده و بزرگترین کار در این بخش است، بیان کرد: در دولت فعلی تخصیص خوبی برای استان در نظر گرفته شده و در دولت قبل نیز برای سطح شیب‌دار طارم آبی خوبی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه هنوز جا برای کار کردن در حوزه آب وجود دارد، بیان کرد: هنوز اولویت جدی در استان زنجان این موضوع است.

طاهری با اشاره به اینکه اخذ اعتبارات استان و ایجاد ثروت یکی از موضوعات مورد تاکید در استان در مورد منابع عمومی بوده که نسبت به قبل عدد قابل قبولی است، گفت: در این زمینه از رتبه 29 به 23 ارتقا پیدا کرده ایم.

مالیات هیچ شرکت زنجانی به کشور واریز نمی‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد درآمدهایی که به استان بازگردد جهش داشتیم، عنوان کرد: امروز هیچ شرکتی در استان نداریم که مالیات آن به سایر استان‌ها یا تهران واریز شود.

وی آورده اعتبارات به استان از کشور را بالا و غیر قابل مقایسه با گذشته خواند و گفت: برای نمونه 600 میلیارد تومان برای گازرسانی جذب شده است که از جمله اعتبارات بوده و زنجان جزو 15 استان برتر در جذب است.

طاهری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در استان عدد خوبی بوده است، اضافه کرد: بخاطر همین سرمایه‌گذاری میزان بیکاری در زنجان در پایین‌ترین سطح کشور قرار گرفته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زیرساخت‌ها از جمله راه اقدامات خوبی اتفاق افتاده است، بیان کرد: یکی از موضوعات زیرساختی در سطح کشور این است که تا آخر امسال روستای بالای 20 خانوار بدون اینترنت در استان نخواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه در مورد دو خطه کردن راه آهن گره‌هایی وجود داشته است، عنوان کرد: یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است تا این پروژه در شهریور‌ماه 1403 افتتاح شود.

طاهری همچنین به فعال شدن پروازهای فرودگاه زنجان اشاره کرد و گفت: پروازهای زیارتی در استان فعال شده است و پروازهای دارای مسافر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت پتروشیمی از 25 درصد به بالای 78 درصد خواهد رسیده است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نماینده زنجان و طارم د مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون برنامه هفتم در حال نگارش است، بیان کرد: با این قانون برای پنج سال آینده کشور نقشه راه نوشته می‌شود، به همین دلیل فصل معدن را با دقت مطالعه کرده و ایراداتی درآورده‌ام و علاقه‌مند هستم به عنوان یک مرجع و مطلع در مورد آن نظر دهم.

وی با اشاره به اینکه اولویت بنده به عنوان یک نماینده حل مسائل ملی بوده است چرا که با حل آن مشکلات مردم نیز حل می‌شود، گفت: قسمی که نمایندگان در مجلس می‌خورند بر همین مبنا است.

قضاوت را به مردم واگذار می‌کنم

وی در پاسخ به سئوالی از امید خود برای انتخاب شدن به عنوان نماینده زنجان و طارم در دور جدید انتخابات بیان کرد: برای این موضوع پاسخی ندارم و باید منتظر قضاوت مردم باشیم.

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در مورد سرنوشت تعاونی‌های مسکن زنجان با اشاره به اینکه افزوده شدن بخشی به شهر سخت است، اظهارکرد: این موضوع یک هزینه‌هایی برای دستگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه در این قانون یک عدد شفاف وجود ندارد و یک کار کارشناسی است، تصریح کرد: بنده از روز اول گفتم به این موضوع ورود نمی‌کنم چرا که یک طرف مردم و یک طرف دولت بوده و نیازمند نظر کارشناسی است و بنده با توجه به عدم سواد لازم به این موضوع ورود نمی‌کنم!

طاهری با اشاره به اینکه ورود زمین به محدوده شهر بسیار سخت و در حد محالات است، اضافه کرد: بنده گفتم پس از طی مراحل کارشناسی در این بخش حاضر هستم کمک کنم و در فرآیندهای اجرایی به همراهی با مردم و دولت برخیزم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد مسئله نحوه واگذاری معدن در سلطانیه به شرکت فولاد خوستان با اظهار بی اطلاعی از این واگذاری، اظهار داشت: در جریان این موضوع نیستم ولی آن را پیگیر خواهم کرد.

اولین بار است واگذاری معدن به فولاد خوزستان را می‌شنوم!

طاهری با اشاره به اینکه آوردن شرکت‌های بزرگ به استان اولویت ما است، گفت: شرکت فولاد خوزستان یکی از شرکت‌های موفق در زمینه آبادانی، ایجاد اشتغال و دارای مسئولیت اجتماعی است.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولین بار است چنین چیزی می‌شنوم!، عنوان کرد: اشرافیت کامل نسبت به قانون معدن دارم و در زمینه اصلاح آن در جریان هستیم که هیچ معدنی خارج از مزایده واگذار نخواهد شد چرا که آیین نامه دقیق و اصولی نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور 12 هزار معدن وجود دارد، گفت: 6 هزار از این معادن فعال است و بسیاری از معادن غیرفعال از طریق مزایده‌ها واگذار می‌شود.

طاهری در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد دپوی خودرو توسط شرکت‌های خودروساز با اشاره به اینکه دپوی خودرو تا قبل از 1400 بالا بوده است، بیان کرد: این دپو نیز به دلیل کمبود قطعه چیپ در جهان و ناقص ماندن خودروها روی داده بود.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینک امروز دپوی خودرو در ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، اضافه کرد: مگر اینکه این دپو به صورت غیرمجاز بوده باشد که تعزیرات با آن برخورد کرده است در حقیقت معتقدیم که دپوی خوردو به بهانه ناقص بودن خودرو وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مورد شرکت خودروسازی دلمان خون است و ایراد زیاد دارد، گفت: موضوع شرکت‌های خودروسازی بحثی مفصل و نیازمند بررسی است.

طاهری با اشاره به اینکه چیزی در مورد افزایش قیمت خودرو نشنیده‌ام!، گفت: افزایش خودرو در کشور توسط شورای قیمت گذاری به عنوان یک دستگاه فراقوه ای برای قیمت‌گذاری برای کالاهای انحصاری انجام می‌شود که به عنوان بازوی مشورتی منافع تولیدکننده و مصرف کننده را در نظر می‌گیرد.

ورود مهاجران افغانی باید برنامه ریزی شده باشد

طاهری در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد ورود مهاجران افغانی به کشور و ورود به بازار کار عنوان کرد: حضور مهاجران در هر کشوری روی می‌دهد اما باید این حضور براساس نیاز و با برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد.

نماینده زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه رصد ورود مهاجران افغانی؛ گفت: باید با هوشمندی از ظرفیت مهاجران افغانی استفاده کنیم. مجلس از سال قبل، قانون ساماندهی مهاجران را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: مهاجران باید براساس اختیار ما بیایند و بروند نه اینکه بیشتر حضور این افراد به صورت غیرمجاز باشد.

طاهری با اشاره به اینکه حضور مهاجر براساس قاچاق و به صورت غیر رسمی آسیب‌زا است، اضافه کرد: مخالف این نحوه حضور هستیم و جلسه برگزار شده تا زنجان را همچنان به عنوان منطقه قرمز حفظ شود.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورود افغان‌ها زیاد شده است و نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است، گفت: همگی این ورودها غیر مجاز و قاچاقی است.

اجرای بد قانون حجاب و عفاف تاثیر منفی دارد

وی در پاسخ به سئوالی در مورد لایحه حجاب با اشاره به اینکه در موضوع حجاب موضوع چند وجهی است، گفت: قانون گذاری یا ورود نکردن سخت است و خط کشی نمی‌شود و حساب و کتاب روابط انسانی و اجتماعی مشکل است.

طاهری با بیان اینکه در مورد موضوع حجاب و عفاف انتظاراتی از سوی مردم و مومنان از مجلس وجود داشته‌ است، بیان کرد: پارامترهایی در این زمینه وجود دارد که بتوان احکام الهی را موفقیت آمیز اجرا کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم با اشاره به اینکه بی‌قانونی در کشور اسلامی درست نیست، تاکید کرد: اجرای ضعیف نیز می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

وی با اشاره به طرح موضوع ساخت منازل در منطقه لیل آباد و بر روی گسل بیان کرد: از این موضوع بی اطلاع هستم اما به عنوان یک منطقه مسکونی حاضر به سکونت در آنجا خواهم بود.

انتهای پیام/

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمصطفی طاهرینماینده زنجان و طارم در مجلسانتخابات
sedayezanjannews.ir/nx10538


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»